פרארי F430

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פרארי F430
מאפיינים כלליים
יצרן פרארי
שנות ייצור 2004-2009
מודל קודם פרארי 360
מודל אחריו פרארי 458 איטליה
חברת אם פיאט
סיווג מכונית על
מרכב קופה 2 דלתות
ספיידר 2 דלתות
פלטפורמה MR
אורך 4,512 מ"מ
רוחב 1,923 מ"מ
גובה 1,214 מ"מ
משקל 1,450 ק"ג
בסיס גלגלים 2,601 מ"מ
מפרט טכני
מנוע 4,300 סמ"ק, V8
הספק מרבי: 490 כ"ס ב-8,500 סל"ד. מומנט מרבי: 47.4 קג"מ ב-5,250 סל"ד.
הילוכים ידנית 6 הילוכים
רובוטית מצמד יחיר 6 הילוכים
מהירות מרבית 315 קמ"ש
פרארי 430 סקודרייה

פרארי F430 היא מכונית ספורט עתירת ביצועים של היצרן האיטלקי פרארי, שהחליפה את הדגם שזכה להצלחה רבה, פרארי 360 מודנה. דגם בעל הגה בצד שמאל שימש להצגה הראשונה של המכונית בתערוכת פריז, בשנת 2004. מכירת המכונית החלה בנובמבר 2004, אולם, ייצור דגם בעל הגה בצד ימין החל רק באביב 2005.

נתונים טכניים

לפרארי F430 הוצמד מנוע בנזין 4.3 ליטרים בתצורת V8, אשר פותח בשיתוף עם מזראטי. ה-F430 הייתה הראשונה לזכות במנוע V8 חדש שאמור בעתיד להחליף את שאר מנועי פרארי, שכן עד דגם זה יוצרו מנועי ה-V8 של פרארי כצאצאי ה-Dino משנות ה-50 של המאה ה-20. למנוע תפוקה של 490 כוחות סוס ב-8,500 סיבובים לדקה ללא סיוע מגדש טורבו, והוא בעל יחס נפח/הספק מהגבוהים בעולם, של 112.3 כ"ס לליטר. הפרארי F430 מגיעה למהירות מרבית של 315 קילומטר לשעה ובעלת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בארבע שניות.

גרסאות

F430 ספיידר

ה-F430 ספיידר הוא דגם בעל גג נפתח המבוסס על הקופה. הספיידר נראה דומה מאד ל-פרארי 360. זהו הדגם ה-21 של פרארי בעל גג נפתח (convertible).

430 סקודרייה

הפרארי 430 סקודרייה יוצרה במפעל מראנלו שבצפון איטליה. למכונית 510 כ"ס ב-8,500 סל"ד, הנעה אחורית, תאוצה של 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 319 קמ"ש. המתחרה של פרארי 430 סקודרייה היא למבורגיני גאיארדו סופר-לאג'רה.

430 סקודרייה ספיידר

לכבוד הניצחון ה-16 באליפות העולם במרוצי פורמולה 1 בשנת 2008, הציגה פרארי הדגם שמשלב את דגם ה-430 סקודרייה עם הגג הפתוח. לדגם זה יש 510 כ"ס ב-8,500 סל"ד, תאוצה מ-0 ל-100 ב-3.7 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ"ש.

F430 ספיידר דלק ביו

זוהי גרסה של ה-F430 ספיידר המונעת באתנול. המכונית בעלת אותו מנוע V8, המפיק 500 כ"ס, 4% יותר מומנט כוח ו-5% פחות דו תחמוצת הפחמן מאשר הגרסה הרגילה של ה-F430 ספיידר.

גרסאות מרוצים

דגמים אלו אינם חוקיים לשימוש בכביש הציבורי ומיועדים למרוצים בלבד.

F430 GT2

המכונית נבנתה בשנת 2006 על מנת להחליף את ה-360 GTC. ה-GT2 נבנתה לצורך מרוצי GT2. זוהי גרסת המרוצים המהירה ביותר שלה-F430. המנוע של דגם זה הוקטן לארבעה ליטר לצורך תחרות בקטגוריות 4-3.8 ליטר.

F430 GT3

דגם זה של ה-F430 מיועד להתחרות במרוצי ה-GT3. המכונית משתמשת באותו מנוע 4.3 ליטר V8. ההספק המרבי של המנוע הועלה ל-550 כ"ס, ההופך את ה-GT3 לחזקה יותר מה-GT2 אולם בעקבות מגבלות של מרוצי ה-GT3, המכונית שוקלת 119 קילוגרם יותר מה-GT2. כך, למרות המנוע החזק יותר, ה-GT3 איטית מה-GT2 במדידות זמני הקפה במרוצים.

קישורים חיצוניים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

22627913פרארי F430