מרשל ואן אלסטין
מרשל ואן אלסטין, 2011 | |
לידה |
28 במרץ 1962 (גיל: 62) קולומבוס, אוהיו, ארצות הברית |
---|---|
ענף מדעי | מערכות מידע, כלכלה |
מקום מגורים | ארצות הברית |
מקום לימודים |
אוניברסיטת ייל המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס |
מוסדות |
אוניברסיטת בוסטון בית הספר לניהול סלואן-MIT |
מרשל ואן אלסטין (באנגלית: Marshall W. Van Alstyne; נולד ב-28 במרץ 1962) הוא פרופסור באוניברסיטת בוסטון ועמית מחקר ב-"יוזמי MIT לחקר הכלכלה בעולם הדיגיטל".[1] מחקריו ועבודתו עוסקים רבות בנושא כלכלת המידע. ואן אלסטין סיים תואר ראשון BA במדעי המחשב באוניברסיטת ייל, ותואר שני MS ודוקטורט PHD במערכות מידע בבית הספר לניהול-MIT סלואן. בין השנים 1997–2004 שימש כעוזר פרופסור באוניברסיטת מישיגן. פרופסור ואן אלסטין הוא אחד מהמומחים המובילים בתחום המודלים העסקיים ברשת. הוא מוביל מחקרים בתחום כלכלת המידע כגון שוקי התקשורת, הקניין הרוחני, ההשפעות החברתיות של הטכנולוגיה השפעות הפרודוקטיביות של המידע, ולימד ביותר מ-50 בתי ספר לעסקים ברחבי העולם.
תרומתו למחקר
ואן אלסטין תרם משמעותית להבנת שוק המידע. יחד עם שני בוגרים מ-MIT לודר ווואש, הם היו הראשונים להראות כי הפעלת מנגנונים כלכליים ולא טכנולוגיים על דואר אלקטרוני, יוצרים מיון יותר מאשר כל מסנן לספאם. מדובר בהחלת "איתות" ו-"מיסוך" אשר מקדמים תקשורת בעלת ערך על חשבון תקשורת בזבזנית. מנגנון נוסף שעליו חשבו ואן אלסטיין עם לודר וואש הוא מנגנון למניעת האסימטריה של המידע- אשר נותן לאנשים את המודעות לעלויות העברת המידע הלא שימושי ("תאוריית קונספט תשומת הלב בכלכלה" (אנ')). יחד עם פרופ' ג'ופרי ג'י פרקר (אנ'), הוא תרם לביסוס הספרות בתחום "רשתות דו-צדדיות" (אנ'), וחידוד בתחום השפעות הרשת (אנ'), אשר מסביר כיצד חברות יכולות לרכוש מידע במחיר אפסי.[2] תמחור מסובסד והשפעות רשת דו-צדדית יכולות לגרום לשווקים להיות נשלטים על ידי כמה חברות. מאפיינים אלה, מעידים על אסטרטגיות של החברות והפעלת חוק ההגבלים העסקיים.
לעיתים תכופות הוא מוזמן להרצאות בכנסים בינלאומיים כמציג המרכזי, כמחבר וכבעל הפטנטים על אמצעי שמירת פרטיות התקשורת ומניעת דואר זבל. הוא בעל ארבעה פטנטים רשומים:
1. פתרונות כלכליים לבעיית הספאם (An Economic Solution to the Spam Problem).
2. שיטת ניהול רשימות היתרים (Method for managing a whitelist).[3] על כך קיבל גם פרס National Science Foundation CAREER Awards, בשנת 2011.
3. שיטות ומערכות המאפשרים ניתוח של תוכן תקשורת תוך שמירה על סודיות (Methods and systems fosr enabling analysis of communication content while preserving confidentiality).[4]
4. שיטה למעקב ואיתור רעיון שימוש חוזר (Method For Tracking And Tracing Idea Reuse).
ואן אלסטין שותף בפלטפורמת פסגה לאסטרטגיה אשר נערך מידי קיץ ב-MIT Media Labs.
לאחרונה יחד עם סינאן אראל חקר את השאלה של איזה מבני רשת חברתית מספקים גישה טובה יותר למידע חדשני. ברשתות חברתיות, אנשים יכולים לאבטח מידע חדש על ידי גישור שתי רשתות שאינן קשורות האחת לשנייה בשום דרך. מידע מגוון מתקבל מקשרים ומרשתות שבשליטה מרחוק. יחד עם זאת, מידע מסוג זה בדרך כלל מתקבל בשיעור נמוך יותר מאשר המידע המתקבל מקשרים מקומיים. למרות שהמידע המתקבל מקשרים מקומיים הוא בעל יתירות, ובשל כך ששיעור זרימת המידע כל כך גבוה אנו מקבלים מידע יותר חדיש. אראל וואן אלסטין כינו את היתרון של מבנה מגוון יותר ביחס ליתרון גבוה יותר של זרימת המידע "הפער בין גיוון רשתות התקשורת ורוחב הפס"[5]. הפער נובע מכך שרשתות מגוונות יותר, המתיימרות לספק מידע חדיש יותר מכילות בדרך כלל קשרים חלשים יותר, שבהם המידע הזורם הוא פחות חדש.
פרסים
ואן אלסטין קיבל פרסים רבים ואותות כבוד:
- 2017 - פרס כבוד במחקר מהאקדמיה לניהול.
- 2016- פרס זהב הספר העסקי הטוב ביותר- מוציא לאור טאייוונס.
- 2015- מצוינות בהוראה (2015), סטודנטים לתואר שני MBA.
- 2014- פרס הנחיה וליווי סטודנטים בדוקטורט PHD.
