צ'ארלס אוגוסטוס הרטליי

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

צ'ארלס אוגוסטוס הרטלייאנגלית: Charles Augustus Hartley;‏ 3 בפברואר 1825 - 20 בפברואר 1915) היה מהנדס אזרחי בתקופה הוויקטוריאנית, שכונה "אבי הדנובה" על תרומתו לשיפור נתיבי השיט בדנובה התחתונה.

ביוגרפיה

הרטליי נולד במשפחה סקוטית, בעיר דרלינגטון, באנגליה, כבנו של סוכן מסחרי. בעיר זו הופעלה לראשונה בעולם מסילת רכבת מסחרית עם קטר הפועל על קיטור. הרטליי סיים בגיל 13 את הגימנזיה של גייטסהד והתחיל חניכות בעבודות כרייה[1] במקביל ללימודי ערב להרחבת הדעת. בגיל 19 סיים את חניכותו בתחום ההנדסה וב-25 בספטמבר 1845 התחיל לעבוד כמהנדס ב-Scotish Central Railway.

בגיל 23 התמנה למהנדס ראשי בתוכנית שיפוצים בנמל פלימות'. המשימה בוצעה מהר ובדייקנות וכך רכש לו מוניטין טוב. ב-1855 גויס בדרגת קפטן לגוף ההנדסה האנגלו-טורקי, תחת פיקודו של ג'ון סטוקס. אחרי המלחמה התמנה סטוקס לעמוד בראש הוועדה האירופאית לדנובה והוא ביקש וקיבל את הרטליי כמהנדס הוועדה, שישבה בגאלאץ.

הרטליי הגיע לגאלאץ בחורף 1857, כשהדנובה הייתה קפואה.

מעבודותיו

  • Description of the Delta of the Danube (1874)
  • Notes on Public Works in the United States and Canada (1875)

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ באותה תקופה לא היו באנגליה, להבדיל מצרפת, לימודי הסמכה להנדסה
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים ובנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27248935צ'ארלס אוגוסטוס הרטליי