לא כדאי לדעתכם להרחיב קצת על קיום מצוות הקהל בימינו? (לשיטת כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש?)
שיחה:מצוות הקהל/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אתה מוזמן בחום. כמובן עם מקורות וניסוח אנציקלופדי ולא תעמולתי ו'מבצעי'.
אני לא חושב שהרבי חשב שיש בזה משום קיום המצווה אלא סוג של זכר ולכן אין מקום בערך על המצווה לכתוב על הנהגה פרטית של קהילה מסוימת ולא משנה איזה אלא או בערך של חבד או בערך נפרד
אין שום בעיה להוסיף בערך שבחסידות חב"ד יש 'זכר' למצוה.
לא אמרתי שיש בעיה אך זה לא נראה לי קשור זה כמו שבערך על ארבע כוסות יהיה כתוב שבחבד נוהגים לשתות גם בסעודת משיח ובערך על אכילת מצה שיש הנוהגים לאכול בפסח שני אלא כל אחד במקומו הראוי לו ולא בערך המצווה המקורית
גם אין בעיה להזכיר בערכים על ד' כוסות ומצות את המנהגים של חסידויות וקהילות שונות. לענ"ד
שוב אבל זה לא קשור לשם זה לא שהקהל נוהג בזמן הזה ולא שחז"ל תקנו לזה זכר כמו לולב שבעה במדינה וספירת העומר אלא שחבד נוהגים לעשות איזה שהוא זכר ובפרט שהם גם לא נוהגים לעשות את מה שהיו עושים בבית המקדש אלא סתם זכר בעלמא וכן לגבי ד' כוסות זה ל הרחבה של מצוות ד' כוסות אלא מנהג של חבד וכנ"ל מצות בפסח שני אגב אולי גם בערך על קרבן פסח תכתוב על הנסיונות להקריב בימנו או זה שיש שמייחדים כל ערב פסח קרבן בלי להקדיש
לכבוד
הבטלן וכן מיעוט שיחה
תקנתי את הערך מה שהיה כתוב בו שחכמים קבעו שהמלך יקרא, היות וזה טעות גמורה אלא שהאחרונים דנו מהיכן למדים זאת והסמ"ג כתב ממה שמצאנו שיאשיה קרא
והמנחת חינוך כתב שאולי זה הלכה למשה מסיני
אכן כך פשטות הראשונים. אמנם יש דעה באחרונים (תפא"י סוטה פ"ז מ''ח) שזה מדרבנן.
תודה.
אין נושאים ישנים יותר