שיחה:מנדל ראטה
מכלולאים פעילים למה אין לי פה עריכה חזותית משתמש ישן (שיחה) 21:26, 3 באפריל 2019 (IDT)
- משתמש ישן, העורך החזותי לא פעיל במרחב "טיוטה". מוטיאל (שיחה) 01:10, 4 באפריל 2019 (IDT)
- אגב לדעתי מספיק לתייג את מוטיאל או שרגא בפעם הבאה :) דויד (שיחה) כ"ח באדר ב' ה'תשע"ט 09:06 (IDT)
- גם לא במרחב קטגוריה, ועוד, אגב האגב, אני ממליץ יותר לשים {{בעבודה מתמשכת}} או {{טיוטה ציבורית}} או שניהם, כדי שמי שיש לו מידע חוץ ממך ירגיש בנוח להוסיף, בברכה, שרגא שיחה - כ"ח באדר ב' ה'תשע"ט - 11:53 (IDT)
- אגב לדעתי מספיק לתייג את מוטיאל או שרגא בפעם הבאה :) דויד (שיחה) כ"ח באדר ב' ה'תשע"ט 09:06 (IDT)
רב
מכלולאים פעילים, האם הוא אמור להיקרא רב, או לא? והאם בפתיח הוא יותר מוזיקאי או יותר משפיע? והאם בכלל התואר משפיע מתאים לאדם שעיקר עיסוקו זה קירוב נוער נושר? עמוס חדד (שיחה) 10:47, 24 במאי 2021 (IDT)
- כמו שכבר אמרתי לך, נראה לי שלא. ערב (שיחה) 12:04, 24 במאי 2021 (IDT)
- גא"מ--א"א (שיחה) 13:50, 24 במאי 2021 (IDT)
- לא חושב שמישהו טוען שכן, בטח לא הוא עצמו שאינו מציג את עצמו כרב כלל. טישיו (שיחה) 14:35, 24 במאי 2021 (IDT)
- ודאי שלא, יואל וויס - שיחה - כנסו למיזם יהדות ארצות הברית 15:18, 24 במאי 2021 (IDT)
- לא חושב שמישהו טוען שכן, בטח לא הוא עצמו שאינו מציג את עצמו כרב כלל. טישיו (שיחה) 14:35, 24 במאי 2021 (IDT)
- גא"מ--א"א (שיחה) 13:50, 24 במאי 2021 (IDT)
ערך
אחרי השיר החדש הוא וודאי לא זכאי לתואר רב, אבל וודאי גם זכאי לערך.
- למה השיר הזה לא מוזכר בערך? אחד יחיד • שיחה 12:37, 10 ביולי 2023 (IDT)
גלגול של ש"צ
הוא יצא לפני כשנה בפוסט על כך שיש לו חויות מגלגול נשמות קודם בדמות שבתי צבי מישהו יודע ורוצה לצטט או להרחיב על כך?. פרפרת (שיחה) 20:22, 18 בספטמבר 2022 (IDT)
לא תייגת מכלולאים פעילים מצב רוח • שיחה • כ"ט באלול ה'תשפ"ב • 12:02, 25 בספטמבר 2022 (IDT)
- שמש מרפא למה למחוק את מה שכתבתי על הפוסט של שבתי צבי, מי אמר לך שאין לי מקורות לסערה, תבקש ומיד תקבל, הנה אני מביא: כאן.
מנחם
לדעתי אין טעם לכתוב בשם הערך מנחם זיכרונאי (שיחה) 23:28, 15 באוקטובר 2022 (IDT)
ציטוט משבחי בעל שם טוב
דוב פרח אם לא הבנת מה הקשר לערך אז תשאל בדף השיחה ויסבירו לך, (לא חייבים למחוק מהשרוול). אחד השירים שהכי מזוהים איתו זה השיר 'מנחה', שמדבר על הסיפור הזה מהבעל שם טוב. ובנוסף הוא זה שהביא את הפרסום לסיפור הזה על ידי השיר, כך שזה סופר קשור לערך.--פרפרת (שיחה) 01:21, 18 בנובמבר 2022 (IST)
חשיבות
בעלי זכות הצבעה. שמש מרפא (שיחה) 16:17, 5 ביולי 2023 (IDT)
דעתי שיש חשיבות. שטופער (שיחה) 17:08, 5 ביולי 2023 (IDT)
- יש חשיבות אנציקלופדית בתור מוזיקאי עם מליוני צפיות ביוטיוב. טישיו (שיחה) 18:26, 5 ביולי 2023 (IDT)
- מצטרף להנ"ל, פרסום משמעותי מאוד. ~ תכליתי (שיחה) 19:28, 5 ביולי 2023 (IDT)
- מכלולאים פעילים (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • י"ז בתמוז ה'תשפ"ג • 21:25, 5 ביולי 2023 (IDT)
- יש לו 4700 מנויים על השיר לך לך יש 108000 צפיות ו 2700 לייקים נראה לי די ברור לא?--כיכר הלקש (ש|ת) 22:25, 5 ביולי 2023 (IDT)
- נגד חלש לדעתי ערך כן, אבל הערך הזה ממש לא, הערך לא מביא לידי ביטוי שום דבר מצבעוניותו (ותמהוניותו), כלומר הוא זכאי לערך, אבל הערך הנוכחי לא עובר שום אנציקלופדיה לפי כל קנה מידה, (במיוחד לגבי השערוריות שנקשרו בשמו, למי שזוכר את השיר השנוי במחלוקת, ואת הפוסטים החוזרים ונשנים על היותו גלגול של ש"צ), לכן אם רוצים ערך, אז שיהיה באמת כמו שצריך, ואם לא כמו שצריך, עדיף כלום.--פרפרת (שיחה) 00:49, 6 ביולי 2023 (IDT)
- בעד. מוטל • שיחה • י"ז בתמוז ה'תשפ"ג 11:12 (IDT) 11:12, 6 ביולי 2023 (IDT)
- בעד חזק מוכר מאוד, גם עם הערך לע"G אינו סגנוני כ"כ אינו סיבה להוריד את הערך אלא היותו מוכר לציבור--א בוחער (שיחה) 15:45, 6 ביולי 2023 (IDT)
- מה רצתם להצבעה זה בסה"כ אוחז בלהביר חשיבות וכרגע נראה לי שדי הובהר --כיכר הלקש (ש|ת) 20:15, 6 ביולי 2023 (IDT)
- בהחלט חשוב. מוזיקאי מעורר ענין להאי גיסא ולאידך גיסא. הסיבה לכך שאינו מפורסם כל כך בין קוראי ועורכי המכלול מכיוון שרוב תכניו חסומים בסינונים שאנו משתמשים בהם. עמוס חדד (שיחה) 23:49, 6 ביולי 2023 (IDT)
