יונדאי קופה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית כלי רכב ריקה. יונדאי טיבורון הידועה באירופה וישראל בשם יונדאי קופה (현대 쿠페) היא מכונית קופה ספורטיבית שיוצרה על ידי היצרנית הדרום קוריאנית יונדאי בין השנים 1996 ל-2008.

השם "טיבורון", וריאציה קלה של "טיבורון", המילה הספרדית לכריש, הוא השם שניתן לרכב בצפון אמריקה, באוסטרליה, בניו זילנד, בדרום אפריקה ובאוסטריה. זה היה ידוע בתור יונדאי קופה בכמה מהשווקים באירופה ובאינדונזיה.[1] הוא סומן כטוסקני tuscani (투스카니) וטורבולנס turbulence (터뷸런스) בשוק הדרום קוריאני הביתי של יונדאי.

הדגם שוחרר בשני דורות (RC) לאורך חייו ובזמן הזה דורות אלו עברו מתיחת פנים תקופתית. מתיחות פנים אלו ניסו לעדכן את הדגם בשיפורי בטיחות שונים ושילוב של שינויים בעיצוב החיצוני והפנימי. ה-RD Tiburon (נקרא בישראל קופה דור ראשון).

היה בייצור במשך 5 שנים מ-1996 עד 2001. (בישראל נמכר בין השנים 1997 עד 1999).

ה-GK Tiburon נחשב לקופה דור שני הוצג בשנת 2002 (כדגם 2003) והייצור הסתיים בשנת 2008 לפני שהוחלף ביונדאי ולוסטר.[2][3][4]

First generation (RD;‏ 1996)

הדגם החל בייצור לראשונה בסוף 1996. דור זה מושפע מאלמנטים עיצוביים מהקונספט של "HCD-II Epoch" שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב של דטרויט ב-1993. דגם זה היה זמין בכמה שווקים עם אפשרויות מנוע של 1.6 ליטר' או 1.8 ליטר'. בארצות הברית, הטיבורון הוצע לראשונה בשנת 1997 עם דגמי בסיס המשתמשים במנוע - 1.8 ליטר 130 כ"ס (97 קילוואט) של יונדאי לנטרה ואילו דגם ה-FX היוקרתי קיבל מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים. לישראל הגיע רק דגם ה-FX. ה-2.0 ליטר הפיק הספק של 140 כ"ס (104 קילוואט) בגל הארכובה (בספר רכב מצוין 102 קילוואט (137 כ"ס) בגלגל התנופה). המשקל בסיס היה בסביבות 2,550 פאונד (1,150 ק"ג), המעניק לקופה RD יחס הספק למשקל טוב יותר מה-GK 2.0L החדש יותר (משנת 2003 ומעלה). מנוע ה-2.0 ליטר מגיע ל-96 קמ"ש בזמן של 8.3 שניות,[5] ו-1/4 מייל בזמן של 16 שניות. בשנת 1998 הופסקה הגרסה עם מנוע ה-1.8 ליטר' החלש יותר, ושני הדגמים התחילו לקבל את מנוע ה-2.0 ליטר'. כל הגרסאות של ה-קופה שיוצרו בין השנים 1996 עד 2002 ידועות בשם "קופה RD".

המתלים של מקפרסון פותחו בשיתוף עם פורשה.[6]

המראה שלו היה התעוררות של עיצוב בקבוקי קולה, פופולרי במהלך שנות ה-60 וה-70. היו רמות גימור שונות במדינות שונות, עם או בלי ABS, עם 2 כריות אוויר, מושבי עור, חימום במושבים, בקרת שיוט, וגג שמש.

גרסאות מיוחדות של קופה באנגליה ה-F2 ו-F2 Evolution

כמו כן יוצרו גרסאות מיוחדות שונות, שהתמקדו בעיקר בשינויים ושיפורים קוסמטיים. בבריטניה, בעת כניסתה של יונדאי לאליפות העולם בראלי פורמולה 2 יונדאי שיחררה את דגמי ה-"F2" ו-"F2 Evolution" ב-1998 וב-1999, בהתאמה.

יונדאי קופה F2 (1998–1999, בריטניה)

דגם ה-אף 2 אבולושין שוחרר ביולי 1998. דגם האף-2, היה זמין רק בבריטניה.

ונמכרו ממנו כ-1,100 יחידות בסך הכל במהלך 1998 ו-1999. מה שהופך את דגם האף-2 לדגם מעט נדיר יותר מדגם האף-2 אבולושין שבא לאחר מכן. גרסה משופרת של המפרט הבריטי 2.0 SE, "F2" היה זמין בבחירה של שלושה צבעים; שחור (מוצק), כסף בהיר (מטאלי), או רייסינג כחול (מיקה). (צבע אחרון זה, כחול בוהק, היה ייחודי ל-"אף-2" אף אחד מדגמי יונדאי לא היו זמינים מעולם ב-כחול מרוצים (מיקה). השינויים ב-"אף-2" כללו חישוקי סגסוגת מסוג DTM מרובי חישורים בקוטר 16 אינץ' x 7.5J. גלגלים אלו היו מצוידים במכסים מרכזיים באפקט סיבי פחמן המשלבים בתוכם את הלוגו "אף-2".

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יונדאי קופה בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Daniel Patrascu (31 במרץ 2009). "The New Hyundai Tiburon Comes in 2011". autoevolution.com. נבדק ב-12 במאי 2011. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Simona (18 באפריל 2008). "Hyundai will stop Tiburon production". topspeed.com. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Rick Kranz (29 במרץ 2009). "HYUNDAI TIBURON REPLACEMENT TO BE SMALLER, LESS EXPENSIVE". autoweek.com. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Nelson Ireson (8 בדצמבר 2009). "Hyundai CEO Confirms New Veloster-Based Coupe, Elantra, Accent And Santa Fe for 2011". thecarconnection.com. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "Hyundai Coupe 2.0 FX specifications". Parkers.co.uk. אורכב מ-המקור ב-16 ביולי 2011. נבדק ב-28 באוגוסט 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Before N - Tiburon #1 - Hyundai Motor Brand Homepage". brand.hyundai.com (באנגלית). נבדק ב-2018-05-03.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34615356יונדאי קופה