טלבו בייבי
Talbot-Lago Baby T15, סדאן 4 דלתות, שנת 1951 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
נקרא גם |
|
יצרן | Automobiles Talbot S.A (אנ') (טלבו) |
שנות ייצור | |
הרכבה | צרפת |
אורך | 4,600-5,050 מ"מ |
גובה | 1,500 מ"מ |
משקל | 1,600-1,500 ק"ג |
בסיס גלגלים | 3,125-2,950 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | |
הילוכים |
|
טלבו בייבי (בצרפתית : Talbot Baby, קרוי גם : Talbot Baby 15CV/17CV/23CV, קרוי גם : Talbot-Lago Baby (1953-1951)) היא מכונית סלון, אשר יוצרה במספר תצורות מתוצרת יצרנית הרכב הצרפתית Automobiles Talbot S.A (אנ') (שם רשמי : Automobiles Talbot-Darracq S.A. and Automobiles Talbot S.A אשר יוצרה בין השנים 1940–1936[2] ובין השנים 1953–1951[3]
תצורות
- 2 דלתות - סדאן / סלון 4 נוסעים
- 2 דלתות - רודסטר
- 2 דלתות - קופה 2+2 נוסעים
- 2 דלתות - קבריולה 2 נוסעים[4]
- 2 דלתות - קבריולה 4 נוסעים[5][6]
טלבו בייבי (1940-1936)
מפעל היצרן מוקם ב-סירן, קומונה בפרבריה המערביים של פריז, צרפת. בראש צוות התכנון והייצור של דגמי "טלבו בייבי" שיוצרו בין השנים 1940–1936 עמד מהנדס הרכב האיטלקי "Antonio Lago" (אנ'). יוצרו שלושה סוגי גוף סטנדרטיים.
עם תחילת מלחמת העולם השנייה הייצור הואט בצורה משמעותית עד שהופסק לחלוטין. משנת 1942 מפעל הייצור הוסב לצורכי המלחמה.
ייצורו של "טלבו בייבי" חודש ביוני 1951 בגרסת מנוע ארבעה צילינדרים של דגם ה- "T26". המרכב, עם בסיס הגלגלים של 2,950 מ"מ היה גרסה מקוצרת של שלדת ה -3,200 מ"מ שסופקה לדגם הסדאן / סלון. ההגה ומושב הנהיגה מוקמו בצד ימין של המכונית.
המתליים - הגלגלים מקדימה היו תלויים באופן עצמאי בכפוף למעיין העלים הרוחבי, ואילו הגלגלים האחוריים הוצמדו באמצעות ציר קשיח התלוי ממעיינות העלים האחוריים.
הכוח הועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים מכנית בעלת ארבעה הילוכים עם אפשרות נוספת בעלות נוספת (של 4,200 פרנקים בשנת 1937) של תיבת הילוכים לבחירת "קדם וילסון" (Wilson "pre-selector" transmission).
דגמי "טלבו בייבי" משנות ה-30 של המאה ה-20 הונעו על ידי מנוע בן שישה צילינדרים. הייתה אפשרות בחירה בין 2,996 סמ"ק3 ל --3,996 סמ"ק. דגמי "טלבו בייבי" עבור הגרסאות "15CV" ,"17CV" ו-"23CV" הגיעו למהירויות שיא של 130–145 קמ"ש.
גוף דגם מכונית הספורט עם ארבעה מושבים בעלת שתי דלתות נבנה מפלדה. מחירי דגמי הספורט של "טלבו בייבי" בשנת 1937 נע בין 56,940 ל־72,800 פרנקים לפי נפח המנוע.
גלריה
-
"טלבו בייבי T15" - בתצורה 4 דלתות סדאן, שנת 1950
-
"טלבו בייבי T15" - קבריולה, שנת 1950
-
"טלבו בייבי T15" - קבריולה
-
"טלבו בייבי" דגם "T15 Ponton" שנת 1953
-
"טלבו בייבי" דגם "T15 Ponton" שנת 1953
ראו גם
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ טלבו בייבי 17CV web.archive.org/web/20071229012546
- ^ Automobilia". Toutes les voitures françaises 1938 (salon 1937). Paris: Histoire & collections. Nr. 6: Page 88–90. 1998.
- ^ Automobilia". Toutes les voitures françaises 1954 (salon Paris Oct 1953). Paris: Histoire & collections. Nr. 24: Page 76 & 80. 2002.
- ^ "טלבו בייבי" דגם "t23" שנת 1938 news.yahoo.com/rare-1938-talbot-lago-t23
- ^ "טלבו בייבי T23", קבריולה" rmw.lv/car/en/t23-baby-major-4-litres-cabriolet
- ^ "טלבו בייבי T15" rmw.lv/car/en/t15-baby-cabriolet
29774047טלבו בייבי