קראטקה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Karateka
Karateka.PNG
תאריך הוצאה 1984
סוגה אקשן
פיתוח ג'ורדן מכנר
הפצה Brøderbund
מצבי משחק יחיד
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות מחשב אישי, אטארי, קומודור 64

קראטקה (אנגלית: Karateka) הוא משחק מחשב מסוגת Beat 'em up שנוצר בשנת 1984 על ידי ג'ורדן מכנר, לימים יוצר המשחק הנסיך הפרסי.

קראטקה היה רב-המכר הראשון של מכנר, ונוצר בזמן שהוא למד באוניברסיטת ייל.

תיאור המשחק

מטרת המשחק היא להציל את הנסיכה מריקו מידיו של רשע בשם אקומה. אך על מנת להגיע לנסיכה על הגיבור להילחם בשומרים הרבים בטירה ובאקומה עצמו. הקרבות במשחק הם ממבט צדדי, בדומה למשחקי פלטפורמה רבים. הגיבור והשומר בו הוא נלחם משתמשים בבעיטות ובאגרופים המכוונים לגבהים שונים בגוף האויב. לשחקן אפשרות של "פסילה" אחת בלבד, אך היא מורכבת מנקודות פגיעה רבות. נקודות הפגיעה יורדות כאשר השחקן נפגע משומרי האויב, ועולות חזרה במנוחה (לא בקרב או בהליכה).

קישורים חיצוניים

P Games.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.