קוואסקי נינג'ה 500R
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | קוואסקי |
שנות ייצור | 1987–2009 |
סיווג | אופנוע ספורט |
אורך | 2,096 מ"מ |
רוחב | 0.701 מטר |
גובה | 1,160 מ"מ |
משקל | 199 ק"ג |
מפרט טכני | |
מנוע | 498 סמ"ק |
קוואסקי נינג'ה 500R - המוכר גם כ־GPZ500S (תחת שם זה שווק האופנוע בישראל) EX500 ,ZZ-R500 - הוא אופנוע בנפח 498 סמ"ק. דגם זה מיוצר על ידי קוואסקי מ-1987 עד 2009. אופנוע זה נחשב כאופנוע ספורט "בדרגת כניסה", אך ביצועיו ניכרים. עיצוב האופנוע עודכן ב־1994 ונותר בעיקרו של דבר בלי שינוי מאז.
אף על פי שלאופנוע מראה ספורטיבי, הוא מציע מצב ישיבה זקוף, סטנדרטי יותר, עם נוחות וורסטיליות רבה יותר. האופנוע מעניק שילוב של ביצועים ומחיר נמוך, דבר שהפך אותו לאהוב בקרב רוכבים חדשים ורוכבים מנוסים בעלי תקציב נמוך.
בהינתן שהאופנוע היה האופנוע הנמכר ביותר של קוואסקי מספר שנים, הוא הפך להיות פלטפורמה פופולרית למרוצי כביש, עם חלקי חילוף זמינים וזולים.
שילדת ה-GPZ בנויה בתצורת עריסת פלדה. המנוע שמפיק הספק של 59.1 כוחות סוס הוא בעל שני צילינדרים לרוחב והזנת דלק בעזרת זוג מאיידים. למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים והעברת הכוח מתבצעת באמצעות שרשרת. מהירותו המרבית של האופנוע 180 קילומטר לשעה וזמן התאוצה מעמידה ל-100 קילומטר לשעה הוא 3.76 שניות.
גרסאות מעט שונות של מנוע ה-GPZ, בעלות הספק נמוך יותר, שימשו בדגמים אחרים של קוואסקי כגון ER-5 (אופנוע כביש עירום ובעל רכיבים בסיסיים), KLE500 (אופנוע דו שימושי) ו-EN500 (אופנוע קאסטום).
נתונים טכניים
דגם | 500R (מודל שנת 2009) |
---|---|
שנה | 2009-1987 |
מנוע | 4 פעימות, 2 צילינדרים מקבילי, קירור נוזלי |
נפח | 498 סמ"ק |
הספק | 59.1 כ"ס |
קוטר קדח/מהלך בוכנה | 58/74 מ"מ |
יחס דחיסה | 10.8:1 |
הילוכים | 6 |
אורך | 2,096 מ"מ |
משקל | 199 ק"ג |
מכל דלק | 15.9 ליטר |
בסיס גלגלים | 1,435 מ"מ |
גובה מושב | 775 מ"מ |
צמיג קדמי | 110/70-17 |
צמיג אחורי | 130/70-17 |
לקריאה נוספת
- Kawasaki EX500 (GPZ500S)'87 to '99, ER500 (ER-5) '97 to '99, מסת"ב 1859605621
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: קוואסקי נינג'ה 500R |
- האופנוע באתר קוואסקי באנגלית
28659835קוואסקי נינג'ה 500R