שיחה:הרב ישראל בונם שרייבר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני יומיים מאת אפרון בנושא האם?
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

האם?

מה שכתוב שהתקשורת עיוותה את דבריו זה בגלל שכך המדיניות של המכלול או שזה בא לבטא את המציאות, כי אם האפשרות השניה נכונה הרי שצריך לערוך. ברטרנד ראסל (שיחה) 10:12, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

תיקנתי ברטרנד ראסל (שיחה) 10:24, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
מאמין למה אתה סבור שסילפו את דבריו זה פירוש הגיוני ומתאים לדבריו אף אם לא זה מה שהתכווין לומר (הגה עצמך בחורי ישיבה-עובדי זבל) ולכך שחזרתי ברטרנד ראסל (שיחה) 10:44, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@ברטרנד ראסל א': עבודה בפינוי זבל אינה בזיון -כל מלאכה מכבדת את בעליה
ב': כוונת הרב היתה, כפי שברור (לדעתי) למקשיב לדבריו, שלגבי הכרת הטוב אין להכיר טובה באופן מיוחד לחיילים מאשר לכל עובדים אחרים. כדי להדגיש זאת נקט בדוגמה של עובדי זבל. מאמין (שיחה) 14:59, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@מאמין, אני מאמין לך כשכה אתה מבין את דבריו, אם כי דבריו הובנו בציבור בצורה שונה (אולי בגלל דוגמת זנב הלטאה, אם כי זה לא נושא לדיון כאן) ולכן בערך נכתב כפי שנכתב, לצד טענתו שדבריו הוצאו מהקשרם. אפרון (שיחה) 15:04, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
מאמין א. לא כתוב בערך בכלל שהוא ביזה את חיילי צה"ל ב. כשמחפשים משהו בזוי אומרים זבל ולעיתים הכינוי עובד זבל נעשה כינוי בזוי אם משתמשים בו כהקשר של דבר נחות, ואמנם פשוט נבילה בשוק וכו' אך מ"מ מנוסח מאמר זה אתה לומד שפשיטת נבילה היא דבר בזוי. ג. אם לתירוצים אפשר להגיד שהרב אוחז שזה נהנה וזה אינו חסר אין דין להכרת הטוב כאחיו הגדול ד. אין לי מקור וחבל כי בהמשך שיחתו אמר הרב כל מה שהם עושים זה כי הם חייבים ואם יש מישהו שעושה מרצון זה כמה מזרוחניקע'ס משוגעים וכאן כבר כוונתו ברורה וחבל. ברטרנד ראסל (שיחה) 17:23, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
@ברטרנד ראסל בסדר, נשאיר את זה כך. (במאמר המוסגר: בכל אופן זה ברור שהרב לא התכוון שזה יצא ל"תקשורת", יתפרסם לכולם ויפגע באנשים). מאמין (שיחה) 17:37, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אני הבנתי שהרב בדבריו התכוון שודאי שצריך להכיר להם טובה, אבל מה פתאום כולם הופכים לצדיקים שרוצים להכיר טובה, וכי ביום יום אתה מכיר טובה לעובדי זבל? והרי גם להם צריך להכיר טובה, וודאי שלא התכוון לזלזל בחיילים, ודו"ק.
ולגבי פירושו אח"כ, לא בהכרח שכך הייתה כוונתו בתחילה, אך חייב לומר כך עקב חילול ה'. עילוי (שיחה) 18:14, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
לא אתאפק מלענות לך שאם עירך הייתה מתמלאת איכשהו בזבל על כל גדותיה ועובדי הזבל היו מחרפים נפשם לנקות את העיר שהיית מכיר להם טובה מיוחדת והמכלול אינו המקום לדיון זה ובזה נחתום ברטרנד ראסל (שיחה) 21:48, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
לא אתאפק מלענות לך שאין לדקדק בדוגמתו, והעיקר זה שאין צורך לנרווים של הכרת הטוב, והמכלול אינו המקום לדיון זה ובזה נחתום. עילוי (שיחה) 22:01, 21 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
ודאי שהוא התכוון לזלזל בחיילים ולכן אמר עובדי זבל ולא נהגי אוטובוס אך מכיוון שלפרשנות שעיוותו את דבריו יש מקור ואילו לפרשנות המקורית אין מקור לכן אין ברירה אלא לכתוב את הפרשנות שיש לה מקור כיכר הלקש (ש|ת) גם אני משתמט גאה! 11:49, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

