אייפסטר
נתונים כלליים | |
---|---|
סוג | חברה פרטית |
מייסדים | מוטי כהן, דני צדוק |
תקופת הפעילות | 2014–הווה (כ־10 שנים) |
משרד ראשי | שונצינו 3, תל אביב, ישראל |
מוצרים עיקריים | פלטפורמה ליצירת תכנים אינטראקטיביים, פרסום פרוגרמטי |
עובדים | 40+ (יולי 2019) |
אייפסטר בע"מ (Apester) היא פלטפורמת שיווק מבוסס תוכן המציעה לבעלי אתרים, בלוגרים, עסקים, מותגים וגופי תוכן גדולים לשפר את ביצועי התוכן שלהם באמצעות הטמעה של תכנים אינטראקטיביים. החברה פיתחה כלים דיגיטליים המאפשרים ליצור תוכן אינטראקטיבי שניתן להטמיע באתרי אינטרנט או אפליקציות מובייל, כמו סקרים, חידונים ויחידות סטורי, וכן לפרסם על גביהם.
הפלטפורמה התפרסמה הודות לשיתופי פעולה עם כמה מגופי התוכן ומהמפרסמים הגדולים והמשפיעים בעולם, לרבות הטלגרף הבריטי, הפינגטון פוסט, מגזין טיים, קיקר (גר'), ואחרים.
היסטוריה
החברה היא גלגול של Qmerce, שנוסדה בשנת 2011 על ידי מוטי כהן ודני צדוק. מוצריה של קיומרס, החל מפלטפורמה לייצור משחקי פנאי על גבי פייסבוק ועד יצירת מערך משחקיות על גבי אתרי תוכן[1], פותחו כולם מתוך הניסיון לשלב בין אינטראקטיביות, צריכת תוכן, וחומר פרסומי בסביבה דיגיטלית. ב-2014 הוחלט למקד את פעילות החברה סביב המוצר המוצלח ביותר שלה, הטמעת סקרים ושאלות טריוויה במרכז מאמרים.
כבר ב-2014 הושקה הפלטפורמה החדשה, שזכתה לסט מוצרים, עיצוב, מיתוג, ומודל עסקי חדשים, לרבות בניית צוותה הכולל של החברה מחדש. תוצאת הפיבוט (אנ') הזה הייתה השקתה של Apester בשלהי 2014 עם צוות הקמה והנהלה חדש אליו צורפו ניצן פלד, לשעבר בערוץ הספורט, כמנהל תוכן ולקוחות, ואדיר בן יהודה, לשעבר ב-SpotIM (אנ'), כמנהל הפיתוח העסקי.
ביולי 2015, לאחר שהשיגה החברה המחודשת מספר לקוחות חדשים בעלי שם עולמי, הודיעה אייפסטר על סבב הגיוס הגדול ביותר שלה עד אותה העת, על סך 5 מיליון דולר[2], בהובלת הקרן הלוקסמבורגית Mangrove של מארק טולשץ (אנ'). בנובמבר 2015 השיקה, בשיתוף פעולה עסקי עם The Weather Channel (אנ'), מוצר חדשני המאפשר ליצור שכבה אינטראקטיבית על גבי סרטוני וידאו[3].
באפריל 2016 הכריזה החברה על גיוס 12 מיליון דולר נוספים, הפעם בהובלת בלאמברג קפיטל[4]. באמצע אותה שנה תוצאות סקרים שיוצרו והופצו בעזרת הפלטפורמה של החברה סביב ה"ברקזיט" זכו לסיקור בעיתונות העולמית, גם מהזווית האמריקאית [5] וגם מזו הבריטית[6].
בשלהי 2016 החל שיתוף הפעולה של החברה עם מגזין טיים סביב שימוש של המגזין במוצרי אייפסטר כחלק מבחירת איש השנה של טיים[7]. בהמשך הורחב שיתוף הפעולה גם כדי להוביל את הפעילות דיגיטלית סביב בחירת רשימת 100 המשפיעים של המגזין.
