פיג'ו 3008
פיג'ו 3008 היבריד דור שני | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פיג'ו |
שנות ייצור | 2009–הווה |
הרכבה |
צרפת הרפובליקה העממית של סין ארגנטינה (רק בדור הראשון) מלזיה נמיביה (רק בדור השני) |
סיווג | מכוניות שטח/פנאי |
מרכב | קרוסאובר בעלת חמש דלתות |
פלטפורמה |
פיג'ו-סיטרואן PF2 (דור ראשון) פיג'ו-סיטרואן EMP2 (דור שני) |
אורך |
4,365 מ"מ (דור ראשון) 4,450 מ"מ (דור שני) |
רוחב |
1,837 מ"מ (דור ראשון) 1,840 מ"מ (דור שני) |
גובה |
1,639 מ"מ (דור ראשון) 1,620 מ"מ (דור שני) |
בסיס גלגלים |
2,613 מ"מ (דור ראשון) 2,675 מ"מ (דור שני) |
מפרט טכני | |
מנוע |
מנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-156 כ"ס ב-6,000 סיבובים לדקה (דור ראשון) מנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-165 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה (דור שני) |
הילוכים |
תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים (דור ראשון) תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים (דור שני) |
מהירות מרבית |
202 קילומטרים לשעה (דור ראשון) 206 קילומטרים לשעה (דור שני) |
קשר | פיג'ו 5008 |
פיג'ו 3008 היא קרוסאובר בעלת חמישה מקומות, שמיוצרת על ידי פיג'ו משנת 2009. היא הוצגה בשנת 2008[1] והגיעה לישראל בשנת 2010[2].
דורות
דור ראשון (2009–2016)
הדור הראשון יוצר בין השנים 2009–2016. הדור הראשון כלל מנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-156 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 8.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 202 קילומטרים לשעה.
גרסה ההיברידית
בשנת 2010 הציגה פיג'ו גרסה ההיברידית[3] בעלת מערכת הנעה ההיברידית הכוללת מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים המספק כ-163 כוחות סוס, עם מנוע חשמלי המספק כ-27 כוחות סוס, שני המנועים יחד מספקים כ-200 כוחות סוס. תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים.
דור שני (2016–הווה)
בשנת 2016 הציגה פיג'ו את הדור השני ל-3008[4]. הדור השני כולל מנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-165 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 8.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 206 קילומטרים לשעה.
גרסה ההיברידית
בשנת 2018 הציגה פיג'ו גרסה ההיברידית[5] הכוללת מערכת הנעה ההיברידית הכוללת מנוע טורבו בנזין I4 צילנדרים בנפח 1.6 ליטרים המספק כ-180 כוחות סוס ב-6,000 סיבובים לדקה, עם מנוע חשמלי המספק כ-110 כוחות סוס, המנוע מספק טווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטרים. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. היא מאיצה מ-0 ל-100 קילומטרים לשעה בתוך 8.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 225 קילומטרים לשעה. קיימת גם חבילת ביצועים בשם GT שמספקת כ-300 כוחות סוס[6].
מתיחת פנים שנת 2020
בשנת 2020 עברה ה-3008 מתיחת פנים לשנת הדגם 2021[7]. מתיחת הפנים כוללת עיצוב מודרני וספורטיבי אך מערכות ההנעה נשארו כמו מלפני מתיחת הפנים.
מכירות בישראל
נתוני מכירות בישראל על פי נתוני קארזון[8]:
שנה | יחידות שנמכרו |
---|---|
2010 | 229 יחידות |
2011 | 429 יחידות |
2012 | 247 יחידות |
2013 | 90 יחידות |
2014 | 130 יחידות |
2015 | 261 יחידות |
2016 | 358 יחידות |
2017 | 1,911 יחידות |
2018 | 2,985 יחידות |
2019 | 3,736 יחידות |
2020 | 2,754 יחידות |
2021 | 1,118 יחידות |
גלריה
-
דור ראשון
-
הגרסה ההיברידית דור ראשון
-
דור שני
-
הגרסה ההיברידית דור שני
-
מתיחת פנים 2020
-
גרסת ה-GT
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של פיג'ו 3008
- אתר האינטרנט הרשמי של פיג'ו 3008 היבריד
הערות שוליים
- ^ טל שביט, פיג'ו 3008: חשיפה רשמית, באתר אוטו, 15 בנובמבר 2009
- ^ אלי שאולי, יש מחיר לסיטרואן C3 ופיג'ו 3008, באתר אוטו, 13 באפריל 2010
- ^ טל שביט, פיג'ו מציגה: 3008 Hybrid4, הדיזל ההיברידי הראשון, באתר אוטו, 24 באוגוסט 2010
- ^ ניצן רז, פיג'ו 3008 החדשה – יותר פנאי, פחות מיניוואן, באתר אוטו, 24 במאי 2016
- ^ רועי צוקרמן, חשמליות לטווח קצר: פיג'ו 3008 ו-508 פלאג-אין הייבריד, באתר אוטו, 30 בספטמבר 2018
- ^ פיג'ו 3008 2020 אוט', 1.6 ל' היברידי נטען, GT, 4x4, באתר אוטו
- ^ בן חסון, פיג‘ו 3008 2021 – דגם הפנאי הצרפתי מתעדכן, באתר אוטו, 1 בספטמבר 2020
- ^ פיג'ו 3008, באתר קארזון
31124126פיג'ו 3008