גורדון (1912-1916)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
Gordon | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | Gordon Armstrong East Riding Garage[1] |
שנות ייצור | 1912–1916 |
הרכבה | בריטניה |
סיווג | Cyclecar |
בסיס גלגלים | 2,286-2,438 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע |
|
מעצב | Gordon Armstrong |
גורדון (באנגלית: Gordon) היא מכונית פתוחה, 2 מושבים, מסוג Cyclecar (אנ') מתוצרת Gordon Armstrong East Riding Garage אשר יוצרה בין השנים 1912–1916 בבריטניה.
"גורדון (1912-1916)"
- דגם ה"גורדון" יוצר ב-"Beverley" (אנ') במזרח יורקשייר בצפון אנגליה.
- בראש פרויקט הייצור ועיצוב הדגם עמד Gordon Armstrong.
- מכונית פתוחה לחלוטין ללא חלונות.
- 2 מושבים.
- מנוע קדמי.
- מנוע בנזין.
- מערכת היגוי - מימין.
- 4 צמיגים מוצקים.
- בתקופת מלחמת העולם הראשונה ייצור הדגם כמעט והופסק.
"Cyclecar"
"Cyclecar" הייתה סוג של מכונית קטנה, וזולה שיוצרה באירופה ובארצות הברית בין 1910 לתחילת שנות ה-20 של המאה ה-20. מטרתה של ה-"Cyclecar" הייתה למלא פער בשוק בין האופנוע לבין המכונית.
מועדון "Clubs Moto Cycliste" פרסם ב-14 בדצמבר 1912 תקנון לגבי מכוניות ה-"Cyclecar". הדגמים בקטגוריה של המכוניות הגדולות הוגבלו למשקל מקסימלי של 350 ק"ג ולמנוע בעל נפח עד 1,100 סמ"ק. הדגמים בקטגוריה של המכוניות הקטנות הוגבלו למשקל בין 150-300 ק"ג ולמנוע עד נפח 750 סמ"ק.
ראו גם
- "Cyclecar" (אנ')
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ גורדון ארמסטרונג - מייסד Gordon Armstrong East Riding Garage beverleygolfclub.co.uk/gordon-armstrong
- ^ Nick Georgano: The Beaulieu Encyclopedia of the Automobile, Volume 2 G–O. Fitzroy Dearborn Publishers, Chicago 2001, מסת"ב 1-57958-293-1
- ^ avid Culshaw & Peter Horrobin: The Complete Catalogue of British Cars 1895–1975. Veloce Publishing plc Dorchester (1999). מסת"ב 1-874105-93-6.
25820962גורדון (1912-1916)