לא נימוק אלא הסבר. הערך האנגלי על הר אררט של זמנינו כן עוסק בזיהוי המקראי המיוחס להר, ולכן שילבתי את החומר בערך המקביל במכלול. איני רואה הכרח להיצמד לסידור זה, רק ברירת מחדל. אני מסכים לחלוטין שמבחינת סדר נכון השערות אחרות לגבי זיהוי אררט שבתורה - בודאי אין מקומן הראוי שם. אבל אני באתי רק להוסיף תוכן, לא למיין ערכים.
בויקיפדיה האנגלית מצאתי גם ערך נפרד תחת הכותרת "הרי אררט" שעוסקת ספציפית בהרי אררט המוזכרים בתורה, אם כי הערך קצר ומצומצם. https://en.wikipedia.org/wiki/Mountains_of_Ararat
מה שהערתי לגבי המשמעות התיאולוגית, לא התכוונתי להצביע בהכרח על בעייתיות מהותית בחומר. רק פקפקתי באמינות וברלוונטיות שלו בכלל מצד שלעיתים קרובות בתיאולוגיה זרה ההטיה הדתית והמשיכה הפנטסטית מניבים מחקר לא רציני, סובייקטיבי, וגישה של wishful thinking, באשר לדידם מיוחסת משמעות לאימות ממצאי של הנרטיב הסקריפטוראלי שלהם.
מנגד עבורינו, להבדיל, אין שום נפקא מינה דתית או הלכתית במציאת התיבה או זיהוי מקומה מעבר לכך שזו אולי ידיעה פיקנטית. אמנם לו מצאנו את התיבה היה נחמד בפרט לגלות בדיוק מהם "עצי גופר" (קדרום בתרגום, מבליגה או גולמיש בגמרא).
לגבי מקור החומר, החלק שהבאתי מחז"ל והציטוט של בנימן מטודילה לא נמצא בערך האנגלי. ושאר המקורות הנוגעים לזיהוי שהיה מקובל בעולם האיסלאמי, שאבתי משם את אוסף המקורות, אבל לא תרגמתי תוכן באופן ישיר, לכן יתכן שזה לא נחשב יבוא.
כפי שכבר כתבתי, להרגשתי אין מקום לשלב השערות חיצוניות למיניהם בערך תורני, ולכן אני איני מעוניין להעביר את החומר לערך "תיבת נח". פתרון נאות, לדעתי, יהיה ליצור ערך חדש "החיפושים אחר תיבת נח" או משהו דומה, ושם להכניס הכל.