מחשבת
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מחשבת הוא משחק לוח לשחקן יחיד, ובו יש לוח ועליו 33 חורים. בתחילת המשחק יש ב-32 מהחורים כלי משחק כאשר החור האמצעי ריק.
על פי אגדה אורבנית המשחק הומצא במאה ה–17 על ידי סופר צרפתי שהיה כלוא בבית האסורים וחיפש דרך להעביר את הזמן.
אופן המשחק
בכל פעם השחקן מרים את אחד הכלים ומעביר אותו מעל הכלי הסמוך אליו (במאונך או במאוזן) לחור פנוי, כאשר הכלי שמעליו מדלגים יוצא מן המשחק.
העברה לימין | העברה לשמאל | העברה למטה | העברה למעלה |
---|---|---|---|
↓ |
↑ | ||
דוגמה למהלך פתיחה (מימין לשמאל) | |||
מטרת המשחק
מטרת המשחק היא להשאיר כמה שפחות כלים על לוח המשחק באמצעות דילוג מעליהם, כשהמטרה האידיאלית היא להגיע למצב שבו יש כלי אחד בחור האמצעי של הלוח.
ראו גם
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
ערך מילוני בוויקימילון: מחשבת |
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: מחשבת |
- אתר המאפשר התנסות במשחק
- גדי אלכסנדרוביץ', מחשבת - נקמתן של השמורות, באתר "לא מדויק", 25 ביוני 2009
28928762מחשבת