- 2013- אות כבוד SBIR הקרן הלאומית למדע.
- 2012/2007- עמית מחקר של דייאן, אוניברסיטת בוסטון SMG.
- 2012- חדשנות וארגון המדעים, הקרן הלאומית למדע
- 2011- פרס NSF, כתיבת פטנט רשימת היתרים (white List)
- 2009- אות לכתיבה הטובה ביותר, ועידת MIT לספאם עם שרה זאטקו.
- 2009- פרס הוצאה לאור מיהוא מי באמריקה (Marquis Who's Who)
- 2006- פרס ברודריק למחקר מצוינות, BU - בית הספר לניהול.
- 1996/2006- אות לכתיבה הטובה ביותר, כנס בינלאומי למערכות מידע.
- 2006- אות לכתיבה הטובה ביותר, כנס סנבלט (Sunbelt Conference).
- 1994- מענק יו הפמטון פרס MIT, למחקר חדשני.
- 1990- פרס וויליאם אל סטיוארט של אחד ממייסדי ה-MIT בשווי של כ-100 אלף דולר
אישי
ואן אלסטין הוא בנו של המחוקק המשפטי האמריקאי ויליאם ואן אלסטין (אנ'). ב-7 בספטמבר 2010, באמצעות פעולת היימליך, הציל את חייו של הזמר רון קנולי (אנ'), שנחנק בזמן ששהה במלון בוושינגטון הבירה.
פרסומים נבחרים
- חדשנות, פתיחות ובקרת פלטפורמה, Geoffrey Parker, Marshall Van Alstyne, SSRN,19 Pages, אוגוסט 2017
- רזולוציית הפלטפורמות: כיצד שווקים מרושתים משנים את פני הכלכלה ואיך לגרום להם לעבוד בשבילך Geoffrey G. Parker, Marshall Van Alstyne, Sangeet Paul Choudary, מרץ 2016
- היעילות החברתית בהגינות, Gavin Clarkson, Marshall Van Alstyne, MIT Sloan Research Paper No. 4765-09, ינואר 2015
- מידע משלים, תחליפים, אסטרטגיית עיצוב מוצר, Geoffrey Parker, Marshall Van Alstyne, SSRN, 44 Pages, ינואר 2014
- איך למצוא תשובות בתוך החברה שלך, Hind Benbya, Marshall Van Alstyne, MIT Sloan Research Paper No. 5072-10, דצמבר 2013
- למה לא חיי נצח? Marshall Van Alstyne, Communications of the ACM, Volume 56 Issue 11, נובמבר 2013
- מודלים כספיים למוקים (MOOCS), על ידי Chrysanthos Dellarocas, Marshall Van Alstyne, Communications of the ACM, Volume 56 Issue 8, אוגוסט 2013
- מידע, טכנולוגיה ופרודוקטיביות המידע של העובדים, Sinan Aral, Erik Brynjolfsson, Marshall Van Alstyne, SSRN, Page Range: 849 - 867, מרץ 2012
- ניתוח אמפירי של אסטרטגיות ושל יעילות ברשתות חברתיות, Nathaniel Bulkley, Marshall Van Alstyne, MIT Sloan Research Paper No. 4682-08,מרץ 2012
- הפער בין גיוון רשתות התקשורת ורוחב הפס, Sinan Aral ,Marshall Van Alstyne, American Journal of Sociology, יולי 2011 Vol. 117, pp. 90-171
- מעטפת הפלטפורמה Thomas Eisenmann ,Geoffrey Parker, Marshall Van Alstyne ,Strategic Management Journal, אפריל 2011
- חיים ברשת: מגיע לגיל לחישוב מיטבי של מדעי החברה, Science: 323(5915): 721–723, פברואר 2009
- פתיחת פלטפורמות: כיצד, מתי ומדוע? Thomas Eisenmann, Geoffrey Parker, Marshall Van Alstyne, Book, ינואר 2009, platforms Markets & Innovation, Pages 131-162
- השפעת הפרודוקטיביות על הנפיצות ברשתות, Sinan Aral, Erik Brynjolfsson, Marshall Van Alstyne, SSRN 26 Pages, מאי 2007
- אסטרטגיות שווקים דו-צדדיים, Thomas R. Eisenmann ,Geoffrey G. Parker, Marshall Van Alstyne, Harvard Business Review R0610F, אוקטובר 2006
- תגובה כלכלית לתקשורת לא רצויה, Theodore Loder, Marshall Van Alstyne, Rick Wash, The B.E Journal, Vol. 6, Issue 1, מרץ 2006
- אפקט רשת דו-צדדית: תאוריה של עיצוב מוצר המידע, Geoffrey G. Parker, Marshall Van Alstyne, Managment science, Page: 1494 - 1504, אוקטובר 2005
- מידע אסימטרי ומניעת דואר זבל, Thede Loder, Marshall Van Alstyne, Rick Wash, SSRN,11 Pages, ינואר 2004
- השפעות פנימיות וחומרי מידע ללא תשלום, Geoffrey G. Parker, Marshall Van Alstyne, ACM conference on Electronic commerce, Pages 107-116, אוקטובר 2000
- Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ http://2015.mitcio.com/prof-marshall-van-alstyne-sm-%E2%80%9891-phd-%E2%80%9898-mit-initiative-digital-economy
- ^ http://ssrn.com/abstract=249585 Information Complements, Substitutes, and Strategic Product Design
- ^ ארצות הברית 7,890,338
- ^ ארצות הברית 7,503,070
- ^ Sinan Aral, Van Alstyne, Marshall W, The Diversity-Bandwidth Tradeoff, 2010-04-15
31868223מרשל ואן אלסטין