קצינת פניות הציבור

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף קצין פניות הציבור)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

קצינת פניות הציבורר"ת: קפ"ץ) הוא גוף בירור באגף כוח אדם (אכ"א) בצה"ל וכפוף ישירות לראש אכ"א שמטרתו לתת מענה לפניות חיילים, בני משפחותיהם והציבור בכל תחום ונושא הקשור לצה"ל. הגוף פועל משנת 1976, ובראשו עומדת קצינה בדרגת סגן אלוף. שולה ליגום הקימה את המשרד בשנת 1977, ועמדה בראשו במשך קרוב ל-20 שנה.

משרד קצינת פניות הציבור מורכב משני תחומים עיקריים:

  • תחום החובה - עוסק בפניות חיילי החובה ובני משפחותיהם הנוגעות בשירותו הצבאי של החייל.
  • תחום האוכלוסיות - עוסק בפניות אזרחים, משרתי הקבע, חיילי מילואים וגופים חוץ צבאיים שונים אל צה"ל.

אל קצינת פניות הציבור רשאי לפנות כל אדם, בכל עניין שימצא לנכון וקשור בצה"ל. כל פנייה זכאית לקבלת התייחסות. קצינת פניות הציבור עוסקת גם בבקשות סיוע בפתרון בעיות המצריכות טיפול מיידי ובפניות על רקע מצוקה נפשית. לצורך כך קיים מוקד פניות מיוחד הפעיל 24 שעות ביממה.

כמו כן, אפשר לפנות למוסד קצינת פניות הציבור באמצעות מכתב, פקס, טלפון, והאינטרנט.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא צה"ל. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

21821005קצינת פניות הציבור