מאר-א-לאגו

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאר-א-לאגו
MaralagoLoC.jpg

מאר-א-לאגואנגלית: Mar-a-Lago, מספרדית: "מהים עד האגם") הוא בית נופש בפאלם ביץ', פלורידה, אשר בבעלותו של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ משנת 1985. האתר הוקם בין השנים 1924 עד 1927 על ידי מארג'ורי מריוות'ר פוסט (אנ'). האחוזה מכילה 128 חדרים ומשתרעת על שטח של 5.8 דונם. היא כוללת את מועדון מאר-א-לאגו שהוא מועדון סגור לחברים אשר מכיל חדרי אירוח, ספא, ומתקנים אחרים בסגנון בתי מלון.

לפני מותה ב-1973 הורישה פוסט את הנכס לשירות הפארקים הלאומיים של ארצות הברית, בתקווה שניתן יהיה להשתמש באחוזה בעת ביקורים ממלכתיים, שיתקיימו באזור, או כמקום בו ישהו נשיא ארצות הברית וצוותו במשך תקופות ממושכות במהלך עונות החורף (אנ'). אולם מכיוון שהעלויות שהיו כרוכות בתפעול הנכס היו גבוהות, הוחזר הנכס לבסוף לקרן פוסט בשנת 1981.

בשנת 1985 נרכשה מאר-א-לאגו על ידי איש העסקים דונלד טראמפ. אשתו אז, איוונה טראמפ, הייתה אחראית על ניהול הנכס. טראמפ המשיך להחזיק בבעלותו את מאר-א-לאגו, לאחר שני הגירושין שעבר. למשפחת טראמפ אזור מגורים פרטי בשטח סגור במאר-א-לאגו. במהלך כהונתו כנשיא ארצות הברית, ביקר טראמפ לעיתים קרובות במאר-א-לאגו. מאר-א-לרגו שימשה גם לאירוח פגישות שהתקיימו בין הנשיא טראמפ למנהיגים בינלאומיים, כולל ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא הרפובליקה העממית של סין שי ג'ינפינג. החל מנובמבר 2019, זהו ביתו הפרטי הקבוע של טראמפ, אליו עבר ממגדל טראמפ שבמנהטן. מאר-א-לאגו היא האחוזה השנייה בגודלה במדינת פלורידה והאחוזה ה-20 בגדולה בארצות הברית כולה. באוגוסט 2022 פשטו סוכני ה-FBI על המקום בחשד שנמצאים שם חומרים מסווגים מהבית הלבן.

מאר-א-לאגו בשנת 2009

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאר-א-לאגו בוויקישיתוף


Flag of the United States.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0