קידום אתרים במדיה חברתית
קידום אתרים במדיה חברתית (SMO – Social Media Optimization, ידוע גם כ- Social SEO), הוא אוסף שיטות לביצוע פעילויות במדיה החברתית במטרה למשוך כמה שיותר גולשים ייחודיים לאתר. קידום אתרים במדיה חברתית היא אחת מתוך שיטות רבות לקידום ואופטימיזציה של אתרים ברשת האינטרנט. שיטה נוספת מיני רבות היא קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO).
ישנן שתי שיטות עיקריות של קידום אתרים במדיה חברתית:
- הוספת יישומים של מדיה חברתית לתוכן עצמו, כגון RSS, כפתורי Share, כלים לעריכת דירוגים וסקרי גולשים וכדומה.
- פעילויות קידום בתוך המדיה החברתית כחלק מהתוכן עצמו, הכוללות כתיבת בלוגים, טוקבקים ומתן תגובות לבלוגים אחרים, השתתפות פעילה בשיחות ברשת ופרסום סטטוסים ועדכונים בפרופילים ברשתות חברתיות.
קידום אתרים במדיה חברתית מקושר לקידום במנועי החיפוש אך שונה מקידום זה במספר אופנים, בעיקר בכך שהוא מתמקד בהבאת תנועת גולשים לאתר לא דרך מנועי חיפוש. עם זאת, קידום טוב במדיה החברתית צפוי להביא לשיפור בדירוג האתר במנועי החיפוש.
קידום אתרים במדיה חברתית קשור לטכניקת שיווק הידועה כשיווק ויראלי בה נוצר שיווק מפה לאוזן, תוך שימוש ברשתות חברתיות, העלאת קטעי וידאו ותמונות ועוד. כמו כן, זוהי אחת השיטות הנוגעת בתחום ניהול המוניטין של חברות ואתרים ברשת ובמנועי החיפוש.
שיטת קידום אתרים במדיה חברתית אינה מוגבלת לשיווק ולבניית מותג בלבד. בתחום שצומח לאחרונה, עסקים יוצרים ומתחזקים פעילות ברשת כחלק מאסטרטגיית ניהול הידע שלהם, חיזוק הקשר עם הלקוחות, פיתוח המוצרים, גיוס וניהול העובדים ועוד.
קווים מנחים לביצוע קידום אתרים במדיה חברתית
על פי מומחה קידום האתרים במנועי החיפוש, דני סאליבן, השימוש הראשון שנעשה במונח "קידום אתרים במדיה חברתית" היה על ידי רוהיט באהרגאבה, שקבע חמישה חוקים (שהוסיף ועדכן לאחר מכן) לביצוע קידום אתרים במדיה החברתית. החוקים המעודכנים על פיו הם:
- לייצר תוכן שגולשים יהיו מעוניינים לחלוק
- לוודא שיהיה קל עבור הגולשים לחלוק את התוכן
- לתגמל גולשים עבור השתתפות
- לחלוק תוכן באופן אקטיבי
- לעודד "מאש אפים"
משחקי מדיה חברתית
משחקי מדיה חברתית הם משחקי רשת, המשוחקים דרך אתרי המדיה החברתית עם החברים השונים ברשת ומסייעים להגברת האינטראקציה והפעילות של הגולשים ברשת החברתית. במשחקים אלה, מנוצלת הפלטפורמה של הרשת החברתית, כאשר מספר שחקנים, חברים ברשת החברתית, יכולים לקחת חלק באותו משחק - כבעלי ברית, כשחקנים יריבים וכדומה. לדוגמה, שחקן באחד המשחקים הללו יכול לבצע מטלות שונות יחד עם מעגל החברים שלו. ביכולתו לשלוח מתנות שונות כגון עץ זית, סוס, פרה וכדומה לאנשים אחרים ברשת. כך יכולים כלל השחקנים לשפר את החווה שלהם ולהתקדם במשחק. משחקי המדיה החברתית מהווים כלי מרכזי בחיזוק הקשר בין הגולש לבין הנעשה ברשת החברתית בה הוא פעיל.
קישורים חיצוניים
- רועי גולדנברג, "גלובס" מציג: המדריך לפרסום מותגים במדיה החברתית, באתר גלובס, 13 במרץ 2012
- און יבין, השפעת הרשתות החברתיות על קידום אתרים ו-SEO, באתר "גיקטיים ישראל" 12 בדצמבר 2013
25945222קידום אתרים במדיה חברתית