לאדה רבולושן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לאדה רבולושן
מאפיינים כלליים
יצרן טורגמאש
שנות ייצור 20042008
מפרט טכני
מנוע VAZ-21086-29

לאדה רבולושן הוא אב טיפוס לרכב מרוצים, שהוצג על ידי AvtoVAZ בשנת 2003.[1]

הגרסה העיקרית הייתה רכב ה-LADA Revolution I, שבהמשך בוצע בו שינוי והוצג כרכב LADA Revolution II, ששונה מעט מבחינה חיצונית מהגרסה הראשונית ושונה באופן מהותי מבחינה מבנית[2] (המסגרת ומבנה הכוח השתנה)והפך לבסיס המסגרת של סדרת המירוצים הלאומית AvtoVAZ‏.[3] בשנת 2008, על בסיס גרסת המירוץ, פותח הרעיון של מכונית ספורט - LADA Revolution III.[4]

היסטוריה

המכונית היא מכונית ספורט יחידה המיועדת לשימוש בכבישים סגורים עם ריצוף אספלט. העבודה החלה בשנת 2001, והאבטיפוס הוצג רשמית לקהל הרחב לראשונה בקיץ 2003 בתערוכת הרכב של מוסקבה, ובסתיו של אותה השנה הוצג גם בתערוכת פרנקפורט.

זו הייתה מכונית מרוץ שלקחה חלק במונוקאפ עם אותו שם, שהתקיים בשנים 2004–2008, כחלק מסדרת המרוצים הלאומית AvtoVAZ. בגלל המשבר הכלכלי שפרץ בשנת 2008, נסגר הפרויקט, מכיוון שמכוניות מרוץ במחיר סביר יותר זכו לרלוונטיות. בסך הכל יוצרו כמה עשרות כלי רכב מדגם זה[5] באתר הייצור טורגמאש.[6][7]

שינויים

רכב המירוץ לאדה רבולושן בכביש הטבעת נבסקי, 2006.

הגרסה הבסיסית של הספורט מצוידת בנזין בנפח 1.6 ליטר (1596 סנטימטרים מעוקבים) VAZ-21086-29 בנזין עם בלוק צילינדר ברזל יצוק, ראש אלומיניום, ארבע בוכנות מכוונות בשורה, הזרקת דלק מופץ ו-16 שסתומים. היא מפתחת מקסימום 165 כוחות סוס במהירות 7600 סל"ד ו-160 ננומטר מומנט במהירות 6200 סל"ד, הופקה מאז 2004, עם מסה של 670 ק"ג.

גרסת ה-SuperSport מחזיקה במנוע זהה, אך מוגברת ל-215 כ"ס. במהירות 8500 סל"ד ו-170 ננומטר עם פוטנציאל ל-5800 סל"ד. עד למאה הראשון המכונית מאיצה תוך 6.5 שניות, והמהירות המרבית אינה עולה על 260 קמ"ש, הופקה מאז 2006, בעלת מסה של 670 ק"ג.

המכונית הייתה קיימת גם בגרסת ראווה דו-מושבית.[8]

RS2

בקיץ 2005, רכב ה-LADA Revolution II עבר מעט מודרניזציה, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה טכנית: הוא שינה את המתלה האחורי, שינה את הגאומטריה ואת קשיחות השלדה, המפזר האווירודינמי נבנה מחדש ושופרה מערכת קירור המנוע.[9] הדגם המעודכן קיבל את הקידומת RS2 לשם.[10]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לאדה רבולושן בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Ольга Гордеева (25 באוגוסט 2003). "Премьера АВТОВАЗа: прототип болида LADA Revolution". За рулём. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Ольга Гордеева (2 בדצמבר 2003). "Lada Revolution отправилась в трубу". За рулём. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Заур Ханцев (6 בדצמבר 2014). "Интервью: Андрей Рузанов, дизайнер Lada Revolution". cardesign.ru. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Вадим Никишев (1 בדצמבר 2008). "Lada Revolution III: Революционный подъем". За рулём. נבדק ב-10 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Александр Евдокимов. "ХИТ-ПАРАД. ПРОЕКТЫ "АВТОВАЗА", КОТОРЫЕ "НЕ ПОШЛИ"". АвтоВести. נבדק ב-10 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Члены совета директоров ОАО АВТОВАЗ встретились с руководителями НГСА". ВАЗ. 6 באוקטובר 2006. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "ИСТОРИЯ КОМПАНИИ". ТМС Моторспорт. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Иннокентий Кишкурно (28 באוגוסט 2017). "Революция на продажу". carscope.ru. נבדק ב-10 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Андрей Жезлов (13 באפריל 2005). "Представлена обновленная LADA Revolution". За рулём. נבדק ב-11 באוקטובר 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ "LADA Revolution (модель RS2)". НГСА. 2005.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

27560657לאדה רבולושן