טרמיני (מטרו רומא)
הרציף של קו B | |
מידע על הבנייה | |
---|---|
חנוכת התחנה | 9 בפברואר 1955 |
מיקום | |
מדינה | איטליה |
קואורדינטות | 41°54′05″N 12°30′02″E / 41.9015°N 12.5006°E |
אתרים סמוכים | מוזיאון פאלאצו מאסימו בזיליקת סנטה מריה מג'ורה מרחצאות דיוקלטיאנוס |
תחנות סמוכות | קסטרו פרטוריו, קאבור |
מידע על התחנה | |
סוג התחנה | תת-קרקעית |
בעלים | ATAC |
רציפים | 2 רציפים צדדיים |
קווים העוברים בתחנה | קו B |
טרמיני היא תחנה המשמשת את הקווים A ו־B של המטרו של רומא.
היסטוריה
התחנה נחנכה, ב-9 בפברואר 1955, הייתה טרמיני התחנה הסופית של הקטע היחיד בקו התת-קרקעי ברומא, שמטרתו הייתה לחבר בין תחנת הרכבת לבין רובע ה-EUR . בזמנו הרכבות לכיוון לידו די אוסטיה, הסתיימו גם הן בטרמיני, בתדירות של שתי רכבות בכל שעה. בתקופת פתיחתו מסלול קו B היה מטרמיני עד ללורנטינה. מיון הרכבות הוסדר על ידי שני מתגים הממוקמים היכן שהתחנה מסתיימת היום, בצד קאבור, ונשלט על ידי חדר בקרה (שלימים נהרס) הנמצא ליד הרציף לכיוון לורנטינה.
ב-1980 נבנה קו A החדש, העובר גם הוא דרך התחנה. הקצה דאז של קו B עבר שינויים, אולם כניסה חדיש, עוד מפלס לקו החדש, ומקום מרווח יותר במפלס של קו B.
מאז 1987, רכבות מאוסטיה כבר לא מגיעות לטרמיני, אלא מסיימות את נסיעתן בתחנת פורטה סן פאולו, הצמודה לתחנת פירמיד .
כמה שנים לאחר מכן, בשנת 1990, נפתחה לציבור הארכתו של קו B לרבּיבּיה. הדבר היה כרוך בהעברת הרציפים כמה מטרים לכיוון תחנת קאבור, שכן בניית המנהרות החדשות הייתה צריכה להתבצע בעומק גדול יותר משאר הקו.
שיפוץ התחנה
עבודות השיפוץ והשיפור של טרמיני בין השנים 2010 ו-2013[1] כללו:
- ארגון מחדש של נתיבי ההחלפה בין הקווים A ו-B.
- חידוש הגִמורים.
- התאמת המערך למניעת שריפות, שטרם תאם את החוק.
- שיפור נגישות הקו באמצעות התקנת מעליות ומדרגות נעות חדשות.
הפרויקט כלל גם את הסדרתה של תוכנית פיאצה דיי צ'ינקוונטו, כמו כן דרש הפרויקט הקצאה מחדש של מעברי החצייה ונתיבים לתחנת האוטובוס. הפרויקט כלל גם הריסה ובנייה מחדש של בניין הגישה למטרו B הממוקם בכיכר, בעוד העבודות הוגבלו לשיפוץ. העלות הכוללת נאמדת על – 63 מיליון יורו[1] .
תחבורה ציבורית העוברת בסמוך לתחנה
תחנה המטרו מחוברת לתחנת הרכבת רומא טרמיני ולכן מאפשרת החלפות עם רכבות הפרברים ועם הרכבות הארציות של טרניטליה ו־Italo-NTV. הוא משרת גם על ידי שני קווי חשמלית, טורליבוס וקווי אוטובוס רבים המופעלים על ידי ATAC, לא הרחק משם נמצאת התחנה הסופית של מסילת הרכבת רומא-ג'יארדינטי, רומא לציאלי. התחנה מחוברת גם לשדות התעופה פיומיצ'ינו וצ'יאמפינו באמצעות שירותי אוטובוס שונים.
- תחנת רכבת ( רומא טרמיני )
- תחנת רכבת ( רומא לציאלי )
- תחנת חשמלית (טרמיני, קווים 5 ו-14 )
- תחנת טרוליבוס (טרמיני, קו 90 )
- תחנת אוטובוס ATAC והסעות לשדה התעופה
- תחנת מוניות
שירותים
תחנת קו A ממוקמת במפלס נמוך מזה של קו B ומחוברת אליו באמצעות מדרגות פנימיות, לכן אין צורך לצאת מהתחנה על מנת לעבור מקו אחד למשנהו. התחנה נגישה גם לבעלי מוגבלויות.
תמונות
-
מפלס הרציף של תחנה A
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 "Nodo di Termini". Roma Metropolitane.
טרמיני (מטרו רומא)40248477Q1246972