האגף לחקירת תאונות אוויריות (בריטניה)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
האגף לחקירת תאונות אוויריות
Air Accidents Investigation Branch
בית פארנובורו, המטה המרכזי
בית פארנובורו, המטה המרכזי
מידע כללי
תחום שיפוט בריטניה
משרד אחראי משרד התחבורה
תאריך הקמה 1915
ראש קריספין אור, מפקח ראשי לתאונות אוויריות
עובדים 49 מומחים[1]
שלט המורה לכניסה לבית פארנבורו, המטה המרכזי של האגף לחקירת תאונות אוויריות

האגף לחקירת תאונות אוויריותאנגלית: The Air Accidents Investigation Branch או AAIB ראשי תיבות) היא סוכנות חקירות ממשלתית בבריטניה, האחראית לניהול חקירת אסונות תעופה ותאונות אוויריות. האגף מהווה יחידת סמך במשרד התחבורה הבריטי ומטהו שוכן בנמל התעופה של העיר פארנבורו בהמפשיר (מאז 2012 הבניין משכן גם את האגף לחקירת תאונות רכבת).

במסגרת האגף פועלים פקחים בתחומים שונים לרבות פקחי מבצעים, פקחי הנדסה ופקחים בתחום הקלטות טיסה. זהו גוף ממשלתי בכיר לפיקוח בתחום התעופה האזרחית.

האגף עוסק בחקירת תאונות אוויריות בכל תחומי הממלכה המאוחדת, לרבות טריטוריות בריטיות מעבר לים כדוגמת אנגווילה, ברמודה, איי הבתולה הבריטיים, איי קיימן, מונטסראט, איי פוקלנד ואיי טרקס וקייקוס.[2]

ארגון

האגף מעסיק 49 מומחים.[1]

מהם:

  • מפקח ראשי לתאונות אוויריות
  • סגן המפקח הראשי לתאונות אוויריות
  • 6 צוותים של פקחי מכל התחומים, מנוהלים על ידי מפקח עיקרי.

בנוסף, פקחי האגף נושאים תפקידים כדוגמת:

  • מפקח מבצעים - עליו להחזיק ברישיון טיס.
  • מפקח הנדסה - עליו להיות בעל תואר בהנדסה עם מינימום 5 שנות ניסיון בתחום.
  • מפקח מקליט טיסה - עליו להחזיק בתואר באלקטרוניקה או הנדסה.

ישנו גם ראש האדמיניסטרציה שנתמך על ידי שני צוותים, יחידת תמיכת המפקח שמספקת תמיכה אדמיניסטרטיבית למפקחים העיקריים ולצוותיהם ויחידת המידע, שהיא הראשונה להיענות לדיווחי תאונות.

צוות הניהול של האגף מהווה חלק ממחלקת התחבורה ומגויסים על פי הנחיות מנהלת שירות המדינה בבריטניה.

היסטוריה

חקירת תאונות אוויריות בבריטניה החלה כבר בשנת 1912,[3] כאשר מועדון התעופה המלכותי פרסם דו"ח על התרסקות מטוס הפלנדרס F. 2 באותה שנה,[4] בשדה התעופה ברוקלנדס שבסארי.

בשנת 1915 הוקם האגף לחקירת תאונות (Accidents Investigation Branch, בראשי תיבות AIB) שפעל בצמוד לחיל האוויר המלכותי[5] והיה כפוף למנהל הכללי לאווירונאוטיקה צבאית של משרד המלחמה הבריטי.[6][7]

לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה, מחלקת התעופה האזרחית הוקמה במסגרת משרד האוויריה והאגף הפך ליחידת סמך בו והוטל עליו לחקור תאונות אוויריות של מטוסים אזרחיים וצבאיים.[8]

לאחר מלחמת העולם השנייה הוקם משרד התחבורה הבריטי בשנת 1946 והאגף הועבר אליו אך המשיך לסייע לחיל האוויר המלכותי בחקירת תאונות אוויריות של כלי טיס צבאיים.

האגף הועבר לאחריות מספר משרדים ממשלתיים, לרבות משרד המסחר והתעשייה,[9] the לפני שהועבר בשנת 1983 אל משרד התחבורה ובנובמבר 1987 האגף שינה את שמו לשמו הנוכחי: האגף לחקירת תאונות אוויריות ומאז 2002 החל לפעול בכפיפות למחלקת התחבורה.[10]

קישורים חיצוניים

אתר האינטרנט הרשמי של האגף לחקירת תאונות אוויריות

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 "AAIB Organisation". נבדק ב-28 באפריל 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Aircraft Accident Investigation in the UK Overseas Territories" (PDF). Air Accidents Investigation Branch. נבדק ב-31 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Hradecky, Simon (8 ביוני 2012). "United Kingdom's Air Accident Investigation Board celebrates 100 years of air accident investigation". The Aviation Herald. נבדק ב-10 ביוני 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1912 Brooklands accident report
  5. ^ The London Gazette, 27 October 1916
  6. ^ Supplement to the London Gazette, 7 January 1918
  7. ^ Turner, Charles Cyril (1972) The Old Flying Days, page 72, Arno Press מסת"ב 0-405-03783-X
  8. ^ Route to Egypt Losses Enquiry, Hansard, 30 October 1919 vol 120 cc914-5W
  9. ^ "Turkish Airlines DC-10 TC-JAV Report on the accident in the Ermenonville Forest, France on 3 March 1974." (Archive) Accidents Investigation Branch. Retrieved on 29 April 2012.
  10. ^ "Welcome to the Website of the AAIB". AAIB. נבדק ב-25 באפריל 2014. {{cite web}}: (עזרה)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0