קרונשטאדט (צוללת)
תיאור כללי | |
---|---|
סוג אונייה | צוללת |
צי | חיל הים הרוסי |
דגל הצי | |
סדרה | הצוללות מסדרת 677 |
אוניות בסדרה | 1 |
ציוני דרך עיקריים | |
מספנה | מספנות הימייה בסנקט פטרבורג |
הושקה | 20 בספטמבר 2018 |
תקופת הפעילות | 2020 (על פי התכנון) – בבדיקות מבחן |
מידות | |
הֶדְחֶק | 1,640 טון על פני המים, 1,900 טון בצלילה |
אורך | 57 מטר |
רוחב | 6.80 מטר |
שוקע | 6.20 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 20 קשר בצלילה, 11 קשר על פני הים |
עומק צלילה | מעל 200 מטר |
טווח שיוט | 8,000 מייל ימי על פני הים, 4,500 מייל ימי בצלילה (במהירות של 8 קשר) |
הנעה | 3 מנועי דיזל או חשמל בהספק 4,243 כ"ס |
צורת הנעה | מדחף |
"קרונשטאדט" הוא שמה של צוללת דיזל רוסית שנוצרה על ידי מספנות הימייה בסנקט פטרבורג. זו הצוללת השנייה בפרויקט 677 "לאדה" והיא צפויה להיכנס לשירותי הצי הצפוני.
היסטוריה
תחילת פיתוח הייצור של הצוללת החל ב-28 ביולי 2005 במספנות הימייה תחת המספר הסידורי 01571.
בשנת 2009, הבנייה הוקפאה בהחלטת משרד ההגנה. בנובמבר 2011, מנכ"ל חברת "רובין" דיאצ'קוב אמר כי צוללות הפרויקט ישודרגו באמצעים טכניים משופרים והפרויקט זכה לשם קוד 677D.[1].
ביולי 2013, משרד ההגנה של רוסיה חתם על הסכם עם "מספנות הימייה" להשלמת פרויקט 677 והצוללת B-586 "קרונשטאדט". הצוללת מהווה אחת מתוך שלוש צוללות דיזל שאינן מונעות בכור אטומי.[2]
ההשקה תוכננה תחילה לדצמבר 2015[3] אך הייצור נדחה מספר פעמים ורק ביולי 2017 הייצור החל בפועל. ב-20 בספטמבר 2018 הצוללת הושקה והורדה למים[4]. מתוכננת להיקלט בשירות הצי במהלך שנת 2020[5].
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ Б-586 «Кронштадт»
- ^ В России началось строительство третьей дизель-электрической подлодки проекта 677 «Лада»
- ^ Корпус подлодки «Кронштадт» будет достроен через десять лет после закладки
- ^ ДЭПЛ проекта 677 «Кронштадт» спустили на воду на «Адмиралтейских верфях»
- ^ Александр Бузаков: «Адмиралтейские верфи» заказами обеспечены