- @כיכר הלקש זו לא הצבעה אלא הבהרת חשיבות. התיוג של בז"ה הוא ל'פרסומת' (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ג • 20:09, 10 ביולי 2023 (IDT)
- שלמה לא הערתי על תיוג הבזה עם זה אני מסכים לחלוטין אלא על פרפרת מוטל וא בוחער שעשו נגד ובעד סליחה על אי ההבנה --כיכר הלקש (ש|ת) 14:23, 12 ביולי 2023 (IDT)
- הבעד ונגד זה כדי להדגיש למה מתכוונים (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • כ"ג בתמוז ה'תשפ"ג • 17:06, 12 ביולי 2023 (IDT)
- שלמה לא הערתי על תיוג הבזה עם זה אני מסכים לחלוטין אלא על פרפרת מוטל וא בוחער שעשו נגד ובעד סליחה על אי ההבנה --כיכר הלקש (ש|ת) 14:23, 12 ביולי 2023 (IDT)
- מה רצתם להצבעה זה בסה"כ אוחז בלהביר חשיבות וכרגע נראה לי שדי הובהר --כיכר הלקש (ש|ת) 20:15, 6 ביולי 2023 (IDT)
- בעד חזק מוכר מאוד, גם עם הערך לע"G אינו סגנוני כ"כ אינו סיבה להוריד את הערך אלא היותו מוכר לציבור--א בוחער (שיחה) 15:45, 6 ביולי 2023 (IDT)
- בעד. מוטל • שיחה • י"ז בתמוז ה'תשפ"ג 11:12 (IDT) 11:12, 6 ביולי 2023 (IDT)
- נגד חלש לדעתי ערך כן, אבל הערך הזה ממש לא, הערך לא מביא לידי ביטוי שום דבר מצבעוניותו (ותמהוניותו), כלומר הוא זכאי לערך, אבל הערך הנוכחי לא עובר שום אנציקלופדיה לפי כל קנה מידה, (במיוחד לגבי השערוריות שנקשרו בשמו, למי שזוכר את השיר השנוי במחלוקת, ואת הפוסטים החוזרים ונשנים על היותו גלגול של ש"צ), לכן אם רוצים ערך, אז שיהיה באמת כמו שצריך, ואם לא כמו שצריך, עדיף כלום.--פרפרת (שיחה) 00:49, 6 ביולי 2023 (IDT)
- יש לו 4700 מנויים על השיר לך לך יש 108000 צפיות ו 2700 לייקים נראה לי די ברור לא?--כיכר הלקש (ש|ת) 22:25, 5 ביולי 2023 (IDT)
- מכלולאים פעילים (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • י"ז בתמוז ה'תשפ"ג • 21:25, 5 ביולי 2023 (IDT)
- מצטרף להנ"ל, פרסום משמעותי מאוד. ~ תכליתי (שיחה) 19:28, 5 ביולי 2023 (IDT)
שם הערך
האם לא יותר נכון להחליף ל"מנדל ראטה". כך הוא מוכר שטופער (שיחה) 20:48, 5 ביולי 2023 (IDT)
- גא"מ מצטרף.
הוא מוכר בתור מנדל ראטה ולא בתור מנחם מנדל.
גם בעבר כבר נטען כך משה מ (שיחה) 18:08, 10 ביולי 2023 (IDT)- גם אני שמעתי עליו בתור מנדל ראטה. כך הוא גם קורא לעצמו. (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ג • 20:59, 10 ביולי 2023 (IDT)
מקור שהוא עוסק בפועל ב'הדרכת נושרים'
בערך כתוב שמנדל ראטה "מדריך נוער נושר", השאילה היא, האם מישהו שכל עיסוקו והבעת רעיוניו בנושא זה, מסתכם רק דרך הרשת והאינטרנט, אבל בפועל כמעט ואין לו "פעילות בשטח" עם נושרים, כגון איזה ישיבה או מוסד, או פגישה קבועה עם נושרים וכו', האם זה גם נחשב "מדריך נוער נושר"? תהלים (שיחה) 16:35, 10 ביולי 2023 (IDT)
- בהחלט, דרוש מקור מלא האם הוא מקרב נוער נושר. מישהו יודע על נושר אחד שהתקרב על ידו. אני לא יודע, כל זמן שאין מקור, הדבר דורש מקור. ~ תכליתי (שיחה) 16:37, 10 ביולי 2023 (IDT)
אני יודע על יותר מאחד, אך אני לא טוען שזה נחשב למקור שטופער (שיחה) 16:39, 10 ביולי 2023 (IDT)
- מה עם המקור בגוף הערך הערה 1?הצעיר (שיחה) 19:43, 10 ביולי 2023 (IDT)
- הצעיר זה קישור לסרטון שמנדל ראטה עושה קומזיץ עם בחורי ישיבה, היכן אתה רואה כאן מקור? כל אחד שעושה איזה סרטון קומזיץ פעם בכמה שנים, זה נקרא שהוא עוסק בעבודה של "מדריך נוער נושר"? איפה בדיוק ביום יום, מנדל נפגש עם נושרים ומדריך אותם, היכן הארגון שלו לקירוב נושרים וכדומה? תהלים (שיחה) 19:49, 10 ביולי 2023 (IDT)
- לא ראיתי את הסרטון [הוא חסום לי], אבל כפי שאתה מתאר אותו - הוא כן נראה לי מקור. בכל אופן אם מישהו חושב אחרת לא אתווכח על כך.הצעיר (שיחה) 19:53, 10 ביולי 2023 (IDT)
- ומי אומר שה"ניצבים" בקליפ הם אכן נושרים, ומי אמר שהוא מדריך שלהם.--פרפרת (שיחה) 20:49, 10 ביולי 2023 (IDT)
- לא נחשב מקור. (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ג • 21:01, 10 ביולי 2023 (IDT)
- ממש לא מקור. ~ תכליתי (שיחה) 21:29, 10 ביולי 2023 (IDT)
בערך היה כתוב שהוא "מקרב" נוער נושר, ולעשות להם קומזיצים מידי תקופה בהחלט עונה על ההגדרה (לטעמי עכ"פ). וא"כ סרטון מקומזיץ כזה בהחלט מהוה מקור. הגיע מישהו ושינה ל"מדריך" שזה הגדרה הרבה יותר כוללת, ועכשיו צועקים מקור מקור...
