עיצוב תוכנה
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
הנדסת תוכנה |
---|
ערך זה שייך לקטגוריית הנדסת תוכנה |
פעילויות ושלבים |
דרישות • ניתוח • אפיון • ארכיטקטורה • עיצוב • תכנות • ניפוי שגיאות • בדיקה • אימות • בנייה • פריסה • תפעול • תחזוקה |
מתודולוגיות |
זריזות • מפל המים • תכנת ותקן • Crystal Clear • Scrum • Unified Process • Extreme Programming • אינטגרציה רציפה • DevOps |
תחומים תומכים |
ניהול פרויקטים • ניהול תצורה • תיעוד • הבטחת איכות • Profiling |
כלים |
מהדר • מקשר • מפרש • IDE • ניהול גרסאות • אוטומציית בנייה |
עיצוב תוכנה הוא התהליך של פתרון בעיות ותכנון של פיתוח תוכנה. פיתוח התכנון ודרך העבודה של התוכנה, נעשה לאחר שנקבעים מטרות ומפרט. התהליך של עיצוב תוכנה משלב בתוכו מרכיבים של תכנות low-level, יישום אלגוריתמים, יחד עם ארכיטקטורת תוכנה, ותכנון מופשט של מרכיבי התוכנה.
עקרונות בעיצוב תוכנה
- הפשטה – תהליך של הכללה על ידי הקטנת כמות המידע הנראה לעין של מושג או תופעה, בדרך כלל כדי להתייחס למידע שרלוונטי למטרה מסוימת.
- מודולריות – האפשרות לפרק את התוכנה למספר חלקים הניתנים לשינוי. מערכת מודולרית תהיה מחולקת ליחידות משנה.
- ארכיטקטורת תוכנה – מבנה התוכנה הכללי, והשלמות הרעיונית.
- מבנה נתונים – מייצג את הקשרים הלוגיים בין יחידות מידע.
- ארגון, מבנה, והיררכיה.
- כימוס – מידע לא יהיה נגיש למודל שלא עושה בו שימוש.
- תמיכה בתחזוקה ועדכון – הצורך בתחזוקה קיים בשל גילוי פגמים ושיפור יכולות. לכן יש להקפיד על תכנות מודולרי, לעשות שימוש חוזר בקוד, ותיעוד.
שיקולים נוספים שבאים לידי ביטוי בעיצוב התוכנה הם השמישות, אבטחת מידע, מעטפת התוכנה וממשק משתמש.
ראו גם
מחזור פיתוח תוכנה | |
---|---|
|
קישורים חיצוניים
37095717עיצוב תוכנה