יהושע\TBWA

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לוגו יהושע\TBWA

יהושע\TBWA הוא משרד פרסום ישראלי.

היסטוריה

המשרד הוקם בשנת 1994 על ידי רמי יהושע ונקרא בראשיתו "יהושע ושות'". ב-1997 רכשה ענקית הפרסום האמריקאית TBWA כ-25% ממניות החברה[1] ושמה שונה ל"יהושע\TBWA".

בשנת 2005 יזם רמי יהושע יחד עם גיתם BBDO, את הקמת חברת המדיה TMF, שבראשה עומדים גיא שמחון ונבו כרמי[2].

במהלך שנת 2006 רכש משרד הפרסום יהושע 51% ממניות מור אינטראקטיב והפך אותה ל- TBWA\Digital. ב-2009 רכש רמי יהושע את כל המניות[3].

בשנת 2012 מונה מנכ"ל למשרד הפרסום ורמי יהושע התמנה ליו"ר "יהושע\TBWA".

בשנת 2013 רכש המשרד 33% מהמשרד "לעומק התודעה". שהוקם ב-2003 על ידי זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין. במסגרת רכישת המניות הפכה 'לעומק התודעה' לחלק מקבוצת TBWA העולמית[4].

ב-2017 מונה יגאל ברקת, למנכ"ל החברה עד היום[5]. ברקת בעל ניסיון עשיר בשיווק ואסטרטגיה והיה בין היתר סמנכ"ל שיווק בפרטנר וסמנכ"ל שיווק בישראכרט.

ב-2021 רמי יהושע השעה את עצמו מהחברה בעקבות תחקיר על התנהגות לא ראויה מצידו. את מקומו מילא יגאל ברקת.[6]

במרץ 2022 פרש יגאל ברקת מניהול יהושע TBWA. [7]

במרץ 2022 הודיע רמי יהושע על מינויים חדשים בהנהלת החברה, לרבות מינוי מנכ"ל חדש, יניב פיינשניידר[8].


פעילות החברה

במשרד הפרסום יהושע\TBWA מועסקים למעלה מ-150 עובדים ומשרדיה נמצאים בתל אביב. המשרד מייצג למעלה מ-50 מותגים ישראלים ובינלאומיים.

חברת הבת Ocean Media היא זרוע הפרסום הדיגיטלי של יהושע\TBWA. כחברת אחות של TMF והנציגות הישראלית של OMD (חברת המדיה הגדולה בעולם) ושל PHD (חברה בינלאומית לתכנון ורכישת מדיה), אושן מדיה אחראית על אסטרטגיה, אקטיבציה ואנליזה של קמפיינים למגוון לקוחותיה.

פרסים

לאורך השנים זכה המשרד והעומדים בראשו בתארים ופרסים מקצועיים כגון: זכייה בעשרות פרסים בתחרות קקטוס הזהב (תחרות הפרסום הישראלית) ובטקס פרסי ה-Effie (תחרות פרסי אפקטיביות בשיווק ופרסום).

קישורים חיצוניים

Green globe.svg אתר האינטרנט הרשמי של יהושע\TBWA

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0