הוניגמן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוניגמן ובניו בע"מ
קובץ:Logo honigman.jpg
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים שרה (אולה) הוניגמן
משרד ראשי תל אביב, ישראלישראל ישראל
בעלות מיכה אריה הוניגמן (50%) ויעקב הוניגמן (50%)
ענפי תעשייה ביגוד
סמליל ישן (עברית ואנגלית)

הוניגמן ובניו בע"מ (מוכרת בקיצור: Honigman) היא חברה ישראלית בפירוק[1] העוסקת בעיצוב, בייצור ובשיווק ביגוד ואביזרי אופנה.

בראש הוניגמן עומדים האחים יעקב ומיכה הוניגמן, בעלי החברה. השניים הם בניהם של מייסדי החברה, שרה (אולה) ומשה (יולק), אשר הקימו תחילה את החברה כחנות ילדים בשנת 1947. מנכ"ל הקבוצה הוא מיכה רונן. הקבוצה מונה כ-137 סניפים ומגוון מותגים ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1000 עובדים.

הוניגמן מייצרת את הבגדים במפעלים במזרח אסיה (הודו, סין ובנגלדש), באירופה (טורקיה ואיטליה) ובישראל. מרכזי הייצור בחו"ל מייצרים כ-65% ממוצרי הוניגמן.

היסטוריה

סניף הוניגמן קידס

ב-1947 פתחה שרה (אולה) הוניגמן את חנות הוניגמן לבגדי ילדים ברחוב בן יהודה בתל אביב.

בשנות ה-70 משה (יולק) הוניגמן ובניו, יעקב ומיכה, החלו לנהל את חנות הילדים של אם המשפחה, שרה (אולה). לצד הפעילות השוטפת, הם פיתחו בגלריה הקטנה שמעל החנות פעילות ייצור והפצה סיטונאית בכל הארץ. לשם כך הוקמה ב-1978 חברת "הוניגמן ובניו". עם הזמן נשכרו מתפרות ושטחי עבודה נוספים באזורים סמוכים לחנות.

באותה תקופה החלה הוניגמן לייצר בגדים גם לחו"ל. החברה השתתפה בתערוכות בינלאומיות, וייצאה את מוצריה לרשתות ולמותגי קמעונאות מובילים בארצות הברית, בבריטניה ובגרמניה, כמו: בלומינגדיילס, C&H, ‏Casual Corner‏, Harrods ו-Otto.

בשנות השמונים והתשעים, הפנתה הוניגמן חלק ניכר ממשאביה לאפיקי פעילות חדשים:

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
Honigman Kids Logo

אופנת ילדים – פתיחת שתי חנויות רחוב נוספות באתרי קניות מרכזיים בגוש דן, בכיכר המדינה בתל אביב וברחוב סוקולוב ברמת השרון. במקביל, התרחבה המכירה הסיטונאית של בגדי ילדים ברחבי הארץ.

בגדי הילדים והנשים נמכרו באותה החנות, ובכך אפשרו מענה לילדים ולאמהותיהם. בהמשך, התגברה המכירה הסיטונאית של בגדי הנשים. ההתפתחות המואצת של הקניונים הביאה לכך שהמכירות בחנויות הרחוב הלכו ופחתו. הוניגמן השקיעה מאמצים בפיתוח הרשת הקמעונאית - ובכל קניון וקניון הוקמה חנות ייעודית.

התמקדות בפעילות קמעונאית, בעקבות הצלחת סניפי הרשת. החברה צמצמה בהדרגה את פעילות המכירה הסיטונאית, עד להפסקתה המוחלטת באמצע שנות התשעים.

בתחילת שנת 2018, קבוצת הוניגמן נקלעה לקשיים שנבעו, בין היתר, בשל שינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים, בהם קניות מוצרי אופנה באינטרנט; נסיעות זולות לחו"ל ורכישות בחו"ל, וכן בשל עליית שכר המינימום, עלויות שכירות גבוהות בקניונים, שם ממוקמים רוב סניפי החברה, ותחרות משמעותית בענף האופנה.[2] עקב חובות של כ-233 מיליון ש"ח שהנהלת החברה צפתה שהיא תתקשה לשלמם, פנתה החברה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, במטרה "לתת שקט תעשייתי לחברה כדי לנסות ולייצב את מצבה ולנסות להבריא אותה".[3][4] ב - 26 בפברואר 2018 הודיע מיכה רונן מנכ"ל החברה על התפטרותו.[5]

מותגים

קובץ:LOGO TNT.jpg
TNT LOGO

בסוף שנות התשעים קבוצת הוניגמן העמיקה את פריסתה ברמה הארצית. במקביל פרצה לשווקים נוספים והתחדשה עם פיתוח סדרת מותגים חדשים. כיום, חנויות קבוצת הוניגמן מתחלקות לשישה מותגים, הפונים למגוון קהלי יעד שונים:

  • HONiGMAN – אופנה לנשים.
  • TNT – רשת אופנה לצעירים בישראל.
  • HONiGMAN KIDS – פריטים ואביזרים לילדים מגיל 5 ומעלה.
  • VIRUS – תת-מותג של אופנת רחוב לילדים ולנוער.

כתוצאה מבידול המותגים, בין השנים 1999 ל-2006 חלו גידול של 410% במספר חנויות הרשת וצמיחה של 535% במחזורי המכירות של הוניגמן.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מנחם שטאובר, רגע עצוב נוסף לשוק האופנה בישראל: הוניגמן הולכת לפירוק, באתר גלובס, ‏9 במאי 2018
  2. ^ שני מוזס וענת ביין-לובוביץ', שוק האופנה הישראלי מתייבש: כך קרסו 4 רשתות תוך חצי שנה, באתר גלובס, ‏15 בפברואר 2018
  3. ^ ענת רואה, המספרים נחשפים: מדוע קרסה רשת האופנה הוניגמן, באתר כלכליסט, 15 בפברואר 2018
  4. ^ אתר למנויים בלבד עדי דברת-מזריץ, רולטת האופנה: מי תהיה הרשת הבאה שתקרוס?, באתר TheMarker‏, 15 בפברואר 2018
  5. ^ אורנה יפת, לאחר שלושה שבועות בלבד: מנכ"ל הוניגמן התפטר, באתר כלכליסט, 26 בפברואר 2018
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

31317623הוניגמן