קטרפילר די-8
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Caterpillar D8 | ||
---|---|---|
תיאור | ||
יצרן | חברת Caterpillar, ארצות הברית | |
תפקיד | דחפור זחלי בינוני | |
ביצועים | ||
הספק נטו של D8T | 320 כ"ס | 240 קילוואט |
כושר דחיפה מקסימלי[1] | כ-661 קילוניוטון | כ-66 טון |
מידות | ||
אורך (לא כולל כף ומעקר) | 183 אינץ' | 4.647 מ' |
רוחב (כולל כף) | כ-120 אינץ' | כ-3 מ' |
גובה הכלי | 140 אינץ' | 3.566 מ' |
גובה הגחון | 24.1 אינץ' | 0.613 מ' |
קיבולת מכל דלק | 165 גאלון | 627 ליטר |
משקל מוכן לעבודה | 86,900 ליברות | 39,420 ק"ג |
נפח מנוע | 929 אינץ' מעוקב | 15.2 ליטר |
קטרפילר די-8[2] (באנגלית: Caterpillar D8) הוא דחפור זחלי בינוני-גדול תוצרת חברת קטרפילר, ארצות הברית. הדחפור שוקל כ-40 טונות (88,000 ליברות) ובעל עוצמה של 320 כ"ס (240 קילוואט). הוא נמצא בין הקטרפילר די-7 לקטרפילר די-9 מבחינת גודל וביצועים, ונחשב לדחפור הבינוני הגדול ביותר שקטרפילר מייצרת (ה-D9 נחשב כבר לדחפור כבד).
היסטוריה
- 1935: דחפור ה-RD8 פותח.
- 1937: הקידומת "R" הושמטה וה-D8 הושק רשמית.
- 1940: פותחה סדרת 2U בה המנוע שודרג מ-132 כ"ס ל-148 כ"ס.
- 1950: עיצוב הרשת הקדמית של הרדיאטור בצורה מעוגלת, ששרדה עד 1982, אז פותח ה-D8L.
- 1955: הופסק הייצור של סדרת H1 של ה-D8, הוחלפה ב-D8E ו-D8D בעלי 191 כ"ס. ל-D8D היה ממיר מומנט ול-D8E תמסורת הנעה ישירה.
- 1956: ה-D8D הוחלף ב-D8G וה-D8E הוחלף ב-D8F.
- 1958: הושק ה-D8H עם 235 כ"ס.
- 1965: הספק המנוע של ה-D8H שודרג ל-270 כ"ס.
- 1970: הספק המנוע של ה-D8H שודרג ל-380 כ"ס.
- 1974: ה-D8H הוחלף ב-D8K ולו 300 כ"ס.
- 1982: ה-D8K מוחלף ב-D8L. ה-D8L הוא בעל זר מניע ומערכת הינע מוגבהים, ומנוע בהספק של 335 כ"ס.
- 1984: פותח דגם ה-D8L-SA שיועד בעיקר לחקלאות ובעל יכולת לרתום מגוון התקנים חקלאיים.
- 1987: ה-D8L הוחלף ב-D8N שלו היגוי דיפרנציאלי.
- 1996: ה-D8N הוחלף ב-D8R שלו 305 כ"ס.
- 2000: ה-D8R סדרה 2 החליף את ה-D8R.
- 2004: ה-D8T החליף את ה-D8R סדרה 2. ל-D8T מנוע ACERT 15 בהספק 310 כ"ס. בהמשך שופר ההספק ל-320 כ"ס.
גלריה
קישורים חיצוניים
- דחפור D8T (אורכב 06.01.2017 בארכיון Wayback Machine) - סדרת טרקטורים זחליים D, באתר קטרפילר
- מפרט טכני של ה-D8T, באתר קטרפילר
הערות שוליים
30838662קטרפילר די-8