טרמיני (מטרו רומא)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תחנת טרמיני
Termini
הרציף של קו B
הרציף של קו B
נגיש לאנשים בעלי מוגבלות מוטורית
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 9 בפברואר 1955
מיקום
מדינה איטליהאיטליה איטליה
קואורדינטות 41°54′05″N 12°30′02″E / 41.9015°N 12.5006°E / 41.9015; 12.5006
אתרים סמוכים מוזיאון פאלאצו מאסימו בזיליקת סנטה מריה מג'ורה מרחצאות דיוקלטיאנוס
תחנות סמוכות

רפובליקה, ויטוריו עמנואלֵה

קסטרו פרטוריו, קאבור
מידע על התחנה
סוג התחנה תת-קרקעית
בעלים ATAC
רציפים

1 רציף מרכזי

2 רציפים צדדיים
קווים העוברים בתחנה

קו A

קו B
הרציף של קו A
תחנת מטרו טרמיני בבנייה 1940

טרמיני היא תחנה המשמשת את הקווים A ו־B של המטרו של רומא.

היסטוריה

התחנה נחנכה, ב-9 בפברואר 1955, הייתה טרמיני התחנה הסופית של הקטע היחיד בקו התת-קרקעי ברומא, שמטרתו הייתה לחבר בין תחנת הרכבת לבין רובע ה-EUR . בזמנו הרכבות לכיוון לידו די אוסטיה, הסתיימו גם הן בטרמיני, בתדירות של שתי רכבות בכל שעה. בתקופת פתיחתו מסלול קו B היה מטרמיני עד ללורנטינה. מיון הרכבות הוסדר על ידי שני מתגים הממוקמים היכן שהתחנה מסתיימת היום, בצד קאבור, ונשלט על ידי חדר בקרה (שלימים נהרס) הנמצא ליד הרציף לכיוון לורנטינה.

ב-1980 נבנה קו A החדש, העובר גם הוא דרך התחנה. הקצה דאז של קו B עבר שינויים, אולם כניסה חדיש, עוד מפלס לקו החדש, ומקום מרווח יותר במפלס של קו B.

מאז 1987, רכבות מאוסטיה כבר לא מגיעות לטרמיני, אלא מסיימות את נסיעתן בתחנת פורטה סן פאולו, הצמודה לתחנת פירמיד .

כמה שנים לאחר מכן, בשנת 1990, נפתחה לציבור הארכתו של קו B לרבּיבּיה. הדבר היה כרוך בהעברת הרציפים כמה מטרים לכיוון תחנת קאבור, שכן בניית המנהרות החדשות הייתה צריכה להתבצע בעומק גדול יותר משאר הקו.

שיפוץ התחנה

עבודות השיפוץ והשיפור של טרמיני בין השנים 2010 ו-2013[1] כללו:

  • ארגון מחדש של נתיבי ההחלפה בין הקווים A ו-B.
  • חידוש הגִמורים.
  • התאמת המערך למניעת שריפות, שטרם תאם את החוק.
  • שיפור נגישות הקו באמצעות התקנת מעליות ומדרגות נעות חדשות.

הפרויקט כלל גם את הסדרתה של תוכנית פיאצה דיי צ'ינקוונטו, כמו כן דרש הפרויקט הקצאה מחדש של מעברי החצייה ונתיבים לתחנת האוטובוס. הפרויקט כלל גם הריסה ובנייה מחדש של בניין הגישה למטרו B הממוקם בכיכר, בעוד העבודות הוגבלו לשיפוץ. העלות הכוללת נאמדת על – 63 מיליון יורו[1] .

תחבורה ציבורית העוברת בסמוך לתחנה

תחנה המטרו מחוברת לתחנת הרכבת רומא טרמיני ולכן מאפשרת החלפות עם רכבות הפרברים ועם הרכבות הארציות של טרניטליה ו־Italo-NTV. הוא משרת גם על ידי שני קווי חשמלית, טורליבוס וקווי אוטובוס רבים המופעלים על ידי ATAC, לא הרחק משם נמצאת התחנה הסופית של מסילת הרכבת רומא-ג'יארדינטי, רומא לציאלי. התחנה מחוברת גם לשדות התעופה פיומיצ'ינו וצ'יאמפינו באמצעות שירותי אוטובוס שונים.

  • Stazione ferroviaria תחנת רכבת ( רומא טרמיני )
  • Stazione ferroviaria תחנת רכבת ( רומא לציאלי )
  • Fermata tram תחנת חשמלית (טרמיני, קווים 5 ו-14 )
  • Fermata filobus תחנת טרוליבוס (טרמיני, קו 90 )
  • Fermata autobus תחנת אוטובוס ATAC והסעות לשדה התעופה
  • Stazione taxi תחנת מוניות

שירותים

תחנת קו A ממוקמת במפלס נמוך מזה של קו B ומחוברת אליו באמצעות מדרגות פנימיות, לכן אין צורך לצאת מהתחנה על מנת לעבור מקו אחד למשנהו. התחנה נגישה גם לבעלי מוגבלויות.

  • Biglietteria a sportello משרד הכרטיסים בדלפק
  • Biglietteria automatica מכונת כרטיסים אוטומטית
  • Servizi igienici שֵׁירוּתִים

תמונות

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טרמיני בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 "Nodo di Termini". Roma Metropolitane.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

טרמיני (מטרו רומא)40248477Q1246972