מבחן ברטל
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מבחן ברטל או טקסונומית ברטל של סוגי שחקנים הוא סיווג של שחקני משחקי וידאו (גיימרים) המבוסס על מאמר משנת 1996 של ריצ'רד ברטל[1] על פי הפעולות המועדפות עליהם בתוך המשחק. הסיווג תיאר במקור שחקנים של משחקים מקוונים מרובי משתתפים (כולל MMORPGs), אבל כיום הוא מתייחס גם לשחקנים של משחקי וידאו לשחקן יחיד.
הטקסונומיה מבוססת על תיאורית דמות. תיאורית הדמות הזאת כוללת ארבע דמויות: הישגיים, חוקרים, חברתיים, ורוצחים. אלה מתוארים על פי מודל רביעים, ציר X מייצג העדפה לאינטראקציה עם שחקנים אחרים לעומת העדפה לחקור את עולם המשחק, וציר Y מייצג העדפה לאינטראקציות לעומת משחק עצמאי.
הערות שוליים
- ^ "Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players Who suit MUDs", Richard Bartle (1996)
31494086מבחן ברטל