הרכבת התחתית של יקטרינבורג

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הרכבת התחתית של יקטרינבורג
מידע כללי
עיר יקטרינבורג
מפעיל יקטרינבורגסקי מטרופוליטן
מידע על ההקמה
פתיחת המערכת 26 באפריל 1991
מידע על המערכת
אורך המערכת 8,51 ק"מ
מספר נוסעים ביום 133,800
מספר נוסעים בשנה 48,9 מיליון (2008)
מספר הקווים 1
מספר התחנות 9
תרשים המערכת
אחת מתחנות הרכבת תחתית

הרכבת התחתית של יקטרינבורג (Екатеринбургский метрополитен) היא מערכת הסעת המונים מהירה ביקטרינבורג ובמחוז סברדלובסק הפועלת ברציפות מאז 1991[1].

תוכניות ראשונות לבניית הרכבת התחתית בסברדלובסק (שמה של יקטרינבורג בתקופה הסובייטית) הונחו כבר בשנות ה-70 של המאה ה-20. את החלק הראשון של הרכבת התחתית בנתה חברת חרקוב מטרו-פרויקט (Харьковметропроект) שזכתה במכרז. בשנות ה-80 של המאה ה-20, העבודה עמדה לקראת סיום, אך תאריך חנוכת התחנה הראשונה נדחה כמה פעמים. תחילה תוכנן לפתוח ב-1987, לבסוף התאריך נדחה ל-1989 ולבסוף נחנכה התחנה הראשונה באפריל 1991.

רכבות בשירות: כרגע ברכבת התחתית ישנם שלושה דגמים של רכבות, וכולם מתוצרת ברית המועצות לשעבר: 81-717.5/714.5, 81-717.5M/714.5M, ו - 81-717.6/714.6. כ-70 קרונות מהדגמים הנתונים נמצאים במחסן של הרכבת התחתית, כל רכבת בנויה מארבעה קרונות. מתכננים לרכוש רכבות מדגם חדש לגמרי, שישנה את קרונות הרכבת הישנים שמסיימים את השירות שלהם למרות שהדגם 81-717.6 הכי חדש בינתיים, ונכנס לשירות רק בשנת 2019. ברכבות החדשות מותקנות מצלמות וידאו אשר מאפשרות לנהג הרכבת לראות מה קורה באולם הנוסעים, הרכבות גם כוללות אזורים לנכים ומערכת אוורור מפותחת אך ללא עמדות לטעינת טלפון סלולרי.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא רכבות ובנושא רוסיה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

31306117הרכבת התחתית של יקטרינבורג