- לא נחשב מקור. (שלמה ~ שיחה ~ תרומות) • השתתפו • כ"ב בתמוז ה'תשפ"ג • 21:01, 10 ביולי 2023 (IDT)
- ומי אומר שה"ניצבים" בקליפ הם אכן נושרים, ומי אמר שהוא מדריך שלהם.--פרפרת (שיחה) 20:49, 10 ביולי 2023 (IDT)
- לא ראיתי את הסרטון [הוא חסום לי], אבל כפי שאתה מתאר אותו - הוא כן נראה לי מקור. בכל אופן אם מישהו חושב אחרת לא אתווכח על כך.הצעיר (שיחה) 19:53, 10 ביולי 2023 (IDT)
- הצעיר זה קישור לסרטון שמנדל ראטה עושה קומזיץ עם בחורי ישיבה, היכן אתה רואה כאן מקור? כל אחד שעושה איזה סרטון קומזיץ פעם בכמה שנים, זה נקרא שהוא עוסק בעבודה של "מדריך נוער נושר"? איפה בדיוק ביום יום, מנדל נפגש עם נושרים ומדריך אותם, היכן הארגון שלו לקירוב נושרים וכדומה? תהלים (שיחה) 19:49, 10 ביולי 2023 (IDT)
- מה עם המקור בגוף הערך הערה 1?הצעיר (שיחה) 19:43, 10 ביולי 2023 (IDT)
שטופער בסרטון המקושר לא כתוב שזה "קומזיץ עם נוער נושר", ורואים שם בחורי ישיבה. לשם משל גם פיני איינהורן עושה קומזיצים לבחורי ישיבות (מכל הסוגים), כולל גם לאלו שהם באמת נוער נושר, ולא נטען בגלל זה שהוא נחשב ל"מקרב נוער נושר". תהלים (שיחה) 00:09, 11 ביולי 2023 (IDT)
- לדעתי לא מדריך ולא מקרב, הכל פייק אחד גדול, והשטות הזאת צריכה להמחק ויפה שעה אחת קודם, להזכירכם באחת הגירסאות הופיע התואר "משפיע", מדובר באדם שהוא בעצמו פרובוקטור (להזכירכם: ליבא ניגון), אז איך בדיוק מדריך?--פרפרת (שיחה) 00:37, 11 ביולי 2023 (IDT)
- הוא מקרב בהחלט נוער נושר, אלא שלא ברור בדיוק להיכן ולמי בדיוק הוא מקרב אותם. עדיף שלא לנגוע בפינות בעיתיות וכאובות, ולהרחיב במה שהוא באמת חזק בו - שחקן ומוזיקאי. אדם טישיו (שיחה) 19:15, 11 ביולי 2023 (IDT)
ספרו
מוטל, אולי תכתוב פרטים אודות הספר שכתב בישיבה (בעקבותיו נזרק מהישיבה)? טישיו (שיחה) 16:50, 11 ביולי 2023 (IDT)
- טישיו ספר? אני זוכר עלונים שבועיים עם מאמרי השקפה. אולי אני טועה. ~ תכליתי (שיחה) 23:10, 11 ביולי 2023 (IDT)
- נכון מאוד. אבל לבסוף זה יצא כספר, אולי אחרי חתונתו. טישיו (שיחה) 23:20, 11 ביולי 2023 (IDT)
- ראיתי פעם אחת את הספר, אולי אשאל אותו איפה אפשר להשיג. מוטל • שיחה • כ"ג בתמוז ה'תשפ"ג 12:13 (IDT) 12:13, 12 ביולי 2023 (IDT)
מפספסים את הדמות
יסלחו לי העורכים של הערך אבל לדעתי הערך לא אנציקלופדי בכלל, והוא מפספס לגמרי את הדמות. מי שקורא את הערך מקבל רושם על מוזיקאי, ששר שירי רגש, עם כמה קליפים מרגשים, ויש לו גם דרך בעבודת השם על פי גדולי איזביצא, והוא חצי מגיד מישרים, עם קצת ביקורת על ענינים פנים חרדיים וזהו... אבל זה פשוט לא הכיוון, מדובר בפרובוקטור על סטרואידים, עם דעות סופר צבעוניות עד מוזרות, ויסלח לי שמש מרפא אבל לא! זה לא "איזה פוסט שמישהו כתב", אתה מכיר מישהו שטוען שהוא כבר שנים בטוח שהוא שבתאי צבי, והתואר שלו נשאר מוזיקאי חסידי עם דרך בעבודת השם?? אי אפשר לבנות אנציקלופדיה ע"י העלמת, והסתרת מידע.
גם לענין השיר השנוי במחלוקת אם רוצים אפשר למחוק את כל הערך, אבל אי אפשר לכסות על הדבר שהוא הכי/מאוד מזוהה איתו ומטיף לו בקליפים.מכלולאים פעילים פרפרת (שיחה) 21:30, 12 ביולי 2023 (IDT)
- מצטרף לכל מילה. [אגב, התיוג שלך לא עבד, משום שלא תייגת באמצעות התבנית {{א|כאן להכניס את שם המשתמש}]. משה מ (שיחה) 20:04, 13 ביולי 2023 (IDT)
- הבעיה היא שהדיעות שלו לא יכולות להיות מובאות בערך בהרחבה, משום שבכך אנו נותנים לו שירות חינם, ובמקום להסתפק בפייסבוק, בחדרי בחדרים, יוטיוב ובכל המקורות מלאות הצחנה שבהם הוא מציע את מרכולתו הלא מוצלחת, אנו נציע לו זאת על מגש של כסף. הוא פרובוקטור אמיתי, ונהנה מכל מילה שכותבים נגדו או בעדו, רק שיתנו לו התייחסות (תשומת לב בע"מ). זה שווה לו מליונים, ולמרות שבאופן אישי אני מחבב אותו את שיריו הנפלאים, אני נאלץ להודות שכל שכתבתי כאן היה ממש בשיא העדינות, מכיון שאני חושש (בוודאות כמעט 100 אחוז) שהוא קורא או יקרא את דף השיחה והוא עלול להפגע קשות. רק במילה אחת אכתוב לך מענדל היקר: כל זמן שהשולחן ערוך אינו הקו האדום שלך, לא תוכל לקרב שום נושר לשום מקום, ולא משנה כמה פינות תעגל ונגד כמה רבנים תצא. עוד הערה קטנה מענדל: במקום לצאת כל הזמן נגד ה'מימסד' כשאתה מתכוין בעצם לכל רב בישראל, פשוט תקרב את כולם באהבה, אבל לשולחן ערוך ולא למשהו חדש שהמצאת (תלמד משהו מהגלגול הקודם שלך). טישיו (שיחה) 21:00, 13 ביולי 2023 (IDT)
- לא נראה לי שהמכלול הוא הבמה המתאימה לכאלה הודעות, ודאי לא לפניה אישית לאדם שלא קשור איליו. העובדה שהוא נהנה מזה אינה אמורה להיות שום שיקול בשאלה האם להביא מידע אנציקלופדי.הצעיר (שיחה) 21:11, 13 ביולי 2023 (IDT)