במאי 2017 הודיעה החברה גם על השקת מוצרי פרסום פרוגרמטיים על גבי תכנים המיוצרים בפלטפורמה[8], וגם על שיתוף פעולה אסטרטגי ואינטגרציה עם חברת Giphy[9].
באוגוסט 2018 הכריזה החברה על השקת מוצר חדשני נוסף ליצירת והטמעת תכנים בפורמט "סטורי" מחוץ לסביבות של הרשתות החברתיות שעושות שימוש נרחב בפורמט הזה[10]. בהמשך אותה שנה זכתה החברה בפרס היוקרתי "פלטפורמת התוכן האינטראקטיבי הטובה ביותר" של ארגון DIGIDAY[11].
גם בשנים האחרונות, ובדומה לעניין הברקזיט, תוצאות סקרים שמיוצרים ומופצים על גבי הפלטפורמה של אייפסטר ממשיכים לזכות לסיקור עיתונאי בשלל נושאים, לרבות עניינים עסקיים כמו תחושות של לקוחות בנוגע למנויים בתשלום [12] או נושאים הקשורים לתרבות פופ כמו האוסקר[13].
מלבד תל אביב, לחברה עובדים ונציגים גם בברלין, לונדון, סינגפור, מוסקבה, וניו יורק.
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של אייפסטר
- מוטי כהן, "ועידת ניו יורק: שיעור בהתחשלות" באתר כלכליסט, 20 אפריל 2017
- מאיר אורבך, "מספרי סיפורים שלא יתאימו עצמם לתקופה החדשה לא ישרדו" באתר כלכליסט, 18 מאי 2017
- "הכירו את Apester", באתר ynet, 21 יולי 2017
- משה בנימין, "גם השנה: Apester תנהל את סקר איש השנה של המגזין TIME" באתר אייס, 5 דצמבר 2018
הערות שוליים
- ^ Anna Heim, Create Your Own Social Games with Qmerce, The Next Web, 2012-06-08 (באנגלית אמריקאית)
- ^ אסף גלעד, Apester גייסה 5 מיליון דולר, באתר כלכליסט - www.calcalist.co.il, 2015-07-08
- ^ Apester's Storytelling Platform Aims To Help Drive Consumer Emotions, Reimagine Advertising, www.mediapost.com (באנגלית)
- ^ Allison Schiff // Tuesday, April 19th, 2016-9:00 Am, Apester Picks Up $12 Million To Help Publishers Embrace Native, AdExchanger, 2016-04-19 (באנגלית אמריקאית)
- ^ Katie Sola, Brexit Poll Shows 80% Of Americans Think Britain Should Leave EU, Forbes (באנגלית)
- ^ Adam Payne, Business Insider UK Jun 15, 2016, 9:45 Am, BI EU referendum poll: 63% want Brexit, Business Insider (באנגלית אמריקאית)
- ^ Narendra Modi Wins Reader's Poll for TIME Person of the Year, Time
- ^ Apester, Apester Launches Programmatic Video Advertising Suite, www.prnewswire.com (באנגלית)
- ^ Apester, Apester Teams Up with GIPHY to Provide Access to their Vast GIF Library, www.prnewswire.com (באנגלית)
- ^ Apester Launches a Story Suite for Online Publishers and Businesses, MarTech Series, 2018-08-03 (באנגלית אמריקאית)
- ^ Apester, Apester Wins Award for Best Interactive Content Platform at the Digiday Technology Awards, www.prnewswire.com (באנגלית)
- ^ Subscription Fatigue Will Damage All Players, Warns Survey, Streaming Media Magazine, 2019-11-05 (באנגלית אמריקאית)
- ^ Robert Yaniz Jr Twitter, More Articles, 2020 February 9, Oscars 2020: New Report Reveals What Movie Most People Think Will Win Best Picture, Showbiz Cheat Sheet, 2020-02-09 (באנגלית אמריקאית)
33351501אייפסטר