דורניה דו 228

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
דורניה דו 228
מאפיינים כלליים
סוג מטוס נוסעים המראה ונחיתה קצרה
ארץ ייצור גרמניהגרמניה גרמניה, הודוהודו הודו
יצרן דורנייה,HAL
טיסת בכורה 28 במרץ 1981
תקופת שירות 1982–הווה (כ־42 שנים)
צוות 2
נוסעים 15-19
יחידות שיוצרו 270
ממדים 
אורך 16.56 מטר
גובה 4.86
מוטת כנפיים 16.95
משקל ריק 3,600 ק"ג
משקל המראה מרבי 6,575 ק"ג
ביצועים 
מהירות שיוט 413 קמ"ש
טווח טיסה מרבי 2,363 ק"מ
הנעה 
2 × Honeywell TPE331-10 turboprop

מטוס דורניה דו 228גרמנית: Dornier Do 228) הוא מטוס נוסעים המראה ונחיתה קצרה שפותח על ידי חברת דורניה שהחלה לייצר אותו בשנת 1981. בהמשך ייצור המטוס עבר לחברות אחרות.

פיתוח

בסוף שנות ה-70 של המאה ה-20 חברת דורנייה בתמיכת ממשלת גרמניה פיתחה דגם כנף חדש. תחילה נערכו טיסות ניסוי במטוס Do 28D-2 ובסוף פותח דגם מטוס חדש עם מנועים של חברת "האניוול" האמריקאת. המטוס קיבל כל האישורים בדצמבר 1981 וביולי 1982 החל את השרות. בשנת 1983 נבנו שלושה מטוסים בכל חודש. בשנת 1985 נחתמה חוזה לפיו ידע לייצור המטוס עבר להודו. עד לשנת 2014 בהודו נבנו 125 מטוסים מדגם זה וזאת בנוסף ל-245 מטוסים שנבנו בגרמניה.

בשנת 2002 בגרמניה החלו לייצר דגם חדש Do 228NG.

נכון ליולי 2018 בניצול היו 57 מטוסים. בנוסף לחברות אזרחיות המטוס נמצא בשרות בחיילות אוויר של מספר מדינות.

תאונות ותקריות

לאורך השנים התרחשו כ-54 תאונות ותקריות במטוסים מדגם זה. התאונה הקטלנית ביותר התרחשה ב-24 בנובמבר 2019 בהמראה משדה תעופה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו כאשר נהרגו 20 אנשים במטוס ו-6 אנשים בקרקע. בשנת 1997 מטוס מדגם זה אבד במהלך נחיתה של טיסה 7601 של פורמוסה איירליינס.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דורניה דו 228 בוויקישיתוף
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

30844149דורניה דו 228