- טישיו גם אני חושב שחרגת בהודעה שלך, חוץ ממה שזה גובל בלשה"ר. הוא בהחלט פרובקטור מהגדולים, אבל איפה ראית שהשו"ע אינו קו אדום בשבילו, מהיכרותי זה לא נכון. (אתה יכול לכתוב לי תגובה בפרטי) שטופער (שיחה) 21:21, 13 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער טישיו אני לא התכוונתי שישמיצו אותו ויכתבו נגדו דברים, וגם לא שדעותיו יובאו כאן, אבל מותר שהערך יתן רושם קצת יותר תמהוני וצבעוני על האיש, ואז המבין יבין, ומי שלא, גם כן יבין שיש משהו... --פרפרת (שיחה) 21:33, 13 ביולי 2023 (IDT)
- ומדוע שלא תוסיף את הידוע לך בצירוף מקור?הצעיר (שיחה) 21:37, 13 ביולי 2023 (IDT)
- רבותי, תסמכו על טישיו, הוא יודע טוב מה שהוא עושה, הוא מהוותיקים פה, לא נראה לי שהוא לא חשב לפני שכתב, הוא שנים לפניכם פה במכלול. רק הערה. ~ תכליתי (שיחה) 21:38, 13 ביולי 2023 (IDT)
- לא מצליח להבין מה קשור ותק (ושאר ירקות) להערות ענייניות ונכונות משה מ (שיחה) 21:45, 13 ביולי 2023 (IDT)
- השיקול שלי הוא הן מצד היותה של המכלול לאנציקלופדיה, והן מכיון שכאן זה לא אנציקלופדיה רגילה אלא אנציקלופדיה חרדית. ואסביר: 1. נשוא הערך לא היה זכאי לערך כלל וכלל מצד השפעתו המזערית על יושבי הפייסבוק וממורמרי בחרדי חרדים, אלא רק מכיון שהוא מוזיקאי ושחקן ענק. אי לכך, הרחבה בנושאים אחרים אינה נכונה ומעוותת את הערך. דיעותיו אינן משנות ככל שהוא אינו משלב אותם בקליפים המתונים שאותם הוא מוציא לאור בזהירות רבה בלי לעבור קוים אדומים (מלבד קליפ 1). 2 - והוא העיקר: לא נכון משום בחינה להביא בערך את דיעותיו המשונות ובעיקר האסורות של האיש, שהמניע אותו הם בעיקר משברים שונים שעבר בחיים כפי שמעיד בעצמו, מכיון שזאת אנציקלופדיה חרדית. למשל לא יתכן שיר האהבה החילוני שכתב, שאותו לא הצליח להביא לציבור החרדי, יגיע לציבור בדרך עוקפת דרך אנציקלופדיה דתית / חרדית. טישיו (שיחה) 21:57, 13 ביולי 2023 (IDT)
- לא מצליח להבין מה קשור ותק (ושאר ירקות) להערות ענייניות ונכונות משה מ (שיחה) 21:45, 13 ביולי 2023 (IDT)
- רבותי, תסמכו על טישיו, הוא יודע טוב מה שהוא עושה, הוא מהוותיקים פה, לא נראה לי שהוא לא חשב לפני שכתב, הוא שנים לפניכם פה במכלול. רק הערה. ~ תכליתי (שיחה) 21:38, 13 ביולי 2023 (IDT)
- ומדוע שלא תוסיף את הידוע לך בצירוף מקור?הצעיר (שיחה) 21:37, 13 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער טישיו אני לא התכוונתי שישמיצו אותו ויכתבו נגדו דברים, וגם לא שדעותיו יובאו כאן, אבל מותר שהערך יתן רושם קצת יותר תמהוני וצבעוני על האיש, ואז המבין יבין, ומי שלא, גם כן יבין שיש משהו... --פרפרת (שיחה) 21:33, 13 ביולי 2023 (IDT)
- הבעיה היא שהדיעות שלו לא יכולות להיות מובאות בערך בהרחבה, משום שבכך אנו נותנים לו שירות חינם, ובמקום להסתפק בפייסבוק, בחדרי בחדרים, יוטיוב ובכל המקורות מלאות הצחנה שבהם הוא מציע את מרכולתו הלא מוצלחת, אנו נציע לו זאת על מגש של כסף. הוא פרובוקטור אמיתי, ונהנה מכל מילה שכותבים נגדו או בעדו, רק שיתנו לו התייחסות (תשומת לב בע"מ). זה שווה לו מליונים, ולמרות שבאופן אישי אני מחבב אותו את שיריו הנפלאים, אני נאלץ להודות שכל שכתבתי כאן היה ממש בשיא העדינות, מכיון שאני חושש (בוודאות כמעט 100 אחוז) שהוא קורא או יקרא את דף השיחה והוא עלול להפגע קשות. רק במילה אחת אכתוב לך מענדל היקר: כל זמן שהשולחן ערוך אינו הקו האדום שלך, לא תוכל לקרב שום נושר לשום מקום, ולא משנה כמה פינות תעגל ונגד כמה רבנים תצא. עוד הערה קטנה מענדל: במקום לצאת כל הזמן נגד ה'מימסד' כשאתה מתכוין בעצם לכל רב בישראל, פשוט תקרב את כולם באהבה, אבל לשולחן ערוך ולא למשהו חדש שהמצאת (תלמד משהו מהגלגול הקודם שלך). טישיו (שיחה) 21:00, 13 ביולי 2023 (IDT)
- חברים, נא להתמקד בגוף הדיון. פוסט מוזר כזה או אחר אינו עניין לאנציקלופדיה. נשוא הערך הוא מוזיקאי וקומזיצר, ועל זה הערך. אם בחייו האישיים הוא מוזר (מודנער בלע"ז) זה לא רלוונטי. באופן כללי, אמירות מטופשות בדרך כלל לא נכנסות לערכי אישים. שמש מרפא (שיחה) 10:07, 14 ביולי 2023 (IDT)
- אני אדייק שוב את דברי, גם אם לא רוצים להכניס דעות אסורות והשמצות לערך עצמו, ולא רוצים להכניס כל פוסט מטופש לערך של איש, עדיין אי אפשר להתעלם מכך שמפספסים את הדמות, והרושם שנוצר הוא מוטעה, לדעתי הפוסט הנ"ל (שכבר העליתי קישור שלו לעיל, וכן מקור לכך שלטענתו שהדבר עורר סערה) הוא לא סתם פוסט מטומטם שמישהו העלה, יש שם עוד כמה צימוקים עיי"ש. וגם אם לא רוצים להתייחס במפורש לטענותיו שהוא גלגול של שבתאי צבי ושימושיו בסמים פסיכודליים, אפשר וצריך לתת (במסגרת הטקסט הקיים) יותר ביטוי לצבעוניות ולפרובוקטיביות ואולי גם לתמהוניות של האיש, הצבעוניות אצלו היא כן רלוונטית לערך כי היא באה לידי ביטוי גם בהיותו כוכב רשת, וגם בפן המוזיקאי כשהוציא שיר פרובוקטיבי.
