אני חושב שהמשפט הזה לא ראוי:
בשל נטיותיו הרציונליסטיות החזקות, הוא נטש תחילה את החסידות ולאחר מכן התרחק לחלוטין מהאמונה הדתית. בהמשך הפך לאחד מדובריה של תנועת "חובבי ציון".
זה מהנדס תודעה כביכול הדת זה לא משהו רציונלי
לא ניתן לעריכה
חלק מתכני אתר זה מקורם בוויקיפדיה העברית. דף שמצויין בסופו ו/או בתחילת הגרסאות הקודמות שלו כי מקורו בוויקיפדיה העברית, הטקסט בדף מוגש באדיבות ויקיפדיה העברית בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. (ניתן לעיין שם בדף המקורי, וברשימת התורמים).
תכנים אחרים שנוצרו באתר זה ומתפרסמים בו בלא שמצויין עליהם במפורש אחרת - כל הזכויות עליהם שמורות למכון חכמת התורה (בע"מ, חל"צ), המכון מעניק רשות לשימוש אישי (לא מסחרי ולא ציבורי) בתכנים אלו. יתכן וישנם תנאים נוספים, ראה הבהרה משפטית.
אני חושב שהמשפט הזה לא ראוי:
בשל נטיותיו הרציונליסטיות החזקות, הוא נטש תחילה את החסידות ולאחר מכן התרחק לחלוטין מהאמונה הדתית. בהמשך הפך לאחד מדובריה של תנועת "חובבי ציון".
זה מהנדס תודעה כביכול הדת זה לא משהו רציונלי
זה קאי על החסידות, ואין הככונה לרציונאליות אלא לרציונליזם, שאכן מהווה סתירה מסויימת לחסידות.
לא אתערב, אך לדעתי לכה"פ במקום 'בשל נטיותיו הרציונליסטיות'. צ"ל 'בשל נטיות רציונליסטיות'. [שעכשיו משמע שמי שיש לו נטיות צריך ח"ו לפרוש. ומשום שהיה לו את זה - הוא נטש. וצריך לכתוב שהיה לו איזה נטיות רציונליסטיות.
כתוב שפירוש השם הוא אדם ממוצע מן העם, וזה צריך מקור, כי יותר נראה שמקור השם מאבימלך שאמר ליצחק כמעט שכב אחד העם את אשתך, ופירש רש''י על פי חז''ל שאחד העם הוא המיוחד שבעם שהוא המלך.
עוד הוזכר בשמואל א כז,טו, שאמר דוד על עצמו אחד העם, ודוד היה משוח למלך.