כל המקרים מוסכמים על כל הפוסקים?
שיחה:כל מילתא דאמר רחמנא לא תעביד/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
למה אתה שואל? מצאת משהו שנתון במחלוקת?
היסוד של הגרעק"א, על ציווי שכולל דברים שוודאי חלים, מוסכם? ייתכן שכן, אני שואל אם ידוע לך?
אכן שאלת שאלה טובה שתשובה אין לי עליה, אני רק יחדד אותה כדי שמשתמשים אחרים ידעו לענות: יש מספר שיטות בין האחרונים מהו היסוד של רבא ש''לא מהני'', כל שיטה יוצא ממנה מקרה בו רבא יודה, משום שאין בה את הטעם הנ''ל לעשות שלא יהיה מהני. מהטעם של הגרעק''א יוצא שמקרים שכתוב בפסוק שהם ודאי מועילים אז כן מהני.
השאלה היא, האם האחרונים חולקים רק בטעם, או גם במקרים שיוצאים מהם, מה דעתכם?
ביררתי את הנושא. האחרונים לא חולקים בנפק''מ.
? מה ז"א ביררתי.
ביררתי אצל איזה ת''ח, הוא השיב לי שהאחרונים לא חולקים בסברות אלא באים להוסיף טעמים. אמנם אני סומך עליו בעיינים עצומות, אבל אם זה לא מקובל במכלול לסמוך על ת''ח אלמוני אתה רשאי למחוק נפק''מ זו.
אם תוכל לברר אצלו, האם יש מקור מפורש לזה, עדיף.
אשאל אותו מחר בעז''ה
אין נושאים ישנים יותר