המכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/חברות מסחריות
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
| ||
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה |
חשיבות אנציקלופדית היא לא דבר של מה בכך. חברה אשר השאירה חותם ברור בתחומה, השפיעה על חלקים נרחבים בציבור, פרצה דרך חדשנית מבחינה טכנולוגית או עסקית, יצרה מסורת מפוארת לאורך עשרות בשנים, הפכה לשם דבר, או הייתה מעורבת בחיים הציבוריים בכל דרך בולטת אחרת תהיה זכאית לערך במכלול. חשיבותם של ערכים כמו "מיקרוסופט" ו"אסם" ברורה באופן מובהק, אך לעיתים נוצרים ערכים שחשיבותם האנציקלופדית מוטלת בספק ושעשויים לפיכך להימחק. ההנחיות שלהלן מסבירות את הקווים המנחים שעומדים בבסיס קביעת חשיבות לערכים על חברות מסחריות. אם אינכם בטוחים שחשיבות הערך שברצונכם לכתוב מובנת מאליה – מומלץ כי תוודאו זאת בפנייה לדלפק הייעוץ לפני כתיבת הערך. ניתן לכתוב על חברה מסחרית בהתקיים אחד מהקריטריונים הבאים:
- החברה מייצרת ומשווקת מוצר/שירות ייחודי בתפוצה עולמית.
- לחברה המצאה ייחודית מקורית בתפוצה עולמית.
- נתח השוק העולמי של החברה גדול מ-10%.[דרושה הבהרה]
- נתח השוק הארצי של החברה גדול מ-30%.[דרושה הבהרה]
- החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך, בישראל או מחוצה לה.
- לחברה קיימת השפעה מהותית בתחום פעילותה בשוק העולמי.
- לחברה קיימת חשיבות היסטורית מקומית או עולמית.
מומלץ להימנע מכתיבת ערך על:
- חברה בת פחות משנה