מייקל שדסון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מייקל שדסון
Michael Schudson by Tom Glaisyer.jpg

מייקל שדסוןאנגלית: Michael Schudson; נולד ב-3 בנובמבר 1946) הוא סוציולוג אמריקני המתמחה במחקר העיתונאות, ההיסטוריה שלה, והתרבות הסובבת אותה.

שדסון גדל במילווקי שבויסקונסין, ולמד לתואר ראשון בקולג' סוורטמור. הוא המשיך לקבלת תואר דוקטור בסוציולוגיה באוניברסיטת הרוורד. משנת 1976 היה חבר סגל זוטר באוניברסיטת שיקגו, ובשנת 1980 הצטרף לסגל אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו שם הוא משמש כמרצה לסוציולוגיה ותקשורת. במקביל הוא מלמד בבית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת קולומביה.

שדסון כתב שישה ספרים, וערך שני ספרים, הנוגעים להיסטוריה ולסוציולוגיה של העיתונאות בארצות הברית ובעולם. כן כתב מאמרים רבים בנושא זה. שדסון זכה להכרה אקדמית ולפרסים רבים ביניהם פרס עמיתי מקארתור.

ספריו

  • Discovering the News: A Social History of American Newspapers (1978). מסת"ב 0-465-01666-9
  • Advertising, the Uneasy Persuasion (1984). מסת"ב 0-465-00079-7
  • 'When? Deadlines, Datelines, and History' in Reading the News (1986) ed. Robert K. Manoff. מסת"ב 0-394-74649-X
  • Rethinking Popular Culture: Contemporary Perspectives in Cultural Studies (1991) editor with Chandra Mukerji. מסת"ב 0-520-06893-9
  • Watergate in American Memory: How We Remember, Forget and Reconstruct the Past (1992). מסת"ב 0-465-09084-2
  • The Power of News (1995). מסת"ב 0-674-69587-9
  • The Good Citizen: A History of American Civic Life (1998). מסת"ב 0-674-35640-3
  • The Sociology of News (2003). מסת"ב 0-393-97513-4
  • Why Democracies Need an Unlovable Press (2008). מסת"ב 978-0-745-64453-0

קישורים חיצוניים


Social sciences.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא סוציולוגיה ובנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0