עיצוב תוכנה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הנדסת תוכנה
ערך זה שייך לקטגוריית הנדסת תוכנה
פעילויות ושלבים
דרישותניתוחאפיוןארכיטקטורהעיצובתכנותניפוי שגיאותבדיקהאימותבנייהפריסהתפעולתחזוקה
מתודולוגיות
זריזותמפל המיםתכנת ותקןCrystal ClearScrumUnified ProcessExtreme Programmingאינטגרציה רציפהDevOps
תחומים תומכים
ניהול פרויקטיםניהול תצורהתיעודהבטחת איכותProfiling
כלים
מהדרמקשרמפרשIDEניהול גרסאותאוטומציית בנייה

עיצוב תוכנה הוא התהליך של פתרון בעיות ותכנון של פיתוח תוכנה. פיתוח התכנון ודרך העבודה של התוכנה, נעשה לאחר שנקבעים מטרות ומפרט. התהליך של עיצוב תוכנה משלב בתוכו מרכיבים של תכנות low-level, יישום אלגוריתמים, יחד עם ארכיטקטורת תוכנה, ותכנון מופשט של מרכיבי התוכנה.

עקרונות בעיצוב תוכנה

  1. הפשטה – תהליך של הכללה על ידי הקטנת כמות המידע הנראה לעין של מושג או תופעה, בדרך כלל כדי להתייחס למידע שרלוונטי למטרה מסוימת.
  2. מודולריות – האפשרות לפרק את התוכנה למספר חלקים הניתנים לשינוי. מערכת מודולרית תהיה מחולקת ליחידות משנה.
  3. ארכיטקטורת תוכנה – מבנה התוכנה הכללי, והשלמות הרעיונית.
  4. מבנה נתונים – מייצג את הקשרים הלוגיים בין יחידות מידע.
  5. ארגון, מבנה, והיררכיה.
  6. כימוס – מידע לא יהיה נגיש למודל שלא עושה בו שימוש.
  7. תמיכה בתחזוקה ועדכון – הצורך בתחזוקה קיים בשל גילוי פגמים ושיפור יכולות. לכן יש להקפיד על תכנות מודולרי, לעשות שימוש חוזר בקוד, ותיעוד.

שיקולים נוספים שבאים לידי ביטוי בעיצוב התוכנה הם השמישות, אבטחת מידע, מעטפת התוכנה וממשק משתמש.

ראו גם


קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עיצוב תוכנה בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מדעי המחשב. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

37095717עיצוב תוכנה