- לדוגמא בערך של ליפא שמעלצר כתוב המשפט הבא: כילד סבל מהפרעת קשב וריכוז לא מאובחנת והתקשה להתרכז. לדבריו, המלמדים בתלמוד התורה היכוהו רבות, וזה חלק מהרבה מאפיינים בערך של ליפא שנותנים ביטוי לצבעוניות המיוחדת של האיש, הערך הזה לעומת זאת "מייבש" את הדמות, ומשטיח את האישיות שלו. הצעיר--פרפרת (שיחה) 16:48, 14 ביולי 2023 (IDT)
- מילה בסלע. ההשוואה לליפא שמלצר מחדדת מאד את דבריך. האיש אינו הולך בתלם (והדבר מתבטא בשלל דברים תמוהניים יותר או פחות), והדבר אמור לבוא לידי ביטוי. משה מ (שיחה) 16:57, 14 ביולי 2023 (IDT)
- "פרפרת" "משה מ" מסכים לגמרי איתכם! עם זאת צריך להזכיר את צבעוניותו רק בקצרה, ולא לשכוח שכל זכאותו לערך זה בגלל שהוא מוזיקאי מפורסם, ולא על בסיס דעותיו בכל עניין תהלים (שיחה) 17:05, 14 ביולי 2023 (IDT)
- הוא זכה לערך בגלל פרסומו, ופרסומו בא לו בשל היותו מוזיקאי עם דעות חריגות [כותב זאת כאחד שאינו מתמצא כלל במוזיקה החרדית העכשווית, ודווקא עליו שמעתי - כנראה שלא סתם]הצעיר (שיחה) 00:50, 16 ביולי 2023 (IDT)
- אכן. גם ליפא שמלצר (לצורך הענין) זכה לערך רק עקב היותו מוזיקאי מפורסם, ועם זאת - אין עולה על דעתו של אף אחד להשמיט בערכו את היסטוריית חייו המפותלת משה מ (שיחה) 01:43, 16 ביולי 2023 (IDT)
- ההבדל בינו לבין שמלצר, שמוזריותו של נשוא הערך היא רק בדיעותיו העצמאיות, שמנוגדות לדעת תורה כמעט בכל נושא ועניין. הוא סובר שצריך למחוק את ברכת שלא עשני אשה (עפ"ל), הוא נגד מוסד השידוכים החרדי ובעד זה החילוני, הוא נגד עולם הישיבות (כפי שהוא מתנהל כיום, ועל כך כתב את מאמרו שבעקבותיו נזרק מהישיבה), והוא כותב נגד כמעט כל הנהגה של הציבור החרדי. דא עקא, שפרסומו לא יצא מגדר ממורמרי פייסבוק ובחדרי חרדים, שציבור המשתמשים בהם לא נאמן לגדולי ישראל שאסרו לחלוטין את הציבור באינטרנט פרוץ, חלקם הגדול אנשים עצובים שנפלטו מהמוסדות והם בלאו הכי נגד כל דבר שזז, ומהם הוא מקבל את הלייקים והתגובות המחממות את לבו לחשוב שהציבור איתו. האפשרות שאנחנו נהיה לו לשופר ולקולמוס, ונסביר את עמדותיו (גם אם המטרה היא להדגיש את מוזריותו) היא אפשרות שלא ניתן להעלותה על הדעת. וכל אלו שרוצים לכתוב בערך את הפרטים על מוזריותו הם אנשים שמתנגדים אליו, כך שמוצע להם לחשוב פעמיים איזה רווח אנציקלופדי או מהותי יצא מכל זה. מי שרוצה 'להכנס' בו בכל הכוח, שידע שמדובר באדם שאינו רע בכלל, ונתיבות חייו הקשים והמפותלים הם אלו שהביאוהו לכך כמאמר חז"ל אין אדם עובר כו' רוח שטות, והוא משוכנע שהוא מציל את הנושרים בכך שהוא מגבה אותם ו'נכנס' במה שהוא קורא 'המימסד החרדי' (קרי: כל מי שמייצג את דעת תורה בדורינו). אין שום מצווה לפגוע בו בפרט שכל פגיעה בו מביאה לתוצאות הפוכות, ובטח שהבאת דיעותיו בערך זה לא תביא כל תועלת אלא נזק אדיר. טישיו (שיחה) 14:15, 16 ביולי 2023 (IDT)
- שיקולים מעין אלו אמורים לכאורה להיות מוכרעים ע"י הועדה הרוחנית, ומומלץ להעביר זאת לעיונם משה מ (שיחה) 15:30, 16 ביולי 2023 (IDT)
- ההבדל בינו לבין שמלצר, שמוזריותו של נשוא הערך היא רק בדיעותיו העצמאיות, שמנוגדות לדעת תורה כמעט בכל נושא ועניין. הוא סובר שצריך למחוק את ברכת שלא עשני אשה (עפ"ל), הוא נגד מוסד השידוכים החרדי ובעד זה החילוני, הוא נגד עולם הישיבות (כפי שהוא מתנהל כיום, ועל כך כתב את מאמרו שבעקבותיו נזרק מהישיבה), והוא כותב נגד כמעט כל הנהגה של הציבור החרדי. דא עקא, שפרסומו לא יצא מגדר ממורמרי פייסבוק ובחדרי חרדים, שציבור המשתמשים בהם לא נאמן לגדולי ישראל שאסרו לחלוטין את הציבור באינטרנט פרוץ, חלקם הגדול אנשים עצובים שנפלטו מהמוסדות והם בלאו הכי נגד כל דבר שזז, ומהם הוא מקבל את הלייקים והתגובות המחממות את לבו לחשוב שהציבור איתו. האפשרות שאנחנו נהיה לו לשופר ולקולמוס, ונסביר את עמדותיו (גם אם המטרה היא להדגיש את מוזריותו) היא אפשרות שלא ניתן להעלותה על הדעת. וכל אלו שרוצים לכתוב בערך את הפרטים על מוזריותו הם אנשים שמתנגדים אליו, כך שמוצע להם לחשוב פעמיים איזה רווח אנציקלופדי או מהותי יצא מכל זה. מי שרוצה 'להכנס' בו בכל הכוח, שידע שמדובר באדם שאינו רע בכלל, ונתיבות חייו הקשים והמפותלים הם אלו שהביאוהו לכך כמאמר חז"ל אין אדם עובר כו' רוח שטות, והוא משוכנע שהוא מציל את הנושרים בכך שהוא מגבה אותם ו'נכנס' במה שהוא קורא 'המימסד החרדי' (קרי: כל מי שמייצג את דעת תורה בדורינו). אין שום מצווה לפגוע בו בפרט שכל פגיעה בו מביאה לתוצאות הפוכות, ובטח שהבאת דיעותיו בערך זה לא תביא כל תועלת אלא נזק אדיר. טישיו (שיחה) 14:15, 16 ביולי 2023 (IDT)
- אכן. גם ליפא שמלצר (לצורך הענין) זכה לערך רק עקב היותו מוזיקאי מפורסם, ועם זאת - אין עולה על דעתו של אף אחד להשמיט בערכו את היסטוריית חייו המפותלת משה מ (שיחה) 01:43, 16 ביולי 2023 (IDT)
- הוא זכה לערך בגלל פרסומו, ופרסומו בא לו בשל היותו מוזיקאי עם דעות חריגות [כותב זאת כאחד שאינו מתמצא כלל במוזיקה החרדית העכשווית, ודווקא עליו שמעתי - כנראה שלא סתם]הצעיר (שיחה) 00:50, 16 ביולי 2023 (IDT)
- "פרפרת" "משה מ" מסכים לגמרי איתכם! עם זאת צריך להזכיר את צבעוניותו רק בקצרה, ולא לשכוח שכל זכאותו לערך זה בגלל שהוא מוזיקאי מפורסם, ולא על בסיס דעותיו בכל עניין תהלים (שיחה) 17:05, 14 ביולי 2023 (IDT)
- מילה בסלע. ההשוואה לליפא שמלצר מחדדת מאד את דבריך. האיש אינו הולך בתלם (והדבר מתבטא בשלל דברים תמוהניים יותר או פחות), והדבר אמור לבוא לידי ביטוי. משה מ (שיחה) 16:57, 14 ביולי 2023 (IDT)
שלא עשני אשה
לגבי ברכת שלא עשני וכו' - לא שמעתי בלתי היום, והיכן מצאת דבר זה? מוטל • שיחה • כ"ז בתמוז ה'תשפ"ג 16:09 (IDT) 16:09, 16 ביולי 2023 (IDT)
- מוטל, הוא כתב על כך מאמר כמדומה בחדרי חרדים. אתר הטינופת הזה אינו פתוח אצלי, המאמר הועבר אלי ככתבו וכלשונו על ידי אחד מידידיי. טישיו (שיחה) 16:24, 16 ביולי 2023 (IDT)
- אתה יכול לשלוח לי?
