קטרפילר 349
(הופנה מהדף באגר E-349)
Caterpillar 349 | ||
---|---|---|
תיאור | ||
יצרן | חברת Caterpillar, ארצות הברית | |
תפקיד | מחפר זחלי כבד | |
צוות | מפעיל אחד | |
מחיר | ? | |
ביצועים | ||
הספק נטו | 396 כ"ס | 295 קילוואט |
מומנט זרוע חפירה | כ-145 קילו-ניוטון מטר | כ-14 טון-מטר |
עומק חפירה מקסימלי | 21-24 רגל, תלוי בזרוע | כ-6.5-7.4 מטר, תלוי בזרוע |
מהירות מקסימלית | 2.9 מיל לשעה | 4.7 קמ"ש |
מהירות צידוד | 8.7 סיבובים לדקה | |
מידות | ||
אורך | כ-38-41 רגל | 11.5-12.4 מ' |
גובה הכלי | 10 רגל ו-7 אינץ' | כ-3.2 מטר |
גובה הגחון | 1 רגל + 7-8 אינץ' | 480-510 מ"מ |
קיבולת מכל דלק | 190 גאלון | 720 ליטר |
משקל מוכן לעבודה | 117,500 ליברות | 53,300 ק"ג |
קיבולת יעה | משתנה, תלוי ביעה | |
מערכות | ||
מנוע | דיזל CAT ACERT 13 בנפח 12.5 ליטר | |
הנעה | מזקו"ם (זחלי) |
קטרפילר 349 הוא מחפר זחלי גדול תוצרת חברת הצמ"ה האמריקאית קטרפילר. מחפר CAT 349 הוא בעל עוצמה של 396 כוחות סוס, משקל של כ-53 טון, מומנט זרוע של 145 קילוניוטון-מטר ועומק חפירה של עד 6.5 מטר. מחפר זה משמש לעבודות חפירה גדולות, עבודות עפר, כרייה, בנייה והריסת מבנים. את המחפר ניתן להזמין במספר תצורות, בהן אורך זרוע החפירה וחוזקה, גודל היעה, אורך ורוחב הזחלים שונים בהתאם ליעוד.
גרסה ממוגנת של דגם 349E נמצאת בשימוש חיל ההנדסה הקרבית של צה"ל ומכונה באגר E-349. זהו המחפר הגדול והמתקדם ביותר של צה"ל. ייעודו הוא לחשוף מנהרות וביצורים תת-קרקעיים של האויב, להרוס מבנים ולבנות ביצורים.[1] המחפר הממוגן פעל לראשונה במבצע צוק איתן בעיקר לחישוף פירים ואיתור מנהרות הלחימה של רצועת עזה, ביחד עם דחפורי D9 משוריינים.
-
מחפר ממוגן מדגם CAT 349E בתצוגת חיל ההנדסה הקרבית ביום העצמאות 2017
קישורים חיצוניים
- מחפר קטרפילר 349 באתר קטרפילר
- עלון יצרן של CAT 349F, קטרפילר
- מחפר CAT 349E זכה בפרס בתערוכת Bauma 2013, באתר Diesel Power
- זז כמו באגר, זרוע היבשה, 3 ביולי 2014
- מבצע צוק איתן - השמדת מנהרת הטרור האחרונה (כולל באגר E-349 בפעולה), סרט בערוץ YouTube של דובר צה"ל
- תמונות של באגר E-349 במבצע צוק איתן: תמונה 1, תמונה 2, פליקר
הערות שוליים
- ^ זז כמו באגר, זרוע היבשה, 3 ביולי 2014.