שיחה:כלי ראשון וכלי שני

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת משך חכמה בנושא ניסוח
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם ערכים תורניים
במסגרתו נכתבים ערכים על מושגים בסיסיים בנושאי תנ"ך, תלמוד, הלכה ומנהג
שחסרון ערכיהם מודגש באנציקלופדיה יהודית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת מיזם ערכים תורניים
במסגרתו נכתבים ערכים על מושגים בסיסיים בנושאי תנ"ך, תלמוד, הלכה ומנהג
שחסרון ערכיהם מודגש באנציקלופדיה יהודית

למה עדיין בטיוטה?

שמש מרפא הערך נראה בשל כבר, חסר עוד משהו? --מוטל'ה (שיחה) 02:21, 2 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה[תגובה]

חסר בעיקר פרק על דבר גוש, עירוי וגם התייחסות לבעיות בימינו (כמו תה וקפה).--שמש מרפא (שיחה) 02:30, 2 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה[תגובה]

לשונו של הר”ן

שמש מרפא, כתבת שלשונו של הר”ן היא ”קלים להתבשל”. הבעיה היא, שהמונח ”קלי הבישול” מתאר מציאות שונה, ולא נראה לי נכון להיצמד ללשונו של הר”ן במקרה זה-- הכל לטובה 😊 שיחה י"ח בכסלו ה'תשפ"ב • 23:58, 21 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

לא נראה כך מהר"ן, עיי"ש. מהר"ן נראה שברירת המחדל היא שמאכל לא מתבשל בכ"ר, ורק בגלל חוסר בקיאותנו מחמירים, ממש כפי שכותב היראים לגבי קלי הבישול בכ"ש. שמש מרפא (שיחה) 08:30, 22 בנובמבר 2021 (IST)תגובה[תגובה]

ברז מים חמים

ייש”כ על הערך המשובח! חושבני שחסרה התייחסות לדין ברז מים חמים, האם נחשב כעירוי מכ”ר או מכ”ש.-- הכל לטובה 😊 שיחה י' באדר א' ה'תשפ"ב • 04:05, 11 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]

אכן יש חוסרים בתחום הזה בערך, אבל ספציפית זה יותר שייך לערך נפרד על עירוי. שמש מרפא (שיחה) 10:57, 11 בפברואר 2022 (IST)תגובה[תגובה]


ניסוח

לשון חשש בלשון אנציקלופדי הוא חשש בעלמא אבל חשש של המ"ב כאן זה פסק ברור להזהר ולכן לא מתאים לשון חשש באנציקלופדי כאשר הפסק ברור אצלך לאסור [גם הנך אוסר מחמת פלוגתא]. אלכוהול (שיחה) 19:05, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא ידועה לי הקביעה הזו. מוטי ~ שיחה • 22:30, י"ח באב שמיטה תשפ"ב (IDT)‏
למוטי עיין ערך חשש משך חכמה (שיחה) 09:24, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מ"ב לא כתב חשש אלא כתב יש ליזהר ולמה לשנות מלשונו הטהור. משך חכמה (שיחה) 09:26, 16 באוגוסט 2022 (IDT) 0תגובה[תגובה]