אודות הספר עוד לא מצאתי את הזמן לברר זאת מוטל • שיחה • כ"ז בתמוז ה'תשפ"ג 16:33 (IDT) 16:33, 16 ביולי 2023 (IDT)- אני מבין שיש לך קשר איתו, בקש ממנו בעצמו שישלח לך. איני שומר את המאמרים שלו במחשבי. טישיו (שיחה) 16:59, 16 ביולי 2023 (IDT)
- תגובת מענדל ראטה: הספר שהוצאתי בהיותי בחור, לא יצא לחנויות. יצא מלאי מוגבל (550 עותקים) והוא נועד לחבריי בישיבה וכדו׳. אין אותו ברשת. הוא היה אוסף ממאמרים שכתבתי בימי בחרותי בגליון שהופץ בישיבה ובעוד ישיבות.
לגבי שלא עשני אשה, לא כתבתי דבר כזה חלילה מעולם. כתבתי שלדעתי סביר שאחד הדברים הראשונים שיעשו הסנהדרין בימות המשיח זה לשנות נוסח הברכה, וזה על פי התפיסה המובאת באריז״ל שלעתיד לבוא מעמד האשה יתוקן ויחזור לקדמותו בסוד ונקבה תסובב גבר, וכתפיסת הרבי מליובאוויטש זי״ע שהפמיניזם, באופן מתוקן ומבורר, יש בה התקדמות של גאולה. אך בוודאי שאנו בנתיים לא יכולים לשנות לבד דבר שנתחבר ע״י הסנהדרין. מוטל • שיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ג 12:23 (IDT) 12:23, 17 ביולי 2023 (IDT)- מוטל תודה על בירור הדברים, כפי שכתבתי, חלק מהעורכים כאן שכחו את איסורי לשה"ר והחיוב לדון לכף זכות. ואדגיש שוב, ברור שהוא פרובקטור והשקפותיו לא אמורים להיות בלקסיקון החרדי עד פסולים לגמרי, אבל מכאן ועד להפוך אותו כאחד שדורך על השו"ע זה הגזמה במקרה הטוב. (גם להפוך את שירו ה"פסול" בהחלט, לשיר אהבה "חילוני" זה מוגזם.)--שטופער (שיחה) 12:42, 17 ביולי 2023
- תגובת מענדל ראטה: הספר שהוצאתי בהיותי בחור, לא יצא לחנויות. יצא מלאי מוגבל (550 עותקים) והוא נועד לחבריי בישיבה וכדו׳. אין אותו ברשת. הוא היה אוסף ממאמרים שכתבתי בימי בחרותי בגליון שהופץ בישיבה ובעוד ישיבות.
- אני מבין שיש לך קשר איתו, בקש ממנו בעצמו שישלח לך. איני שומר את המאמרים שלו במחשבי. טישיו (שיחה) 16:59, 16 ביולי 2023 (IDT)
- אתה יכול לשלוח לי?
מוטל תמסור למנדל ראטה, שלא כך כתב בשעתו, אלא אז (כט תמוז תשע"ז באתר 'בחדרי') כתב, שאילו היו חז"ל בזמננו (לפני ביאת משיח) אכן היו משנים את נוסח הברכה, ומה שלא משנים זאת בזמננו (כגון גדולי הדור) זה "טכנית", בגלל ש"אסור לשנות ממטבע שטבעו חכמים", אבל באמת נוסח הברכה בעיניו היא "ממש פוגעני" בזמננו והיה ראוי לשנותו, וכעת הוא אומר משהו אחר, שאחר ביאת המשיח ישנו הסנהדרין את הברכה, ואז יהיה נקבה תסובב גבר, שזה כבר משהו אחר, זה מדבר כשכל רוחניות העולם ישתנה, ולעתיד גם יתבטל היצה"ר, אבל לפי מה שכתב במאמר ההיא, יוצא שכביכול בנתיים עד שמשיח בא נוסח הברכה בזמננו "ממש פוגעני" (וא"כ כל גבר שאומר הברכה אמור להרגיש רגשי אשמה), ושחז"ל היו אכן משנים כיום (גם לפני משיח) נוסח "הברכה הפוגעת" (ומשתמע גם שכביכול לא היה לחז"ל רוח הקודש בנוסח הברכות והתפילה, שתיקנו לנו עד ביאת המשיח)! (ויכול להיות שבמאמר אחר הוא כתב שזה יהיה בימות המשיח, לא ראיתי, אני מדבר על המאמר ההיא בתאריך המצויין) תהלים (שיחה) 13:07, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים שלח לי בבקשה את המאמר (מאמין שגם מוטל ירצה את זה) --שטופער (שיחה) 13:13, 17 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער שלחתי לך במייל את המאמר כמו שביקשת. תהלים (שיחה) 14:00, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים תודה על ששלחת לי, וכפי שתיארתי לעצמי יש כאן הגזמות, הוא רוצה לתרץ את הענין של הדרת נשים (מי ביקש זאת מידכם..) ואז הוא כותב ש"בזהירות ובדרך אפשר" (אחרי ההקדמה של המושגים הקבליים שהוא דווקא כן מסביר) שחז"ל תקנו את הברכה בזמנם, ואולי אם היו בזמנינו "היו מתקנים את הברכה בניסוח אחר" (עפ"ל) (הוא לא כותב שהברכה היא פוגענית אלא שבזמן חז"ל אף אחת לא נפגעה מכך והיום אולי יש כאלו שכן). שוב יש להסתייג ולהתנער מדברים והגיגים כאלו, אין לנו שום מושג בקדושתם של חז"ל ולכן איננו יכולים לפרשן אותם בשום צורה! אך עם זאת יש לקחת כל דבר בפורפורציה. ושוב אם יש לו ג'וקים בראש, הוא עדיין לא דורך על השו"ע. ובזה יצאתי יד"ח מחאה ובצדק תשפוט. ואקוה שאעמוד בפיתוי, ולא אגרר יותר לדיון הזה --שטופער (שיחה) 14:08, 17 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער אתה יכול לראות בתגובות הקודמות, שאני כלל לא העליתי הנושא של דעתו של מנדל על שלא עשני אישה, ואני רק הגבתי לתגובה של מוטל, שמנדל דיבר על 'אחר ביאת המשיח', שזה לא מדוייק, כי במאמר ההיא הוא מדבר על "ימינו", וזה הבדל