אולד ספייס
אולד ספייס (באנגלית: Old Spice, בתרגום לעברית: תבלין ישן) הוא מותג אמריקאי של מוצרי קוסמטיקה לגברים. המותג שייך לחברת "פרוקטר אנד גמבל" שרכשה אותו בשנת 1990 מחברת "שולטון".
חברת שולטון (Shulton), מייצרת "אולד ספייס" המקורית, נוסדה בשנת 1934 על ידי ויליאם לייטפוט שולץ. המוצר הראשון שיוצר נועד לנשים ונמכר לראשונה בשנת 1937, והמוצר לגברים נמכר לראשונה שנה לאחר מכן, ב-1938. מוצרי הגברים המרכזיים היו סבון גילוח, קרם אפטרשייב.
המותג במאה ה-21
ב-14 ביולי 2010 "אולד ספייס" השיקו את קמפיין האינטרנט הוויראלי המהיר ביותר עד כה, שהשיג בתוך 24 שעות כ-6.7 מיליון צפיות ו-23 מיליון צפיות אחרי 36 שעות. הפרסומת בכיכובו של כוכב הפוטבול האמריקאי לשעבר, אייזיאה מוסטפא, זכתה להצלחה אדירה ולחשיפה עצומה בכלי התקשורת האמריקאיים והעולמיים כאחד. סוכנות הפרסום של אולד ספייס הפיקה 186 סרטוני תגובות בהשתתפותו של מוסטפא, שענו לשאלות ותגובות באתרים חברתיים כגון פייסבוק וטוויטר. הקמפיין המקורי רץ במשך שלושה ימים. לאחר מכן, נבחר טרי קרוז לככב בפרסומות הויראליות של החברה.
בינואר 2012 החל שיווק מוצרי "אולד ספייס" בישראל. הפרסומת המפורסמת שודרה בישראל עם תחילת שיווקו של המותג בארץ, בתחילת פברואר 2012, כשהיא מלווה בכתוביות בעברית ובסיומה הסלוגן העברי - "תריח כמו גבר, גבר". כשנתיים לאחר מכן נודע[1], כי בשל הביקוש הנמוך למוצרי המותג בישראל, שיווקם בישראל יפסק.
קישורים חיצוניים
- OldSpice.com - אתר האינטרנט של המותג (באנגלית)
הערות שוליים
- ^ נורית קדוש, "לא נזמין אולד ספייס, אין למותג יותר ביקוש", באתר כלכליסט, 26 בפברואר 2014
28163400אולד ספייס