פיאט טורבינה
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
![]() | |
Fiat Turbina | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פיאט |
שנות ייצור | 1954 (מכונית קונספט) |
הרכבה | איטליה |
מרכב | Rear mid-engine, rear-wheel-drive layout |
אורך | 4,370 מ"מ |
רוחב | 1,610 מ"מ |
גובה | 1,255 מ"מ |
משקל | 1,050 ק"ג |
בסיס גלגלים | 2,400 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
מונע על ידי טורבינת גז[1], המפיקה 300 כ"ס ב-22,000 סל"ד (מנוע "פיאט" סוג "type 8001") המנוע כלל מדחס צנטריפוגלי דו-שלבי, שלושה מבערים מסוג אחד, טורבינה דו-שלבית המניעה את המדחס, וטורבינת כוח חד-פעמית עם הפחתה מכוונת לגלגלים האחוריים. (מנוע אחורי) |
מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
מעצב | Centro Stile Fiat |
פיאט טורבינה (באיטלקית: Fiat Turbina) היא מכונית קונספט, בתצורת מכונית ספורט אשר הורכב בה מנוע טורבינה מונע על ידי טורבינת גז, אשר הוצגה על ידי קונצרן המכוניות האיטלקי פיאט בשנת 1954[2],[3],[4]
יוצר אב טיפוס בודד.
פיאט טורבינה
- 2 מושבים
- 2 דלתות
- תכנון ה"פיאט טורבינה" החל ב-1948, הדגם נבחן ב-14 באפריל, שנת 1954, על ידי נהג המרוצים והבוחן הראשי של פיאט "Carlo Salamano", ברובע "Lingotto" בטורינו
- "פיאט טורבינה" הוצג ב-23 באפריל 1954 במתחם שדה התעופה של טורינו בנוכחות בעל קונצרן "פיאט" ג'אני אניילי, נשיא "פיאט" "Vittorio Valletta", ומהנדס הרכב הראשי ב"פיאט" "Dante Giacosa"[6]
- מקדם גרר - 0.14
- מנוע הטורבינה הונח מאחורי הנהג. המנוע כלל מדחס צנטריפוגלי דו-שלבי, שלושה מבערים מסוג אחד, טורבינה דו-שלבית המניעה את המדחס, וטורבינת כוח חד-פעמית עם הפחתה מכוונת לגלגלים האחוריים.
תמונות
מנוע טורבינה אשר הורכב בדגם הפיאט טורבינה
ראו גם
לקריאה נוספת
קישורים חיצוניים
פיאט טורבינה, סרטון באתר יוטיוב
פיאט טורבינה, סרטון באתר יוטיוב
פיאט טורבינה, סרטון באתר יוטיוב
הערות שוליים
- ^ טורבינת גז היא רכיב המניע את מכלול הרכיבים הסובבים במנוע והנפוץ כיום במנועי טורבינה המשמשים בעיקר להנעת כלי טיס
- ^ "פיאט טורבינה" jalopnik.com/392802/1954-fiat-turbina-concept-three-turbine-engines
- ^ "פיאט טורבינה" 95customs.com/the-1954-fiat-turbina-concept
- ^ "פיאט טורבינה" carandvintage.com/fiat-turbina
- ^ פיאט טורבינה - מהירות עם סטייל hemmings.com/magazine/hsx/2006/01/Turbine-Speed-with-Style
- ^ "פיאט טורבינה" (מאמר בעיתון האיטלקי "lastampa") archiviolastampa.it/component/option