מירי שינפלד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מירי שינפלד (נולדה ב-1958) היא ראש מרכז TEC לטכנולוגיה, לחינוך ולשונות תרבותית במכון מופ"ת. היא עוסקת במחקר ובפיתוח מודל TEC תוך הפעלת קורסים מקוונים במכללות ובבתי הספר, היא מובילה במחקר ובפיתוח של הוראה ולמידה מרחוק בסביבה בינלאומית, זכתה בפרס משרד החינוך בשיתוף, על יוזמה פדגוגית שעשתה שינוי בהכשרת המורים ב-2013 ובפרס האחדות ב-2018. במכללת סמינר הקיבוצים היא מרצה שנים רבות, שמשה כראש תחום התקשוב במכללה, ורכזה את התוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך.

ביוגרפיה

שינפלד נולדה בגבעתיים ליוסף וחוה כבדיאל. למדה בתיכון צייטלין בתל אביב. נשואה ליוסי שינפלד ולהם 4 ילדים.

אקדמיה

מירי בעלת תואר ראשון בביולוגיה מאוניברסיטת תל אביב 1980 ותואר שני בזואולוגיה אף הוא מאוניברסיטת תל אביב - 1984 את התואר השלישי בטכנולוגיה בחינוך למדה שינפלד באוניברסיטת נובה בפלורידה (NSU) 2005. חוקרת אורחת באוניברסיטה של העיר ניו-יורק (CUNY) ובאוניברסיטה של טקסס באוסטין (UT) ב-2009. היא הייתה מרצה אורחת באוניברסיטאות בארצות הברית, באירופה ובאוסטרליה.

מומחיות

שינפלד מומחית בהוראה ולמידה מקוונת, בלמידה שיתופית וגם בארגון כנסים בכלל וארגון כנסים מקוונים בפרט. השתתפה בכנסים רבים בישראל ובעולם והייתה בין המובילים בארגון AACE וכנס SITE. בשנת 2003 החלה ללמד קורסים מקוונים ומאמריה פורסמו החל משנת 2004. המרכז שהקימה (TEC) מבוסס על למידה מקוונת ולאורך השנים היא מלווה את הפיתוח במחקר כפי שניתן לראות ברשימת הפרסומים שלה. שיינפלד מלמדת את הקורס סביבות הוראה ולמידה מרחוק יותר מעשר שנים ברציפות ובכל הקורסים שלה יש שיתוף פעולה בינלאומי עם אוניברסיטאות באירופה ובארצות הברית. הובילה במסגרת מכון מופ"ת וסמינר הקיבוצים כנסים מקוונים וכיהנה כיו"ר הכנס הבינלאומי IAIE[1] ביוני 2021

תחומי עיסוק ומחקר

1990 החלה שינפלד לעבוד בסמינר הקיבוצים, שינפלד מרצה, חוקרת וכותבת בנושאים הקשורים לשונות תרבותית, תקשוב, פדגוגיה, חדשנות, שיתופיות, הוראה מקוונת ועולמות וירטואליים. היא ערכה ספר בנושא למידה שיתופית בעולם גלובלי ועסוקה כעת בכתיבת ספר בנושא "טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות". מירי פעילה ובכתיבת ניירות עמדה בנושאי טכנולוגיה בחינוך בישראל, בארה”ב ובמסגרת בינלאומית.

מאמרים

1. Shonfeld, M. (2020). Online community of writing. Dapim, 73, 227-260. [Hebrew]

2. Shonfeld, M. (2021). Factors affecting student-teacher satisfaction with a multi-college, online collaborative course. Australian Journal of Educational Technology, 37(4),33-45. https://doi.org/10.14742/ajet.6073

3. Shonfeld, M., Cotnam-Kappel, M., Judge, M., Ng, C., Ntebutse, J. G., Williamson-Leadley, S., & Yildiz, M. N. (2021). Learning in Digital Environments: https://doi.org/10.1007/s11423-021-09967-6. Q1.