דיילי מייל
לוגו העיתון | |
תדירות | עיתון יומי |
---|---|
סוגה | חדשות |
פורמט | צהובון |
מו"ל | DMG מדיה |
בעלים | דיילי מייל וכללי אמון |
עורך ראשי | פול דייקר |
תאריכי הופעה | 4 במאי 1896 – הווה (128 שנים) |
שפה | אנגלית |
תפוצה | 1,631,117[1]. (נכון לאפריל 2015) |
מדינה | בריטניה |
http://www.dailymail.co.uk/ |
הדיילי מייל (באנגלית: Daily Mail) הוא עיתון בריטי בעל תפוצה של 2,050,000 עותקים, השני בתפוצתו בממלכה המאוחדת לאחר ה"סאן".
היסטוריה
העיתון יצא לאור לראשונה בשנת 1896 על ידי הלורד נורד'קליף איש עסקים בריטי. ב-1947 וב-2006 החל העתון לצאת לאור גם במהדורה אירית וסקוטית.
העיתון מודפס בפורמט טבלואידי, ובראשית דרכו יועד לנשים בלבד, בהמשך שונתה המגמה אך גם כיום הוא העיתון הבריטי היחיד שהנשים הקוראות אותו הן למעלה מ-50% מכלל קוראיו.
לדיילי מייל תחרות רבת שנים עם עיתון הדיילי אקספרס על הקוראים, בשל היותם שניהם מיועדים לאותו מגזר בחברה האנגלית, בשנים האחרונות חלה ירידה יחסית בתפוצת הדיילי אקספרס, ועלייה בדיילי מייל.
העיתון מרבה להתעסק בבידור שערוריות ורכילות, וכתוצאה מכך נחשב לצהובון.
בשנות ה-30 של המאה ה-20 תמך העיתון באוסוואלד מוסלי ובאיגוד הפשיסטים הבריטי והציג עמדות אוהדות לנאציזם ולפאשיזם, בעלי העיתון הלורד רות'רמיר פרסם מאמר עורך תחת הכותרת "הידד ללובשי החולצות השחורות " (!Hurrah for the Blackshirts).
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ דיילי מייל - נתונים באתר "newsworks"
23319735דיילי מייל