הרכבת התחתית של ריאד

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
ערך זה עוסק במיזם עתידי
ייתכן שנכללים בערך פרטים שהם בגדר הערכה, או כאלה שעשויים להשתנות עם התקדמות המיזם.
מפת הרכבת התחתית המתוכננת

הרכבת התחתית של ריאדערבית: قطار الرياض) היא פרויקט תחבורתי העומד בבניינו בעיר ריאד, בירת ערב הסעודית. הרכבת תכלול ששה קווים של רכבת חשמלית באורך כולל של 176 קילומטר ובהם 85 תחנות. הפעלה ראשונית של הרכבת צפויה בשנת 2019 והיא מתוכננת לפעול במלואה ב-2021.

הרכבת

אוכלוסיית העיר ריאד צפויה להגיע ל-8 מיליון איש עד לשנת 2030.[1] הרכבת התחתית היא המרכיב המרכזי של תשתית התחבורה החדשה בעיר, שתכלול גם שלושה קווי אוטובוסים מהירים באורך כולל של 85 קילומטרים. תשתית זו מיועדת להביא להפחתה משמעותית של השימוש במכוניות בעיר ולהקטין את זיהום האוויר בה.

עבודות הקמת הרכבת התחתית החלו בשנת 2014 ומתנהלות על ידי מספר חברות הנדסה, רובן מארצות המערב. עלות הפרויקט היא כ-22.5 מיליארד דולר.

קווי הרכבת ערוכים בעיקרם בתבנית של רשת מלבנית. חלק מן המסילות יונח מעל לפני הקרקע. מקצת מ-85 התחנות יהוו צמתים בין הקווים השונים ולצורך כך הן נבנות במפלסים שונים. ארבע מן התחנות יחברו בין קווי הרכבת לבין קווי האוטובוס החדשים.

מסילות הרכבת יהיו ברוחב סטנדרטי של 1,435 מילימטר. הפעלת הרכבת תהיה אוטומטית (ללא נהגים). ברשת הרכבת התחתית יפעלו כ-600 קרונות שיסופקו על ידי החברות סימנס, בומברדייה ואלסטום. בקו מס' 1 יפעלו רכבות ובהן ארבעה קרונות וביתר הקווים יפעלו רכבות של שני קרונות.

פרויקט הרכבת התחתית מנוהל על ידי הרשות לפיתוח ריאד.

הקווים

קוד הקו שם הקו אורך הקו תחנות בקו תחנות צומת
עם קווים אחרים
הערות
1 הקו הכחול 38 קילומטר 22 4 קו צפון-דרום
2 הקו האדום 25.3 קילומטר 13 3 קו מזרח-מערב
3 הקו הכתום 40.7 קילומטר 20 2 קו מזרח-מערב
4 הקו הצהוב 29.6 קילומטר 8 ‏(3 משותפות עם קו 6) 2 הקו מחבר בין העיר לבין נמל התעופה המלך חאלד
5 הקו הירוק 12.9 קילומטר 10 2
6 הקו הסגול 29.9 קילומטר 8 ‏(3 משותפות עם קו 4) 3

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

24689559הרכבת התחתית של ריאד