פיג'ו 208

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.


פיג'ו 208
מאפיינים כלליים
יצרן פיג'ו
שנות ייצור 2012-היום
מודל קודם פיג'ו 207
סיווג סופרמיני
אורך 3.962
רוחב 1.739
גובה 1.46
מפרט טכני
מנוע 1.2BVMP ומנוע 1.6 BVA

פיג'ו 208 היא מכונית סופרמיני (סגמנט B) המיוצרת על ידי יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו. המכונית נחשפה לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה במרץ 2012. פיג'ו 208 מחליפה את פיג'ו 207 אשר נשאה את דגל הסופרמיני של פיג'ו במשך כשש שנים. עיצובה של פיג'ו 208 הופקד בידי המעצב פייר אוטייר כשסילבן הנרי מתפקד כמעצב החיצוני.

דגמים הנמכרים בישראל

פיג'ו 208 נמכרת בישראל בשתי גרסאות: האחת מצוידת במנוע 1.2 ליטר והשנייה ב-1.6 ליטר. מנוע ה-1.2 ליטר, המבוסס על טכנולוגיית Pure-Tech אשר מצמצמת את זלילת הבנזין, הוא בעל שלושה צילינדרים המפיק הספק של כ-82 כ"ס המגיעים מ-5,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה. המומנט המרבי היא 12 קגמ המתקבל מתחום של כ-2750 סל"ד. התאוצה מעמידה למהירות של כ-100 קמ"ש אורכת 12.2 שניות, המהירות המרבית של המכונית היא כ-175 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת, על פי נתוני היצרן, היא 22.2 ק"מ לליטר, בנסיעה עירונית-בינעירונית. פליטת הפחמן דו-חמצני היא 110 גרם ל-100 ק"מ.

מנוע ה-1.6 מפיק כ-120 כ"ס המגיעים מ-6000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. המומנט המרבי הוא 16.3 המתקבל מתחום של כ-4250 סל"ד. התאוצה מעמידה למהירות של כ-100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות, כשהמהירות המרבית מגיעה עד 190 קמ"ש. גרסה זאת צורכת על פי נתוני היצרן, כ-14.9 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית-בינעירונית. פליטת הפחמן דו-חמצני היא 154 גרם ל-100 ק"מ.

בטיחות

במבחן ריסוק שנערך בשנת 2012 זכתה פיג'ו 208 בציון של חמישה כוכבים ‏[1]

פיג'ו 208 GTI

במרץ 2013, בתערוכת הרכב בז'נבה, חשפה פיג'ו את פיג'ו 208 GTI. המכונית הונדסה ותוכננה להוות את הדור הבא של פיג'ו GTI - המותג הספורטיבי ביותר של היצרנית – תוך כדי ציון שלושים שנה לדגם פיג'ו 205 GTI , הדגם המיתולוגי של היצרנית.

פיג'ו 208 GTI מצוידת במנוע 1.6 ליטר THP טורבו המפיק הספק מרבי של כ-200 כוחות סוס ב-5,800 סל"ד, ואילו מומנט מרבי של כ-28 קג"מ המתקבלים מתחום של כ-1,700 סל"ד. התאוצה מעמידה למהירות של כ-100 קמש אורכת 6.8 שניות. המהירות המרבית של המכונית היא כ-216 קמ"ש. פליטת ה-CO2 היא 139 גרם/ק"מ. על פי היצרנית, תצרוכת הדלק במצב נסיעה משולב עירוני-בינעירוני היא 16.95 ק"מ לליטר. למנוע משודכת תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים מקוצרים.

ברמת האבזור החיצוני כוללת פיג'ו 208GTI חישוקי סגסוגת בקוטר של כ-17", פסי כרום סביב חלונות המכונית וצינור מפלט כפול מצופה כרום. ברמת האבזור הפנימית כוללת המכונית מסך מגע מרכזי בגודל של כ-7" המכיל את תפריטי המידע של כל מערכות המכונית, חיבורי USB, AUX ובלוטות', תא כפפות מקורר ומושבים ספורטיביים המשלבים עור עם בד.

בהיבט הבטיחותי מספקת פיג'ו 208 GTI שש כריות אויר ומערכות בטיחות מתקדמות המפקחות על מהירות, יציבות, אחיזה ובלימה, חיישני חנייה, פנסי ערפל קדמיים, זוג חגורות בטיחות פירוטכניות ועוד.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים