ריינג' רובר ולאר
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | לנד רובר |
שנות ייצור | 2017-הווה |
הרכבה | בריטניה |
סיווג | מכוניות שטח/פנאי |
מרכב | קרוסאובר בעלת חמש דלתות |
פלטפורמה | יגואר-לנד רובר IQ |
אורך | 4,803 מ"מ |
רוחב | 2,032 מ"מ |
גובה | 1,665 מ"מ |
משקל | 1,804-1,959 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,874 מ"מ |
מפרט טכני | |
קשר | יגואר XE, יגואר (X260) XF, יגואר F-פייס |
מעצב | ג'רי מק'גוברן |
לנד רובר ריינג' רובר וואלר היא מכונית במרכב קרוסאובר בעלת חמישה מקומות, שמיוצרת על ידי לנד רובר משנת 2017. היא הוצגה בתערוכת הרכב בלונדון[1] ובתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה במרץ 2017[2], והגיעה לישראל בספטמבר 2017[3].
במבחן הריסוק (הבטיחות) קיבל הוולאר חמישה כוכבים[4].
עיצוב
הוולאר כוללת עיצוב המיועד על פי לנר רובר "לגניבת" לקוחות ממרצדס-בנץ ופורשה. הוולאר כוללת שלושה מסכי מגע, לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ' ושני מסכי מגע בקוטר 10 אינץ'[5]. ישנה חבילת עיצוב הנקראת R DYNAMIC המעניקה למכונית מראה ספורטיבי.
מפרט טכני
הוולאר כוללת ארבעה מנועים (2 בנזין, 2 דיזל). היצע מנועי הבנזין כולל מנוע בנזין בנפחי 2.0 ליטר (I4 צילנדרים) ו-3.0 ליטר (V6 צילנדרים) עם מגדש טורבו המספקים 250 כוחות סוס (מנוע 2.0 ליטר) ו-380 כוחות סוס (מנוע 3.0 ליטר). היצע מנועי הדיזל כולל מנוע דיזל בנפחי 2.0 ו-3.0 ליטרים המספקים כ-180 כוחות סוס (מנוע 2.0 ליטר), 240 כוחות סוס (מנוע 2.0 ליטר) ו-300 כוחות סוס (מנוע 3.0 ליטר). לכל המנועים תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.
ריינג׳ רובר וולאר SV אוטוביוגרפי דינמיק אדישן
ה-וולאר SV אוטוביוגרפי דינמיק אדישן, היא גרסת "הביצועים הגבוהים" לגרסה הבסיסית הכוללת מנוע בנזין V8 צילינדרים בנפח 5.0 ליטרים עם מגדש על המספק כ-550 כוחות סוס[6] ב-6,000 סיבובים לדקה ומומנט מרבי של 69.3 קילוגרמים בין 2,500 ל-5,500 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 4.5 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 274 קילומטרים לשעה. בנוסף למנוע שיפרה לנד רובר את מתלי הרכב. גרסה זו הוצגה בפברואר 2019[7].
מתיחת פנים שנת 2020
בספטמבר 2020 הציגה לנד רובר את מתיחת הפנים לוולאר[8]. מתיחת הפנים כללה שדרוג פנים המכונית, בעיקר במערכות המולטימדיה ובקונסוליה המרכזית. בתחום ההנעה החליפה לנד רובר את מנוע ה-3.0 ליטר במנועי הבנזין והדיזל למנוע בנזין/דיזל I6 צילנדרים בנפח 3.0 ליטרים עם מגדש על חשמלי ומערכת מיקרו-היברידית המסייעת בתאוצה ומפעילה את מגדש העל, המנועים מספקים בין 360 ל-400 במנעו הבנזין ו-300 כוחות סוס במנוע הדיזל, שאר המנועים לא שונו.
יחד עם מתיחת הפנים הציגה לנד רובר את הדגם היברידי פלאג-אין[9], הנקרא ריינג' רובר וולאר P400e, הכולל מערכת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק כ-300 כוחות סוס למנוע חשמלי המספק כ-141 כוחות סוס, שניהם מספקים יחד 404 כוחות סוס ב-5500 סיבובים לדקה עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת 17.1 קילוואט שעה המספקת טווח נסיעה חשמלי של 53 קילומטרים. את הסוללה ניתן לטעון במטען מהיר בקיבולת 32 קילוואט המטעין את הסוללה מ-0 ל-80 בתוך חצי שעה, או במטען ביתי בקיבולת 7 קילוואט המטעין את הסוללה מ-0 ל-8 בתוך שעה ו-40 דקות. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 5.0 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 240 קילומטרים לשעה.
גלריה
-
מבט לפגוש הקדמי
-
מבט אחורי
-
מבט לצד
-
מבט לפנים המכונית
-
גרסת ה-SV אוטוביוגרפי דינמיק אדישן
-
מתיחת פנים 2020
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של ריינג' רובר ולאר (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ ריינג' רובר וואלר – רכב הפנאי החדש של לנד רובר, באתר קארטיוב, 02 במרץ 2017
- ^ ג'ון מקלרוי, New Range Rover Velar SUV revealed: Geneva debut, specs, prices, pictures and video, באתר אוטו אקספרס, 7 במרץ 2017
- ^ ריינג רובר וולאר נחת בישראל – מחיר החל מ-535 אלף שקל, באתר קארטיוב, 15 בספטמבר 2017
- ^ מבחן ריסוק NCAP: חמישה כוכבים לוולאר, באתר קארטיוב, 06 באוקטובר 2017
- ^ ג'יימס ברודי, Range Rover Velar interior design: inside story on the car that cares for cows, באתר אוטו אקספרס, 3 במרץ 2018
- ^ רועי צוקרמן, ריינג' רובר ולאר ספורטיבי: 550 כ"ס, באתר אוטו, 06 בפברואר 2019
- ^ ריינג׳ רובר וולאר SVA utobiography - גרסת קצה עם 550 כ״ס, באתר קארטיוב, 05 בפברואר 2019
- ^ חזי גורן, נחשף ריינג' רובר וולאר החדש 2021, באתר פורטל הרכב גיר, 23 בספטמבר 2020
- ^ לוק וילקינסון, New Range Rover Velar PHEV launched with 33-mile electric range, באתר אוטו אקספרס, 23 בספטמבר 2020
31494328ריינג' רובר ולאר