אלפרד פאלמר
אלפרד פאלמר (באנגלית: Alfred T Palmer; 1906–1993) היה צלם אמריקאי אשר נודע בעיקר בשל התמונות שצילם עבור משרד המידע המלחמתי של ארצות הברית בו עבד בין השנים 1941–1943.
קורות חיים
פאלמר נולד בסן חוזה שבמדינת קליפורניה. במהלך רעידת האדמה הגדולה בשנת 1906 שאירעה חודש לאחר לידתו של פאלמר, נהרס בית הוריו. לאחר רעידת האדמה פתחה אימו, הרייט, מלון ומסעדה, וסיפקה מזון לנפגעי רעידת האדמה.
בשנת 1912 עברה המשפחה ללונג ביץ' והקימה מעדנייה ומאפייה אשר נוהלה על ידי הארייט. בשנת 1916 התקבלה הרייט לעבוד כמבשלת במחנה קיץ (מחנה קרי - Camp Curry) ביוסמיטי, ואלפרד שהה עימה בחודשי הקיץ בהם בישלה במחנה, וצילם את הנופשים בפארק. בין הנופשים בפארק היה הצלם אנסל אדמס אשר לימד את פאלמר שיטות צילום, וטייל עמו ברחבי הפארק, וכך למד פאלמר מניסיונו של אדמס.
בגיל 16 נסע פאלמר לאריזונה במטרה להפוך לארכאולוג. פאלמר סבל מהחום הרב בחפירות הארכאולוגיות, ולכן עזב את החקירות ונסע לג'קסון הול שבויומינג, שם עבד בצלמניה של קרנדל.
בשנת 1932, בגיל 19 החל פאלמר לעבוד על ספינות בלונג ביץ', והיה לצלם הרשמי של קו הספנות דולר ליין (Dollar Line), ולאחר מכן של קווי הספנות מטסון ומור-מקורמרק (Matson and Moore-McCormack Lines).
בשנת 1938 שב לנדוד ברחבי ארצות הברית ברכבו, כשהוא מצלם את שראה בדרכו - חקלאים, חוות, בעלי חיים, עובדי תעשייה, עובדי שירות, זבנים וכו'. פאלמר התפרנס ממכירת התצלומים שצילם עבור ספרי לימוד.
לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, בשנת 1940 הקים נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט את מועצת ההגנה הלאומית המייעצת (National Defense Advisory Commission) ואת המשרד לניהול בשעת חירום (Office of Emergency Management). פאלמר מונה לתפקיד ראש מחלקת הצילום של משרד זה. ממשלת ארצות הברית הבינה את חשיבותן של התמונות בגיבוש מצב הרוח הלאומי וליכוד האוכלוסייה, ופאלמר נשלח לצלם את התעשייה הבטחונית והאזרחית האמריקאית.
בשנת 1941, לאחר הצטרפות ארצות הברית למלחמה, בעקבות המתקפה על פרל הארבור מונה פאלמר לתפקיד הצלם הרשמי של משרד המידע המלחמתי של ארצות הברית, ותפקידו היה לצלם את התכוננות ארצות הברית למלחמה - הן בגדר התעשיות הביטחונות והן לצלם אזרחים. תמונותיו של פאלמר התמקדו בצילום עובדי בניין, עובדי תעשייה ובעיקר נשים העובדות בתחומים אלה על מנת לעודד נשים לצאת ולסייע למאמץ המלחמתי. תמונותיו הציגו גברים נשים מתוך רצון לעורר רגשות פטריוטיים, ולהאדיר ולהעצים את חשיבות עובדי התעשייה, ובייחוד את הנשים בתעשיות אלה. פאלמר צילם נשים העובדות על פסי יצור צבאיים, כשהן מייצרות רכיבים צבאיים מחד, אולם בתמונות מיוצגות הנשים כנשים יפות, זוהרות וגאות - כפרסומת המעודדת הצטרפות נשים לפסי ייצור אלה. בנוסף, פאלמר צילם תמונת רבות של עובדי תעשייה שחורים, במטרה להעצים ולשפר את מעמדם של עובדים אלה.
בשנת 1942 מונה פאלמר, במקביל לתפקידיו האחרים, לעמוד בראש מחלקת הצילום של המנהל לביטחון החקלאות (Farm Security Administration), ופאלמר החל לצלם את החקלאים ועובדי הבניין בארצות הברית, בתמונות שנועדו לשפר את מצב הרוח הלאומי בתקופת המלחמה, תוך הדגשת העוצמה של ארצות הברית של אזרחיה.
תמונותיו של פאלמר זכו להכרה אמנותית, ובשנת 1942 הוצגו תמונותיו בתערוכה שנקראה "הדרך לניצחון" (Road to Victory) במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק.
לאחר תום המלחמה החל פאלמר לצלם עבור מגזין החברה הגאוגרפית הלאומית של ארצות הברית (נשיונל ג'יאוגרפיק) והתמקד בצילום סרטים עבור החברה (עד אז התמקדה החברה בצילומים תמונות). בנוסף פאלמר הפיק סרטים עבור מחלקת המדינה של ארצות הברית, וחברות ספנות.
פאלמר צילם במהלך חייו אלפי תמונות אשר פורסמו בספרים, עיתונים וכתבי עת ברחבי ארצות הברית ורחבי העולם, וזכו להצלחה רבה. מרבית תמונותיו שמורות בספריית הקונגרס של ארצות הברית.
קישורים חיצוניים
מיזמי קרן ויקימדיה |
---|
תמונות ומדיה בוויקישיתוף: תמונותיו של פאלמר |
- אתר האינטרנט הרשמי של אלפרד פאלמר
24695778אלפרד פאלמר