ודאי שמאמין ועילוי צודקים, ואלו שטוענים אחרת כנראה לא שמעו את השיחה במלואה לא רק משפט או שנים שדלף לתקשורת, כל הנושא שהוא מדבר שם זה על הכרת הטוב, ועל זה הוא אומר שכמו שאין חיוב הכרת הטוב לעובדי זבל או לעובדי תנובה שמביאים חלב - כך גם אין חובת הכרת הטוב לחיילים [אז אולי הוא בא לזלזל גם בעובדי תנובה...]--תלמיד חכמי הדור (שיחה) 22:58, 30 באפריל 2024 (IDT)תגובה[תגובה]

יש דימויים וכשאתה מדמה אדם שלהבנתך מציל את חייך אתה לא משווה אותו לעובד זבל בשום הקשר הוא יכל להשוות לרופא שמציל חיים או לחובש צבאי שנכנס תחת האלונקה והדברים ברורים (ובהחלט לדמות אדם לדבר נמוך והדוגמא היא עובד זבל או עובד תנובה היא פגיעה גם בהם שמראה את מחשבותיו שהם אנשים בזויים, אמנם אינם צריכים לבריות וגדולה מעלתם מ...) ברטרנד ראסל (שיחה) 02:00, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
להבנתך כן להבנתי לא, וגם להבנת הגרי"ב שרייבר לא, וגם להבנת רוב גדולי ישראל כמו החזו"א והגרי"ז ועוד, שבלעדיהם היה הרבה יותר טוב--תלמיד חכמי הדור (שיחה) 10:34, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
אויש, יש ויכוח עקרוני אם מדינת ישראל היא דבר טוב או לא שדעת החזו"א והגרי"ז (ולא רוב גדולי ישראל כי רובם דווקא סברו כמו הרב מפוניבז') שהיא גרועה בכל מגרעת, יש ויכוח היסטורי אם כיום היה יותר טוב בלי מדינת ישראל (כי אז היהודים היו נשארים באירופה אחרי המלחמה הלא שום סיבה שהבריטים יאפשרו להם לבוא לארץ ישראל, וחוצמזה דעאש כבר היה מגיע לכאן). ובמנותק מכל זה יש נושא מעשי אחרי כל הויכוח ההיסטורי והלא מעניין הזה שאף אחד לא באמת יכול לנבא מה היה קורה אילו ואיך, כיום המצב שאם בשמחת תורה אלחנן קלמזון לא היה יוצא לקרב היו יותר הרוגים, וכיוון שיש כאן מדינה שאנשים יוצאים לחרף נפשם להגן אלו על אלו התייחסות כזו אינה ראויה אלא אם נאמרו הדברים ללא כוונה כלל ולא חשוד הגרי"ב על שטחיות. ברטרנד ראסל (שיחה) 18:49, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]
RedX.svg
שלום רב,

המכלול הוא אנציקלופדיה ולא פורום חברתי או בימת נאומים. לפיכך, דפי השיחה של הערכים משמשים לדיונים על התוכן בלבד, תוך שמירה על כללי ההתנהגות הנהוגים במכלול.
העיסוק בדיונים עקרים, המתגלגלים לרוב ללשון הרע, רכילות והוצאת שם רע, אינו רצוי ואף מזיק!

שימוש לרעה בדפי השיחה עלולה להוות עילה לחסימה. באם יש לך השגות על התוכן, תוכל להוסיף את גירסתך עם סימוכין אמינים ולנסח אותו בצורה ניטרלית .

יחד, נשמור על שפה מכבדת, ונתרום כולנו למען כולנו.


אפרון (שיחה) 20:25, 1 במאי 2024 (IDT)תגובה[תגובה]