שיחה:בעל קורא
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת מוסיף והולך בנושא ניסוח בעניין העמדת הבעל קורא על טעויותיו
ניסוח בעניין העמדת הבעל קורא על טעויותיו
מוסיף, אתה העמדת דברים על דייוקם ההלכתי, אך השמטת את תיאור המציאות. ובכך יצרת את הבעיה שאתה עצמך הצבעת עליה של הצורך להעביר לערך קריאת התורה. הפיסקה לא באה לדון בנושא על אלו טעויות לחזור ומתי לתקן, זה עניינו לערך קריאת התורה. היא רק באה לציין שבשורה התחתונה, אחרי שנפסקה ההלכה כיצד ואיך ומתי לתקן - אנשים רגילים לתקן, לפעמים על פי ההלכה ולפעמים שלא על פי ההלכה. זו חלק מהוית הבעל קורא. הניסוח הקודם היה גרוע - ואני שיפרתי, אכן דרוש עוד שיפור, אך שלך פשוט יצר פיסקת דיון הלכתי נחמדה שאין שם מקומה. דוד (שיחה) 00:13, 2 ביולי 2017 (IDT)
- ראה נא עכשיו. את הדברים במלואם - העברתי. מוסיף והולך (שיחה) 00:26, 2 ביולי 2017 (IDT)
- אני עדיין סבור שהפיסקה אינה מתאימה. ראשית, כל עניין הסומך הינו תלוי מקום, כלומר זה דבר שלאו דוקא מקובל בכל מקום, אלא משתנה לפי המקום והזמן הבעל קורא, מידת מוכנותו השבוע וכו' - ובכלל בדר"כ לא נועד למטרת מניעת הלבנת פנים. שנית, "חווית" התיקונים משותפת במידה כזו או אחרת לכל בית כנסת בכל מקום, ואינה קשורה ל"סומך". היא ראויה לאיזכור, וגם אם תרצה לסייגה בגדר ההלכתי הראוי לה, עדיין זה רק סיג. ולא לעשות ההיפך - להזכיר את הדין ההלכתי בלי לתאר את המציאות. דוד (שיחה) 00:37, 2 ביולי 2017 (IDT)
- זה מלכתחילה היה תחת ה"סומך" (מה שגם לי הפריע על היותו שלא במקומו). כעת, שהתוכן הועבר על הערך הרלוונטי והורחב שם, לא אכפת לי בכלל למחוק את התוכן כאן. אתה רשאי לערוך אותו כהבנתך. מוסיף והולך (שיחה) 01:29, 2 ביולי 2017 (IDT)
- אני עדיין סבור שהפיסקה אינה מתאימה. ראשית, כל עניין הסומך הינו תלוי מקום, כלומר זה דבר שלאו דוקא מקובל בכל מקום, אלא משתנה לפי המקום והזמן הבעל קורא, מידת מוכנותו השבוע וכו' - ובכלל בדר"כ לא נועד למטרת מניעת הלבנת פנים. שנית, "חווית" התיקונים משותפת במידה כזו או אחרת לכל בית כנסת בכל מקום, ואינה קשורה ל"סומך". היא ראויה לאיזכור, וגם אם תרצה לסייגה בגדר ההלכתי הראוי לה, עדיין זה רק סיג. ולא לעשות ההיפך - להזכיר את הדין ההלכתי בלי לתאר את המציאות. דוד (שיחה) 00:37, 2 ביולי 2017 (IDT)