Deutz AG

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף דויטש אג)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Deutz AG
נתונים כלליים
מיקום המטה קלן, גרמניה
הכנסות 1,479.1 מיליארד אירו (2017)
רווח 121.2 מיליון אירו (2017)
עובדים 4,154 (31 בדצמבר 2017)
 
www.deutz.com

דויטש אה-גהגרמניתDeutz AG) היא חברה גרמנית, הפועלת בעיר קלן, המייצרת מנועי בעירה פנימית.

היסטוריה

טרקטור דויטש, דגם D50.1S, משנת 1962
משאית כיבוי מתוצרת דויטש

חברת דויטש נוסדה בשנת 1864 בשם: N. A. Otto & Cie, על ידי ניקולאוס אוטו, ממציא מנוע בעירה פנימית ארבע פעימות. בשנים הראשונות, אוטו ושותפו אויגן לנגן התמקדו רק בייצור של מנועים נייחים שאינם מיועדים לכלי רכב.[1] באמצע 1870, הוצע להעביר את המנהל הטכני בחברה, גוטליב דיימלר, למפעל בסנקט פטרבורג, זאת כדי להפחית השפעתו לאחר שהיה להוט לייצר מנועים לכלי רכב פרטיים. דיימלר התפטר, יחד עימו עזב את החברה אף וילהלם מייבאך. דויטש ייצרה גם מכונות חקלאיות כגון קומביינים וטרקטורים, כמו גם כלי רכב מסחריים כגון משאיות ואוטובוסים.

אנשים מפורסמים שעבדו בדויטש כוללים את אויגן לנגן, גוטליב דיימלר, וילהלם מייבאך, פרוספר ל'אורנג', רוברט בוש ואטורה בוגאטי.

במהלך מלחמת העולם השנייה החברה היצטוותה לייצר ארטילריה ופעלה בשם Klöckner Humboldt Deutz AG. בלילה שבין ה-3 וה-4 ביולי 1943 נהרס מפעל החברה כמעט לחלוטין בהפצצה אווירית של בנות הברית.

כלי רכב מסחריים המצוידים במנועי דויטש היו פופולריים בין שנות ה-60 ושנות ה-80 של המאה ה-20 ונמכרו תחת המותג Magirus Deutz.

נכון לתחילת המאה ה-21 דויטש ייצרה בעיר קלן מנועי דיזל עם קירור נוזלי וקירור אוויר. מנועי דיזל גדולים יותר יוצרו במפעל החברה במנהיים. לדויטש מפעלי ייצור מנועים גם במדינות אחרות, כולל ספרד, ומיזם משותף לייצור מנועים בסין. דויטש מתמחה בייצור מנועים ימיים המונעים בדלק נוזלי או בגז. (כולל גז המופק ממטמנה). ב-1995 דויטש מכרה את תחום ייצור מכונות חקלאיות בחברה – Deutz-Fahr – לחברה האיטלקית SAME, ושמה של זו שונה ל-SAME Deutz-Fahr.

מנועי דויטש

דויטש מייצרת מנועים של 4 עד 500 קילו ואט, המקוררים באוויר, שמן או מים עם תוחלת חיים של 20,000 עד 30,000 שעות עבודה עד הצורך בשיפוץ כללי. מנועי החברה מצויים בכל רחבי תבל. מנועי דויטש עם קירור אוויר ידועים בכך שאינם קופאים ואינם רותחים בטמפרטורות סביבה קיצוניות. תפוקתם זהה למנועים אחרים, אולם גודלם קטן יותר כיוון שאין הם מכילים רדיאטור. בשנת 2007 נמכרה חטיבת "דויטש מערכות כוח" לקרן השקעות פרטיות בשם 3i, ודויטש התרכזה בייצור מנועים קומפקטיים ללקוחות קצה. בשנת 2012 מכרה חברת SAME את אחזקותיה בדויטש לחברת וולוו. לאחר העסקה וולוו היא בעלת יותר מ-25% מחברת דויטש והיא בעל המניות הגדול בחברה. חברה SAME Deutz-Fahr ממשיכה להחזיק 8.4% מחברת דויטש. [2]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Deutz AG בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ Georgano, G.N., Cars: Early and Vintage, 1886-1930. (London: Grange-Universal, 1985). מסת"ב 1590844912
  2. ^ "Volvo increases stake in DEUTZ to 25% plus 1 share". אורכב מ-המקור ב-2012-11-24. נבדק ב-2018-09-21.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

24781065Deutz AG