ב.מ.וו S1000RR
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | BMW |
שנות ייצור |
2009 - |
הרכבה | גרמניה |
סיווג | אופנוע ספורט |
אורך | 2,056 מ"מ |
רוחב | 0.826 מטר |
גובה | 1,138 מ"מ |
משקל | 207.7 ק"ג |
מפרט טכני | |
מנוע | 999 סמ"ק |
ב.מ.וו S1000RR הוא אופנוע ספורט של חברת BMW שייצורו החל ב-2009. הוא הוצג לראשונה במינכן בשנת 2008, והוא מונע על ידי מנוע בנפח 999 סמ"ק. עם הצגתו הוא התחרה באליפות הסופרבייק העולמית.
בשנת 2009 ייצרה ב.מ.וו 1,000 יחידות של S1000RR כדי לעמוד בדרישות המינימום להשתתפות באליפות הסופרבייק, ושנה אחר כך הוגדל הייצור באופן משמעותי. האופנוע כולל מערכת ABS סטנדרטית עם אופציה למערכת בקרת משיכה (TCS). לאופנוע משקל רטוב (משקל עצמי כולל דלק ושמן) של 207.7 קילוגרם, והוא מייצר 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד. ה-S1000RR מגיע למהירות מרבית של 305 קילומטר לשעה.
אופנוע מרוץ
האופנוע ששימש למירוץ אליפות העולם נבדל מאופנוע הכביש במספר דרכים. המנוע שלו מכויל ליחס דחיסה של 14.0:1 בהשוואה ל-13.0:1, והוא מספק 200 כ"ס ב-14,000 סל"ד בהשוואה ל-193 כ"ס ב-13,000 סל"ד. עד לשנת 2012 היו לו צמיגים קדמיים 16.5 אינץ' ואחוריים 16 אינץ' (משנת 2013 - צמיגי 17 אינץ' הפכו לחובה). ההבדל המשמעותי ביותר הוא משקל האופנוע, 162 ק"ג לעומת 207.7 ק"ג בדגם הכביש.
קריאה לתיקון
בשנת 2012 קראה ב.מ.וו לכל בעלי האופנועים שיוצרו בין 1 בספטמבר 2011 עד ל-10 באפריל 2012 להגיע למוסך לצורך תיקון. הסיבה לקריאה הייתה בעיה עם הברגים המאבטחים את הטלטלים (מוטות החיבור) לגל ארכובה, והיה חשש שהם יכולים להשתחרר בזמן רכיבה מהירה.
נתונים טכניים
דגם | ב.מ.וו S1000RR |
---|---|
שנה | 2009 - |
מנוע | 4 פעימות, 4 צילינדרים רוחבי, קירור נוזלי |
נפח | 1000 סמ"ק |
הספק | 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד |
קוטר קדח/מהלך בוכנה | 49.7/80 מ"מ |
יחס דחיסה | 13.0:1 |
הילוכים | 6 |
אורך | 2,056 מ"מ |
משקל | 207.7 ק"ג |
מכל דלק | 17.5 ליטר |
בסיס גלגלים | 1,432 מ"מ |
גובה מושב | 820 מ"מ |
צמיג קדמי | 120/70-17 |
צמיג אחורי | 190/55-17 |
בלם קדמי | דיסק כפול 320 מ"מ |
בלם אחורי | דיסק בודד 220 מ"מ |
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: ב.מ.וו S1000RR |
30194592ב.מ.וו S1000RR