גדול, זה הכל. ולגבי טענתך שהוא לא כותב שהברכה פוגענית, אצטט מלשונו של מנדל ראטה באותו מאמר: "איך אם כן, תקנו חז״ל נוסח כזה לברכה שהוא לכאורה ממש פוגעני, ״שלא עשני אשה״? וכי לא יכלו לתקן ברכה בנוסח אחר כמו "ברוך שזיכני במצוות רבות" עכ"ל, ובתי' הוא לא מיישב שבאמת זה לא נוסח פוגעני לא בזמן חז"ל ולא בזמננו, או שיש סיבה לברכה הזאת הן בזמן חז"ל והן בזמננו, על אף שנראה כביכול פוגעני, לא בכיוון הזה הוא מת', אלא הוא כותב שאכן מאוד מסתבר שבימינו היו משנים את נוסח הברכה, (ולמה? כי זה "פוגעני" בעיניו, כי אם לא, למה זה צריך שינוי?!). תהלים (שיחה) 14:27, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים זה לא בשבילי כל הדיוקים והלאמדע'ס, אך זה לא הוגן שאתה מצטט את השאלה שהוא כותב שהיא שאלה שכביכול החילוני מפנה אליו, הוא לא חושב שזה פוגעני, כפי שהוא מסביר, אלא אומר ש"אולי" אם חז"ל היו רואים אנשים שרואים בזה פגיעה, מה שבזמניהם לא היה, אולי היו מתקנים אז ניסוח שונה (וכבר כתבתי שאינני מסכים עם דברים אלו, אך מומלץ לקחת דברים בפופורציה) ודי בזה --שטופער (שיחה) 15:52, 17 ביולי 2023 (IDT)
- לכתוב "ברכה זאת נתקנה לאור המצב ההיסטורי שהיה בזמן חז"ל", ולהסביר שזו ברכה על כך שהגבר אינו במעמד הנחות שהיה בזמן חז"ל זו התייחסות מגושמת מאוד על גבול האפיקורסות (אולי יש שיהיו סבורים אחרת).טישיו (שיחה) 16:01, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים זה לא בשבילי כל הדיוקים והלאמדע'ס, אך זה לא הוגן שאתה מצטט את השאלה שהוא כותב שהיא שאלה שכביכול החילוני מפנה אליו, הוא לא חושב שזה פוגעני, כפי שהוא מסביר, אלא אומר ש"אולי" אם חז"ל היו רואים אנשים שרואים בזה פגיעה, מה שבזמניהם לא היה, אולי היו מתקנים אז ניסוח שונה (וכבר כתבתי שאינני מסכים עם דברים אלו, אך מומלץ לקחת דברים בפופורציה) ודי בזה --שטופער (שיחה) 15:52, 17 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער אתה יכול לראות בתגובות הקודמות, שאני כלל לא העליתי הנושא של דעתו של מנדל על שלא עשני אישה, ואני רק הגבתי לתגובה של מוטל, שמנדל דיבר על 'אחר ביאת המשיח', שזה לא מדוייק, כי במאמר ההיא הוא מדבר על "ימינו", וזה הבדל גדול, זה הכל. ולגבי טענתך שהוא לא כותב שהברכה פוגענית, אצטט מלשונו של מנדל ראטה באותו מאמר: "איך אם כן, תקנו חז״ל נוסח כזה לברכה שהוא לכאורה ממש פוגעני, ״שלא עשני אשה״? וכי לא יכלו לתקן ברכה בנוסח אחר כמו "ברוך שזיכני במצוות רבות" עכ"ל, ובתי' הוא לא מיישב שבאמת זה לא נוסח פוגעני לא בזמן חז"ל ולא בזמננו, או שיש סיבה לברכה הזאת הן בזמן חז"ל והן בזמננו, על אף שנראה כביכול פוגעני, לא בכיוון הזה הוא מת', אלא הוא כותב שאכן מאוד מסתבר שבימינו היו משנים את נוסח הברכה, (ולמה? כי זה "פוגעני" בעיניו, כי אם לא, למה זה צריך שינוי?!). תהלים (שיחה) 14:27, 17 ביולי 2023 (IDT)
- אפשר לשלוח גם אלי? מוטל • שיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ג 16:05 (IDT) 16:05, 17 ביולי 2023 (IDT)
- טישיו אז המאמר כן תחת ידך. אינני מתרץ את השקפותיו הבעייתיות (אם כי לא רואה אותם כ"אפיקורסות") אך לצטט (בסילוף. למעלה כתבת שהוא "סובר" שצריך "לבטל") חלק ממאמר בו הוא מתווכח עם חילוני, תוך כדי שהוא מדגיש שזה בדרך אפשר ואולי היו מתקנים נוסח אחר שיפרש יותר את הכוונה (כי הכוונה האמיתית היא על כך שזיכנו במצוות, ולא סתם כי אנו לא אשה), ולגזור מכך שהשו"ע אינו קו אדום בשבילו. זה עוול. והוא כן כותב את ענייני הקבלה ושלעתיד, וטוען שאנחנו כבר בתהליך של חלק מהגאולה. (עכשיו תפתח דיון נפרד על זה...) --שטופער (שיחה) 16:17, 17 ביולי 2023 (IDT)
- א. המאמר הגיע אלי על ידי חבר היום בבוקר. ב. אכן לא דייקתי (לצטט כמה משפטים ממאמר שכתב לפני כמה שנים זה לא דבר קל). ג. לא משנה אם מי הוא מתווכח, הוא פרסם זאת לכלל הציבור כחלק ממאמרי ה'חכמה' שהוא כתב באותה תקופה באתר הטינופת. ד. בסופו של דבר זו לא דיעה מעוותת שלו עצמו, אלא דיעות שהוא מנסה להנחיל לציבור, דעה המזלזלת בנצחיות דברי חז"ל (זה רק מאמר אחד כדוגמא, המלמד על כללות השקפתו שאותה הוא מנסה להנחיל ביהדות המתקדמת שבה פייסבוק הוא כשר לכתחילה וסמארטפון פרוץ זו כלל לא עבירה). טישיו (שיחה) 16:33, 17 ביולי 2023 (IDT)
- אם קוראים את המאמר מתחילתו ועד סופו מתקבל רושם אחר לגמרי מכפי איך שניסית לצייר אותו, אני לא אומר שזה מאמר לציבור החרדי אבל לציבור משתמשי אתרי טינופת הוא ענה כמו שצריך.
