ניהול מוניטין

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא אנציקלופדיים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.

ניהול מוניטין הגיע במקור מיחסי ציבור לטווח הארוך, אך בעידן של היום וההתקדמות בתחום מחשוב, תקשורת האינטרנט והרשתות החברתיות לקחה את זה בעיקר לעניין של תוצאות במנועי החיפוש השונים.

חלקים מסוימים של ניהול מוניטין קשורים לעיתים קרובות עם אזורים אפורים אתיים, אך לכול שיטות ניהול המוניטין יש מטרה אחת משותפת והיא לצנזר תלונות באמצעות קידום אתרים במנועי חיפוש וטקטיקות אשר משפיעות על מיקום התוצאות השליליות.

היסטוריה

תחילה הרעיון נועד ליחסי ציבור מחוץ לתקשורת. ככל שהאינטרנט ורשתות חברתיות הפכו לפופולריות יותר, כללי המשחק השתנו, 90% מהאנשים פונים למנועי החיפוש באינטרנט כדי לקבל מידע על מותג, אדם, נושא או מוצר.

מושגים

ניהול מוניטין הוא פעולה של דחקת תוצאות שליליות ממוניטין של אדם או מותג, וגורם למנועי החיפוש להעלים תוכן אשר מזיק לו, ומשתמש פתרון לפגיעה במוניטין של חברות פרטיות, ציבוריות, פוליטיקאים. רוב ניהול המוניטין מתמקד בהדחקת תוצאות החיפוש השליליות למטה.תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים הן המטרה העיקרית למאמצי ניהול מוניטין.

לפני הפעולה יש להגדיר מטרות ברורות ומדידות. פעולות רבות עלולות לקחת זמן רב.

טקטיקות לניהול מוניטין

  1. שיפור אופטימיזציה של המותג בכול מקום בו הוא מופיע, סקירות טכניות והמלצות של לקוחות חיוביים על מנת לדחוק את התוכן שלילי למטה.
  2. מקורות פרסום, אתרים חיוביים ופרופילים במדיה החברתיות, במטרה להעצים את הטוב ולהדחיק התוצאות שליליות במנועי החיפוש בחיפוש.
  3. יצירת כתבות לעיתונות באינטרנט על מנת לקדם את נוכחות המותג ולדכא את התוכן השלילי.
  4. יצירת בלוגים על שם המותג.
  5. יצירת עמוד יוטיוב ופתיחת עמוד עסקי ב-Google my Business תוך אזכור ישיר למותג.
  6. הקמת חשבונות אנונימיים ויצירת ביקורות חיובית.
  7. הסרת תכנים שליליים באופן אקטיבי - שליחת בקשות להורדה או שינוי הניסוח.
  8. בניית קישורים - עבור אותם מאמרים כתבות שנכתבו לצורך הדחקת הביטויים, בניית קישורים זו בעצם נותנת כוח על מנת לקדם את אותם כתבות שיעקפו את הכתבות השליליות אודות המותג.

אתיקה

ניהול מוניטין מעלה הרבה שיקולים אתיים חברות כבר ידועות לשכור צוות התחזות לבלוגרים באתרים של צד שלישי.

בעבר כבר מתחו ביקורת על אתרים שהסירו כתבות שליליות.

קישורים חיצוניים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

39187420ניהול מוניטין