משחק (אמנות הבמה)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


משחק הוא עבודתו של השחקן - המופיע לעיני קהל. השחקן מגלם דמות במחזה או בתסריט, אומר את הטקסט ששם המחזאי או התסריטאי בפיה של דמות זו, ופועל לפי הוראות הבמאי. משחק ללא טקסט נקרא אלתור.
שני המרכיבים החשובים ביותר של המשחק הם הקול (דיבור) ושפת הגוף, ולעיתים הוא כולל בתוכו גם שירה וריקוד.

משחק נלמד, בתאוריה ובפרקטיקה, בבתי ספר למשחק, וכן במסגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטאות.

ראו גם

לקריאה נוספת

  • קונסטנטין סטניסלבסקי, עבודת השחקן על עצמו: יומנו של תלמיד, נוסח עברי: הלל אבי חנן, תל אביב: עם עובד-תרבות וחינוך, 1966. ‬
  • לורנס אוליבייה, על המשחק, עברית: מיכאל הנדלזלץ, הוצאת מודן, 1989.
  • איוואנה צ'בק, כוחו של השחקן - שיטת צ'בק למשחק: כל השלבים מהתסריט לדמות חיה, נושמת ודינמית, מאנגלית: יניב סבריאנו, הוצאת אסיה, תשס"ט 2009.
  • בלהה פלדמן, שלוש גישות לאמנות המשחק: סטניסלבסקי, צ'כוב וגרוטובסקי - תאוריות ותרגילים, הוצאת ספרא, 2011.
  • מייקל צ'כוב, לשחקן, הוצאת אסיה, 2019.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משחק בוויקישיתוף

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

24955955משחק (אמנות הבמה)