הוצאה מההקשר ותל"מ. בפשטות הכוונה לדברי הרמב"ם על השומר על בריאותו, ראו: סדר היום <אות יעקב>, באתר אוצר החכמה.
שיחה:ברכת אשר יצר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא הבנתי למה כוונתך.
בפי העולם ידוע ומקובל בשם הסדה"י שהמברך ברכה זו בכוונה לא יחלה כל ימיו ולא יצטרך לרופא ולא לרפואותיו, וכך מודפס על גבי רובא דרובא מודעות 'ברכת אשר יצר' הנמכרות והנתלות בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, אך דא עקא, שבעל הסדה"י כשמבאר בכוונת ברכה זו כמה שיש על האדם להודות ולהלל להשי"ת על שגופו בריא ושלם ו'עובד' כמו שצריך כתב בת"ד בזה"ל: ...ואם האדם היה שלם בדעותיו ומכלכל בחכמה דבריו (א"ה: היינו שיבין עד כמה מוטלת עליו מלאכת השבח וההודאה להשי"ת על כל פעליו אתו) לא יחלה כל ימיו ולא יצטרך לרופא ולא לרפואתו א"כ ודאי ראוי לברך בכוונה גמורה ובדעת שלמח לרופא כל בשרכו', עכ"ל.
וזה לא 'ממש' כמו שמקובל לפרסם בשמו, זה מה שהתכוונתי להעיר ולהאיר.
שניה, ולכן ביטלת עריכתי?
לא אתה זה שזועק על העושק של מחיקת עריכות של אחרים ללא אבחנה?!
אני לא זועק אף פעם.
אני חושב שיש כאן אי הבנה: אם תקרא קצת קודם תראה שהוא מפרט את נפלאות הברא במעשה בריאת האדם, ולסיום הוא כותב את המשפט הנ"ל. לא נראה שיש כאן הבטחה כל שהיא.
בכל אופן, צריך כאן מקור חיצוני.
אין נושאים ישנים יותר