(נ.ב. אתה סותר את עצמך מיניה וביה: א. הוא פרסם זאת לכלל הציבור, ב. דיעות שהוא מנסה להנחיל לציבור, ומאידך כללות השקפתו שאותה הוא מנסה להנחיל ביהדות המתקדמת, ועוד ודוק, ואולי תעזוב אותו ואת דעותיו לנפשו?) מוטל • שיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ג 16:38 (IDT) 16:38, 17 ביולי 2023 (IDT)- לא הובנתי. הוא מנסה להנחיל את היהדות המתקדמת שיסד, ולא ב'יהדות המתקדמת. מוטל, אני הייתי הראשון בדף השיחה שטענתי שצריכים לעזוב אותו ואת דיעותיו לנפשו ולהתמקד רק במקצועו המוזיקלי, ולהשמר מדיעותיו הרעות. אבל אם כבר מזכירים את סיפורי האהבה שלו, אכן ראוי להזכיר גם את הגילוי על היותו ניצוץ של ש"ץ (בהדגשת הסכמתו במייל לאחד העורכים כאן במייל, כך שהדבר אינו פוגע בו אישית). טישיו (שיחה) 16:44, 17 ביולי 2023 (IDT)
- אם קוראים את המאמר מתחילתו ועד סופו מתקבל רושם אחר לגמרי מכפי איך שניסית לצייר אותו, אני לא אומר שזה מאמר לציבור החרדי אבל לציבור משתמשי אתרי טינופת הוא ענה כמו שצריך.
- א. המאמר הגיע אלי על ידי חבר היום בבוקר. ב. אכן לא דייקתי (לצטט כמה משפטים ממאמר שכתב לפני כמה שנים זה לא דבר קל). ג. לא משנה אם מי הוא מתווכח, הוא פרסם זאת לכלל הציבור כחלק ממאמרי ה'חכמה' שהוא כתב באותה תקופה באתר הטינופת. ד. בסופו של דבר זו לא דיעה מעוותת שלו עצמו, אלא דיעות שהוא מנסה להנחיל לציבור, דעה המזלזלת בנצחיות דברי חז"ל (זה רק מאמר אחד כדוגמא, המלמד על כללות השקפתו שאותה הוא מנסה להנחיל ביהדות המתקדמת שבה פייסבוק הוא כשר לכתחילה וסמארטפון פרוץ זו כלל לא עבירה). טישיו (שיחה) 16:33, 17 ביולי 2023 (IDT)
- טישיו אז המאמר כן תחת ידך. אינני מתרץ את השקפותיו הבעייתיות (אם כי לא רואה אותם כ"אפיקורסות") אך לצטט (בסילוף. למעלה כתבת שהוא "סובר" שצריך "לבטל") חלק ממאמר בו הוא מתווכח עם חילוני, תוך כדי שהוא מדגיש שזה בדרך אפשר ואולי היו מתקנים נוסח אחר שיפרש יותר את הכוונה (כי הכוונה האמיתית היא על כך שזיכנו במצוות, ולא סתם כי אנו לא אשה), ולגזור מכך שהשו"ע אינו קו אדום בשבילו. זה עוול. והוא כן כותב את ענייני הקבלה ושלעתיד, וטוען שאנחנו כבר בתהליך של חלק מהגאולה. (עכשיו תפתח דיון נפרד על זה...) --שטופער (שיחה) 16:17, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים תודה על ששלחת לי, וכפי שתיארתי לעצמי יש כאן הגזמות, הוא רוצה לתרץ את הענין של הדרת נשים (מי ביקש זאת מידכם..) ואז הוא כותב ש"בזהירות ובדרך אפשר" (אחרי ההקדמה של המושגים הקבליים שהוא דווקא כן מסביר) שחז"ל תקנו את הברכה בזמנם, ואולי אם היו בזמנינו "היו מתקנים את הברכה בניסוח אחר" (עפ"ל) (הוא לא כותב שהברכה היא פוגענית אלא שבזמן חז"ל אף אחת לא נפגעה מכך והיום אולי יש כאלו שכן). שוב יש להסתייג ולהתנער מדברים והגיגים כאלו, אין לנו שום מושג בקדושתם של חז"ל ולכן איננו יכולים לפרשן אותם בשום צורה! אך עם זאת יש לקחת כל דבר בפורפורציה. ושוב אם יש לו ג'וקים בראש, הוא עדיין לא דורך על השו"ע. ובזה יצאתי יד"ח מחאה ובצדק תשפוט. ואקוה שאעמוד בפיתוי, ולא אגרר יותר לדיון הזה --שטופער (שיחה) 14:08, 17 ביולי 2023 (IDT)
- שטופער שלחתי לך במייל את המאמר כמו שביקשת. תהלים (שיחה) 14:00, 17 ביולי 2023 (IDT)
- תהלים שלח לי בבקשה את המאמר (מאמין שגם מוטל ירצה את זה) --שטופער (שיחה) 13:13, 17 ביולי 2023 (IDT)
- אין לי כוונה לבזבז מזמני המוגבל מאד על הערך הזה, אבל תמהני מאד על החברים פה שדנים בכובד ראש על כוונת קודשו של נשואו. מעבר לכך, לא הבנתי איך זה רלוונטי לתוכן הערך. שמש מרפא (שיחה) 16:46, 17 ביולי 2023 (IDT)
- הדיון נסוב על הבעייתיות שנוצרה בעקבות עריכותיך שמש מרפא היקר. מחקת את הגילוי על היותו ניצוץ מש"ץ, והשארת את הטינופת של השיר שכתב. כדי להביא את הטינופת הזאת, צריך להקדים קודם כל לקורא באיזה אישיות מדובר, כעת זה נשמע שהוא עוד איזה סוג של משפיע. טישיו (שיחה) 17:39, 17 ביולי 2023 (IDT)
- טישיו אתה משמיץ סתם, מידיעה, הוא לא חושב שסמארטפון זה בסדר, הוא טועו שהוא חסין --שטופער (שיחה) 16:51, 17 ביולי 2023 (IDT)