מפריד נתיבים

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.

אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

מפרידי נתיבים הם התקנים על גבי המסעה ומיועד להפרדה בין נתיבי נסיעה בדרכים דו-סטריות ודרכים חד-סטריות.

לרוב, מפריד נתיבים מורכב מ 2 חלקים, גוף המפריד המותקן על גבי המיסעה + אביזר מוגבה מגוף המפריד המיועד להבליט את נראותו של מפריד הנתיבים מעל גוף המפריד. גוף המפריד לרוב יהיה עשוי מחומר פלסטי קשיח כך שיוכל לעמוד בפגיעות צידיות של צמיגי רכבים.

האביזר המוגבה המחובר לגוף המפריד לרוב יהיה עשוי מחומר פלסטי גמיש, כך שבמקרה של פגיעת רכב, הגוף המוגבה, יתקפל, מבלי שיגרום נזק לרכב או לגוף עצמו.

השימוש במפרידי נתיבים נפוץ בעיקר, בדרכים דו סטיריות צרות, בחניונים, ברמפות מעגליות צרות בעיקר במעבר קומות בין חניונים וגם בכבישים בעיקר בפיצולי נתיבים בדרך חד- כמו עליה למחלף או ירידה מדרך מהירה לנתיב יציאה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מפריד נתיבים בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0